Hoe kreeg jij die strakke buik weer terug?

Discussie in 'De lounge' gestart door Meisje2, 5 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik ben afgevallen door simpelweg meer te verbranden dan dat ik binnen kreeg. Calorieën verbrand ik vooral met spinning en Crossfit. Spieren bouw ik vooral op met krachttraining en kickboksen.
    Mijn buik is wel mijn probleemzone. Daar is het vet het hardnekkigst.
    Maar door gelijkmatig mijn vetpercentage naar beneden te brengen ( dus geen crashdieet ) is ‘ie redelijk plat.
    Nu wel weer een beetje in de wintermodus, sinds deze week weer bezig met de zomerdoelen.

2. Meisje2

Meisje2 Niet meer actief

Dit herken ik heel erg. Heb afgelopen weekend m’n buikomvang gemeten, schrok daar best wel van. Is 91 cm, dit zou veel te hoog zijn. Ik weeg op dit moment 71 kilo en ben 1,75 lang. Dit is niet te zwaar maar alles lijkt wel op mijn buik te zitten.. ben nu ook begonnen met trainen en m’n voeding drastisch aangepast (geen crashdieet) dus hoop dat die m’n buik gauw iets minder wordt

3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Tja...mij is het niet gelukt. Ik heb nog steeds een buik als ruim zes maanden zwanger :(
    Alles geprobeerd: buikspieroefeningen, zwemmen, hardlopen, verschillende diëten en drie verschillende diëtistes. Ik word regelmatig gefeliciteerd, terwijl ik al ruim 3,5jr niet meer zwanger ben :( voor de rest ben ik niet echt dik, dus mijn buik valt best wel heel erg op. Mijn buikomvang is 100cm bij lengte van 1,65, dus wel voor te stellen dat dit niet echt mooi is.

Ik blijf wel sporten gewoon voor mijn gezondheid, maar ik heb de moed opgegeven dat mijn buik nog gaat slinken. Ik ben meer de focus gaan leggen op mijn kleding: niet te strak, broeken met hoge taille, langere tuniekjes en tankini met felle kleuren en met van die lossere plooien op de buik ipv bikini of strak badpak.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Volhouden. Met vallen en opstaan kom je er wel. Lekker veel bewegen, goed gezond eten en consistent zijn. En ook ik heb zo m’n zwakke momenten dat ik even terug val.
    Ik ben begonnen met 85 kilo en een buikomvang van rond de 90 cm. ( ben 183 cm ).
    Nu ruim 2 jaar verder ongeveer 63 kilo en een buikomvang van 68 cm.
    Ook jij kan dit! :thumup:

Meisje2 vindt dit leuk.
  5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Is een diastase uitgesloten?

6. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Even aanvulling op mijn eerdere bericht: met yoga heb ik ooit mijn buik strak gekregen. Na de zwangerschap nog niet mee begonnen maar hoop het deze maand te starten. Gezond eten kost op dit moment al genoeg moeite dus stel sporten nog even uit.

@Lumiere vorige maand werd er nog gesuggereerd dat ik zwanger was. Met zo'n: enneh je bent.... Toen heb ik gezegd: bevallen van een dochter ja!
    Gister nog: ben je in verwachting? Toen zei ik: nee ik hou van eten en haat sporten dus dan krijg je dit.

Heel frustrerend, maar weet bij mezelf dat het mn eigen schuld is. Tenminste... ik was altijd zo'n 7kg te zwaar en toen vroeg niemand het. Na mn zwangerschap nu zo'n 9kg te zwaar en nu denken mensen het toch...

7. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Nou meid dat vind ik echt niet ‘je eigen schuld’ hoor!! Deze maatschappij heeft gewoon belachelijke verwachtingen van vrouwen en een onrealistisch schoonheids ideaal. En mensen moeten gewoon eens leren om hun bemoeierige mond te houden!!

