Hoe krieltjes in oven bakken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Spoiled, 29 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Misschien een stomme vraag...maar hoe bakken jullie de krieltjes in de oven?
    Op internet lees ik altijd dat ze 20/25 minuten in de oven moeten...maar dan zijn ze bij mij zo hard als steen.

Ik hou ervan als ze krokant zijn aan de buitenkant, maar zacht van binnen.
    Wel geen folie over de bakplaat? Moeten ze onderaan de oven, in het midden of toch helemaal boven?
    Help me out:)

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik kook ze tot ze een beetje zacht zijn en dat op bankpapier op een rooster in de oven, 30 minuten op 180 graden met zeezout en rozemarijn, lekker!

3. tulip

tulip Niet meer actief

30 minuutjes op 180, met een paar gekneusde knoflooktenen en wat takjes rozemarijn er tussen.

4. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    ik doe ze in een ingevette ovenschaal met rozemarijn, knoflook en paprikapoeder. Nog wat olijfolie eroverheen en dan 20 min in de oven. 200 graden.

5. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik doe de krieltjes in de ovenschaal, olijfolie erover en goed verdelen. En dan kruiden naar smaak.
    En ik let nooit op tijd. Als ze een beetje bruin zijn dan zijn ze goed.
    Ik schep tussendoor een paar keer om, dan zijn ze wat egaler bruin

6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.152
    113
    Home
    in een ingevette ovenschaal, kruiden eroverheen, 30 minuten in de oven

7. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Je moet ze ook eerst even koken voordat je ze in de over doet. ;) Of nuja, het 'moet' niet natuurlijk maar dan zou ik de oventijd wel verlengen naar 45 min. ofzo. Maar met koken maak je de binnenkant dus al zacht. Het krokante korstje ontstaat door ze in de oven op hoge temperatuur te bakken.

Ikzelf kook ze dus eerst (ca. 10 minuten) en dan leg ik ze op een ingevette bakplaat (of bakpapier) met verse rozemarijn, zeezout en evt. knoflooktenen. Beetje olie er overheen sprenkelen. Dan ca. 25 min. op 200 graden. Als de buitenkant te zacht blijft, kun je de oven de laatste 10 min. nog wat hoger zetten (220/225 graden).

Succes!

8. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Dank jullie wel! Geen aluminiumfolie eroverheen?

9. tulip

tulip Niet meer actief

Nee ik doe geen,alufolie, wel een beetje olijfolie en gebruik voorgekookte kriel

10. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Bedankt! Hoop dat het gaat lukken.

11. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik doe ze in een ovenschaal met wat olie en knoflook, dat meng ik door elkaar heen en voor ze in de oven gaan doe ik er rozemarijn overheen, ik verwarm de oven voor op 200 graden en doe ze er ongeveer 20/30 min in de oven...

Ik kook ze niet eerst voor, dan word het net snot ( vind ik )

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    bakpapier op de plaat, wat olijfolie er over heen. beetje rozemarijn en knoflook erover en wat kleine spekjes erdoorheen.
    ongeveer 25 minuutjes op 200 graden en eten maar

Deel Deze Pagina