Gisteren hebben we in huis een klein brandje cq flinke rookontwikkeling gehad. Mijn man was brood aan het roosteren maar de functie dat de boterhammen zelf omhoog schieten wanneer ze klaar zijn bleef uit waardoor het brood volledig verkoold was en er enorme rookpluimen uit het rooster kwamen. Onvoorstelbaar hoe snel het gaat. Het brandalarm is zelfs afgegaan dus dat zegt genoeg.De hele woonkamer zag grijs van de rook en het trok al snel naar de bovenverdieping. Gisteren hebben we alles opengegooid om te ventileren en de rook naar buiten te krijgen. Nu een kleine dag later ruik ik nog steeds de brand/rooklucht.We hebben geen schade van de rook.Vooral in de keuken ruik je het nog goed.We hebben een open keuken waardoor je het dus in de woonkamer ook blijft ruiken. Boven op de overloop ruik je het ook maar bij de kinderen op de slaapkamer valt het gelukkig erg mee. Hoe lang zal het gaan duren voordat deze lucht weg is uit mijn huis? Ik vind het een nare lucht.Ik ben veel thuis met onze jongste.Het zal geen kwaad kunnen maar het is gewoon vies. Zijn er misschien tips behoudens ventileren en ramen opengooien om deze lucht weg te krijgen? Ik hoop dat jullie iets meer kunnen vertellen. Alvast bedankt. Gr Ingrid.
Waarschijnlijk heb je toch roetdeeltjes en de enige manier om daar vanaf te komen is om te gaan ventileren en af te zuigen. Omdat je geen schade hebt, heb je het waarschijnlijk ook niet gemeld bij je verzekeraar. Misschien overwegen dit toch te doen en met hen te kijken naar de verwijdering van de lucht. Je kan hier nog heel lang mee zitten...
Ik heb het ook een keer gehad maar dan met de combi magnetron de hele keuken stond vol rook we hebben de eerste dagen de hele dag de buitendeur en ramen opgedaan en na een paar dagen was het wel weg.
Hier vorig jaar met de magnetron gehad. Het enige dat hielp was goed doorluchten en grote schoonmaak houden. Je schrik als je ziet hoe vies alles is na zoiets. Wij hadden ook geen schade. Succes ermee.
Ehm, wat kan de verzekeraar voor je doen? Het is gewoon een kwestie van een paar dagen goed luchten en dan gaat het echt vanzelf weg. Weet ik ui ervaring.
Aaaahhhh naar! Zeker die rooklucht is huis met kleine Eva. Ik denk veel ventileren alles afzuigen en poetsen geen idee verder eigenlijk. Xxx
Toen er hier bij de buren Brand was eb veel rook bij ons binnen kwam omdat ik de ramen open had staan toen de brandweer ons kwam waarschuwen en die niet dicht mochten maken. ...Heeft zeker week geduurd voordat die stank weg was en dat was rook van buiten!
Dat is schrikken! Ik zou goed poetsen,luchten en een pannetje azijn op het vuur en dat laten verdampen
Hoi meiden, Bedankt voor alle tips.Ben vanmorgen al flink aan het poetsen geweest.Heel mijn keukenkastjes ruiken en zelfs het servies erin stinkt.Alles in de vaatwasser gegooid.Mijn rolgordijnen ruiken er ook naar.Die moeten er vanaf maar dat lukt me niet dus dat moet mijn man straks even doen.Die kunnen dus niet in de wasmachine.Ik gooi ze vanavond eerst de schuur in om te luchten en dan evt wassen in het bad.pff wat een werk allemaal.Het is echt zo'n lucht die je ruikt bij mensen die enorm veel roken.Heb zo'n hekel aan die lucht.In de gang ruik je het ook best goed maar gelukkig niet in de slaapkamers. Ik ga straks even azijn kopen. Het zit gelukkig niet in het bankstel die lucht en ook niet in de vitrage van de woonkamer. Pfff wat een gedoe allemaal. Alle tips zijn welkom!! @vivian:dat vind ik idd helemaal vervelend met Eva erbij en dan zo'n lucht. Normaal hebben we altijd zo'n lekker fris huis en nu zo'n geur. Gisteren ook direct de kinderwagen in de tuin gezet toen het gebeurde. Had vandaag een lekkere luie maandag ingepland maar sta ik de hele dat te poetsen.Het lukt ook niet om alles te doen wat je wilt want Eva wilt ook aandacht.Nu straks even de keuken dweilen en dan houd ik het voor vandaag even gezien haha. Hele toestand gisteren dat kan ik je wel zeggen. Gr Ingrid.
Pannetje azijn op het vuur idd, laat maar lekker koken en verdampen. Even de afzuigkap afzetten en koken maar!
Dit dus. De brandweer heeft hier een apparaat voor. Misschien dat je verzekering oid weet hoe je eraan kunt komen.