Ik bedoel 9 kilo, wat is dat nou? Je doet net of je 30 kilo te zwaar bent. Geef jezelf te tijd. Als je maar gezond bent en weer fit word. Die kilo’s moet je niet teveel op focussen. Zwangerschap, bevallen en moeder zijn, is allemaal hartstikke zwaar. Wees lief voor jezelf. ;)

8. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Diastase voel ik niet. Ik zeg altijd "ik heb een vriend die heeeerlijk kookt". Maar het steekt wel. Wij hebben om bepaalde redenen maar 1 kind en ik eet behoorlijk gezond, geen snoep, frisdrank, pizza of snacks oid.
    Mijn vader heeft ook een heel dikke buik en mijn zus zonder kinderen ook.

9. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Haha nee hoor bedoel met eigen schuld meer dat ik precies weet hoe ik er vanaf zou kunnen komen maar daar nu mijn energie niet echt in steek.

Vind inderdaad ook dat er een onrealistisch schoonheidsideaal is. Daar voldoe ik pas aan met een BMI van 18 en die 9kg is tot een BMI van 25 ;)

Mensen moeten inderdaad hun mening maar lekker voor zich houden. Een vriendin van me is 1.65m en 150kg maar die krijgt nooit opmerkingen. Blijkbaar is daar dan wel een filter voor bij die mensen.

Dat lief voor mezelf is een heel ander ding. Maar ik vind jouw berichtje wel heel lief :)

iMoeder vindt dit leuk.
  10. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik heb het ook al een paar keer gehad tijdens mijn werk. En werk in een winkel dus waren gewoon klanten die zeggen he gefeliciteerd... of doe je met je collega mee ( die wel zwanger was).
    Nou bedankt.. dat hakt er wel in maar er wat aan doen doe ik dan ook weer niet

11. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik heb 178 en weeg nu 72.5, redelijk vergelijkbaar dus ik dacht laat ik eens meten, maar hier ook 90 cm, maar wel een platte buik hoor?
    Nu kom ik vanaf de kerst van 75 kg en ik let alleen op wat ik eet, ik schrijf alles op mijn fatsecret app en daardoor denk ik wel 2x na om een tweede koekje te nemen hahahaa

12. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik ben 1.77 en weeg nu 65 kilo. Prima en gezond, mooi ook. Ik woog echter boor m’n tweede zwangerschap 59 kilo. Iedereen vindt dit beter maar ik niet haha. M’n buik was hartstikke plat toen. Ij heb dat toen met bodypump gezond eten en yoga zo gekregen. Duurde wel 1,5 jaar ofzo hoor.

Nu heb ik echter een zware rugblessure waardoor sporten nog niet gaat. Wandelen en gezond eten vooralsnog en straks weer sporten per feb hoop ik.

13. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Oh nee als ik minder dan 68 kilo weeg, dan zie je mijn ribben bij mijn borsten hahaha een echte no go!
    Ik denk dat het misschien ook met je postuur te maken heeft, echt 65 kilo is prima!!

14. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Mijn man zegt inderdaad houden zo, die vindt me te botterig minder. Maar ik had 36 en nu toch wel 38 en m’n buik voelt gewoon flubber...al denk ik dat ik misschien ook nog tijd moet geven (baby 2 is nu 5 maanden) Wellicht is 65 qua kilo’s prima maar dan wel m’n buik trainen om het wat strakker te maken Hahaha

15. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    whaa ik ga vanavond een checken of ik een diastase heb. bij mij zit ook alles bij mijn buik, hij wordt gewoon niet meer plat. 3 kinderen waarvan 1 tweeling :) wel te vroeg geboren dus op zijn grootst een hoogzwangere buik gehad waar en kopje op kon blijven staan.
    Verder ben ik slank en ik heb een goede conditie, alleen ik hou echt niet van buikspieroefeningen./ wel fietsen en hardlopen

Deel Deze Pagina