Ik mag de slagroom van manlief nooit kloppen voordat ie minstens 24 koud gestaan heeft. Omdat die anders niet stijf zou worden. En dan gaat het goed hoor, ook die van de aldi. En als ik het inderdaad wat langer dan 2 dagen goed moet hebben gaat er een zakje klopklop door.
en volgensmij moet de schaal ook goed vetvrij zijn. (of is dat nu alleen met eiwit kloppen!?) Liefs Hummel.
Ja, ja, jah, dat weet ik! Mag ik 't zeggen? Dat komt door het volgende: als er onweer nadert, dan stijgt de luchtdruk. Hierdoor gaan bedervende processen sneller, en wordt melk zuur enzo. Maar 'm stijf maken.... Je kunt heen-en-weer bewegen, als je 't juiste ritme vindt, hou je het langer vol. Vooral met de basis niet meebewegen, maar er liever een beetje tegenin. Draaiende bewegingen maken wil ook wel eens helpen. Met gemotoriseerde hulpmiddelen is 't een fluitje van een cent. Sowieso is met twee handen doen aan te raden, dan gaat 't sneller. Spetters afvegen met een tissue... Of aflikken, dat mag ik ook graag doen! Anders nog iets? O
Hai hai, Het is iig belangrijk dat het NIET te warm is (in de omgeving) waar je de slagroom klopt. evt kan je buiten kloppen. En niet direct veel suiker. suc6, Hillegonda
tja jees... Kijk het stijf worden van DAT is niet zon probleem... Maar DAT hou je ook niet tot de volgende dag stijf...hoewel... Potje blauwe pillen werken goed zegt men!
Hebben smurfen ook blauwe ballen, trouwens? (sorrie, wel erg off-topic. Laat ik het anders stellen: Als een smurf 'm stijf krijgt en houdt, heeft-ie dan ook....)
Ik gebruikte altijd slagroom van de Lidl, maar die is bijna niet stijf te krijgen! Ik haal tegenwoordig een iets duurder merk, dat scheelt stukken moet ik zeggen! klopklop hielp bij mij niet, maar volgens mij ligt dat écht aan de Lidl slagroom