Hoe krijg ik bloedvlekken uit mijn beddengoed?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kyra73, 30 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Hoihoi,

Mijn man heeft afgelopen nacht een bloedneus gehad en dit niet in de gaten gehad en nu zit het beddengoed onder de bloedvlekken. Ik heb het al gewassen met shout, maar de vlekken blijven zichtbaar :(.

Wie weet hoe ik ze eruit krijg?

Groetjes Kyra

PS Het beddengoed is blauw met beige, dus chloor o.i.d. kan ik niet gebruiken.

2. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Zout erop strooien en even in laten trekken, daarna in koud water laten weken voor je het in de wasmachine doet!

3. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    in koud water laten weken. mag best een lange tijd.
    en daarna gewoon wassen.
    meestal met het weken is het er al uit.

4. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Dank jullie wel. Ga het zo gelijk proberen.

5. Bri

Bri Niet meer actief

En anders heb je van vlekkentovenaar of vlekkenduivel speciale wasmiddeltjes om bloedvlekken eruit te krijgen. Te koop bij de drogist.

6. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Dat Ariel-vlekverwijderaar spul werkt ook magisch.. Ik geloofde er nooit in, maar het zat laatst in zo'n zegeltjes-sparen-boodschappenpakket dus heb het geprobeert en alles was als nieuw :)

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Ja, inderdaad, ik had dat eens in de aanbieding gekocht, maar ik maakte eerst mijn potje Vanish van de Lidl op (wat overigens ook goed werkt bij bloedvlekken) en vorige week dat spul van Ariel eens gebruikt en zelfs slabben die vol aardbeienvlekken zaten, kwamen er weer helemaal schoon uit.

8. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    wat ik doe als ik het hebt gemerkt dat ik ben door gelekt of een bloed neus heb gehad meteen in een emmer met water doen en even een paar uurtjes weken ,daarna in de was is het er zo uit.

aangezien ik veel last heb van neusbloedingen al vanaf jongs af aan weet ik dat als het eenmaal is ingetrokken dat je dag dag met je handje kan zeggen , vanisch helpt hier niet.. is het witte goed waar bloed op is gekomen dat kan je nog wel wit maak van HG proberen dat helpt nog wel bij mij bijv met mijn hoes lakens

9. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    misschien helpt dasty van de wibra...

10. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Bloedvlekken krijg je er het beste uit door je wasgoed te weken in KOUD water. Als je het met warm/heet water doet brand het in de kleding en krijg je het er eigenlijk niet meer uit.

Deel Deze Pagina