Ik heb van het weekend mijn kledingkast uitgemest en heb nu 5 grote tassen vol met kleding. Het is allemaal nog goed, maar past niet meer of is niet meer mijn smaak. Waar kan ik nou het beste heen met deze zakken? Ik wil graag dat het terecht komt, bij mensen die het echt nodig hebben. Bijvoorbeeld de bijstandsmoeders, mensen in de schuldsanering, daklozen, etc. Wie heeft er goede tips? Het liefst binnen een straal van 30 km van Tilburg.
Informeer eens bij de voedselbank. Hier nemen ze dat graag aan. Al verschillende keren daar ingeleverd. Idem met speelgoed, knuffels
Kledingbank is hier niet. Voedselbank wel. Zojuist een mail gestuurd. Tweedehands/kringloop hebben ze ook, maar ik geef het liever gratis weg, dan dat men er voor moet betalen. Bedankt voor de tips.
Legerde zeils die zorgt voor daklozen mis dat zij er wat mee kunnen. Goudgoed zakken kun je het in doen .
Bij de kringloop werken mensen die anders niet aan het werk zouden komen (waarschijnlijk). Dat is voor mij de reden dat ik het daar heen breng. Ze verkopen het voor een heel klein bedrag dus dat is voor de meesten nog wel te betalen (en geeft gevoel van eigenwaarde omdat het zelf gekocht is en niet 'zomaar' gekregen). In mijn ogen snijdt het mes aan twee kanten op die manier, maar ik kan er ook helemaal naast zitten want het zijn slechts aannames.
Kan ook nog in je familie kring of iemand jouw maat heeft. Hier doen we dat ook kleren die goed zijn geven mijn zusje en ik aan elkaar. Zaterdag krijg ik vast een zak met kleren .
Hmmm, Leger Des Heils had ik ook nog niet aan gedacht. Zit ook een inzamelingscontainer bij ons in de buurt. Geen blijf-van-m'n-lijfhuizen hier in de buurt. Geen familieleden, die het zouden passen. Ik wacht nog even de reactie af van de voedselbank en als ze het niet willen/kunnen gebruiken, dan ga ik wel naar het Leger des Heils.
Bij de praxis zie ik wel eens zoeen bak, vaak heb je er ook ergens een in je buurt. Hier krijg ik eens in de 2 maanden een grote zak om kleding mee te doneren in de bus die je dan voor je deur mag neerzetten op een specifieke dag en dan komen ze het ophalen.
Voor het eest kleding op gestuurd naar iemand van hier. En hopelijk ( wist dat het goed terecht kwam) kleding van mijn zoon wat hem te klein is geworden. Van mijn meisje geef ik het af op het kdv ze halen er uit wat nodig en daarna gaat het in de zak van Max, Was leuk om te doen trouwens en ook spannend.
Heb wel eens gehoord dat ze bij die bakken van de kringloop eerst zelf leuke dingen eruit zoeken en dan de rest verkopen. Ik zat zelf te denken aan een asielzoekerscentrum
Hm diverse plaatsen hebben ook een WGH (weggeefhoek) op Facebook. Daar zet ik tegenwoordig m'n spulletjes op. Mensen komen het ophalen op de door jouw gevraagde tijd en plaats. Zelfs in het ghetto's van Rotterdam waar ik woon is het echt heel sociaal en vriendelijk. Fotootje op fb en de reacties volgen vanzelf. Voor kleding is er bij ons "de doorgeefzak". Wat je leuk vindt haal je eruit, wat je kwijt wil stop je erbij. Je zet hem weer op fb met daarbij welke maten er ongeveer inzitten en er komt vanzelf iemand hem weer halen.
Is er geen The Gift groep in brabant? *Edit* Die is er! https://www.facebook.com/groups/the.gift.brabant/?fref=ts