Krijtstift op schoolbordverf. Kan dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door ElizaR, 9 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Ik lees overal dat je krijtstift niet kunt gebruiken op schoolbord verf. Dat schijnt te 'poreus' te zijn waardoor de letters zichtbaar blijven na het schoonmaken. Iemand hier ervaring mee?

ik heb een ijzeren plaat geverfd met schoolbord verf en wil daar graag op schrijven. Krijtjes vindt ik niet zo handig.

2. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Je blijft na het schoonmaken inderdaad de letters een beetje zien. MEt krijtstift schrijf je namelijk veel 'dikker' dan met een krijtje. Ik gooi er af en toe gewoon een nieuw laagje verf over want met krijtjes schrijven vind ik ook niks.

3. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Dat is ook een idee om er af en toe een laagje overheen te doen. Helemaal niet aan gedacht..:D

4. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Cif werkt vaak wel goed om het eraf te krijgen!! Wij gebruiken op ons werk alleen maar stiften! En thuis nu dus ook!

5. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

En dan gewoon op een vaatdoek?

6. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ja of op het bord en dan boenen met een vaatdoek! Nuet met een schuurspons, ik heb al wat verflaagjes van de borden afgepoetst! Haha.

Ik ben bordenschrijver op ons werk!

7. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Top!
    Bedankt voor de tip.
    Welke stiften zijn echt goed?

8. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Als een krijgstocht niet voor op schoolbord is.... Waar is krijtstift dan welvoorziene....?

9. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

#9 ElizaR, 10 okt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2016
    Ik denk dat je krijtstift bedoeld ipv krijgstocht?;)

Het schijnt dat schoolbord verf poreus is maar borden van ander soort materiaal niet. Je hebt speciale horeca borden die niet poreus zijn.

10. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Wij hebben een Blackboard thuis (zwart glazen magneetbord) waar we met krijtstift op schrijven.
    Moet alleen een andere krijtstift halen dit ding is echt een en al ellende...

11. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.409
    764
    113
    ff een domme vraag waar kopen jullie krijt stiften ?

Deel Deze Pagina