Ik kom met Google niet veel verder, dus hier mijn vraag.... wij zijn aan het nadenken of het haalbaar is om een tweede kindje in ons 2-slaapkamer appartement te proppen. Zoon is nu 1,5. Op z'n vroegst zou hij 2,5 zijn bij de landing van een broertje/zusje. Nu dachten we eraan om de nieuwe kleine dan zo lang mogelijk bij ons op de kamer te houden, maar dat is ons bij grote broer ook maar vijf maanden gelukt, dus we rekenen nergens op. En dan.... moeten ze bij elkaar. Ruimte voor twee bedden is er niet, dus het wordt een stapelbed (waarvoor de commode ook zou moeten wijken, maar das een ander punt ). Ons geniale idee is dan om zoon boven te laten slapen met een verhoogd hekje, en nieuwkomertje onder, met een afneembaar ledikanthekje/wandje. Dus gewoon 2x 90x200, aangezien de oudste ook al een flinke beer is en het bed nog ff mee moet. Maar.... bestaat zoiets? Wij kunnen het niet vinden. Zijn we echt op een (dure) meubelmaker aangewezen of hebben jullie nog een geniale ingeving? Voorbeelden? Andere tips? Bijv een goedkoop adresje omgeving Arnhem? Ik hoor het graag!
Denk wel na over bijvoorbeeld de zindelijkheid. .. Hij moet ook snachts zijn bed uit kunnen ervoor. Dus eigenlijk zou ik kiezen voor andersom en dan een hoog hek eromheen. Dus gewoon stapelbed, er zijn dingen te koop om eenpersoonsbedden te verkleinen dmv inleggers ofzoiets. Dan krijg je een kort bed.
Het klinkt logisch, alleen zie ik mezelf nog niet met 10 kg dreumes op een ladder staan en heb ik eigenlijk wel veel vertrouwen in in ons ventje... 't is nog niet dé oplossing, toch bedankt!
Ik weet niet of een 2,5-3 jarige daar nog in wil, bovendien in ZL vrij lang dus niet lang meer praktisch... heb er idd ook nog naar gekeken, maar het moet nog ff meegaan.
Gewoon baby veel langer bij jullie op de kamer houden, en als baby weg moet, van kamer ruien, zodat de kinderen de grootste kamer hebben. Of zelf op slaapbank in woonkamer gaan slapen.
Als onze tweede komt is onze dochter ca 18 maanden. Wij kiezen wel voor een stapelbedledikant. We laten onze dochter dan beneden slapen en laten dan eventueel het hek open, zodat ze er zelf in en uit kan. Geeft dan toch meer het idee van een groter bedje. Maar onze dochter is natuurlijk iets jonger. Anders inderdaad gewoon een stapelbed met eventueel bureau eronder (commode) en aan de andere kan het ledikantje gewoon neerzetten.
Hmm jammer, ik zie alleen 'gewoon' reacties, maar 'gewoon' kan hier niet. Pinkbutterfly, tnx, maar dat is er helaas niet. Dan houden we helemaal geen huiskamer meer over, die is al niet ruim.
mijn zoontje is met 2 in een halfhoogslaper gegaan, hij is nu met 3 helemaal zindelijk ook snachts en gaat dan zelf het trapje op en af zijn bed uit om het potje te gaan. Het hoeft echt geen probleem te zijn! Mijn zoontje is 3,5 als de baby komt en hij vraagt steeds of de baby dan onder zijn bed kan slapen. Hier gaat de baby ook eerst een half jaar op onze slaapkamer en daarna gaan ze samen op 1 kamer. We hebben op zich wel ruimte om het ledikant op een andere plek te zetten, maar als ze het leuk vinden om onder elkaar te slapen mag het van mij ook anders kom je op zoiets: Stapelbed ledikant easygrow wit - kinderkamercompany topdeal! knijterduur natuurlijk, maar ze staan ook weleens op marktplaats van kinderdagverblijven die ze weg doen.
en heb je ruimte voor zo'n "hoekopstelling" ? Life Time Stapelbed Hoek (Wit Lak) | Baby & Tiener want dan kun je ipv het onderste bed eerst nog een ledikantje neerzetten en zitten de kindjes toch niet heel dicht op elkaar geprakt.
Misschien kun je je oudste kindje nog een poosje in een ledikantje kunnen slapen. Zo eentje waarbij je 1 zijkant weg kunt laten. Deze is bij ikea te koop. Als je oudste dan wat groter is een gewone hoogslaper neerzetten en daaronder een ledikantje. Vrienden van ons hebben dit ook en hun oudste is nu 4. Gaat prima! Het is inderdaad wel hoog, maar aan een halfhoogslaper met daaronder een ledikantje heb je denk ik ook niet zoveel. Dan heb je weinig tot geen ruimte om je baby uit bed te halen. Probeer vooral out of the box te denken. Je geeft zelf aan dat dingen niet 'gewoon' kunnen. Misschien kun je zelf iets maken of een vriend vragen o.i.d. Exit: dit bedje bedoel ik. En voor een commode kun je misschien dit nemen. Die vrienden van ons hebben trouwens echt een mini slaapkamer als tweede slaapkamer. De hoogslaper past er net in.
Hier hetzelfde probleem, Dochterlief slaapt al in een hoogslaper met daaronder een bureau. Haar kastje met kleding moet even wijken, daar komt een ledikantje te staan. Het kastje kunnen we gelukkig onder het bureau schuiven. Ook moet haar zitzak wijken voor de gezinsuitbreiding (vindt ze niet leuk, maar helaas). Onze slaapkamer is wat ruimer, daar komt ook een wieg te staan. Maar uiteindelijk wil ik de 2 kids op 1 kamer. Als de jongste te groot wordt voor een ledikant (mijn dochter sliep vanaf 1,5 jaar in een groot bed), dan komt een de stapelbed. We hebben nu een metalen hoogslaper van de Ikea, daar kan een bureau onder, maar ook een tweede bed. Helaas ben ik niet zo tevreden over het bed, maar voor de komende 2-3 jaar gebruiken we het nog. Dan pas stappen we over naar een houten stapelbed. Het bed van de Ikea was ook vrij goedkoop. Misschien is dat voor jou ook een goede tijdelijke oplossing. Een hoogslaper is alleen wel lastig met het bed verschonen etc, dus wel lastig als je een kind hebt die zo nu en dan een ongelukje heeft. Maar goed, soms moeten we even puzzelen & om nu te zeggen dat het een ramp is....
Ik zou een kind van 2,5 jaar niet in een hoogslaper doen. Dat is echt hoog hoor. Een halfhoogslaper zou ik echt de max vinden. Ze moeten snachts ook het trappetje af en met verschonen zijn die bedden echt onhandig. Die van mij is bijna 3 en die zou ik echt niet in zo'n bed willen. Die springt nog wel eens en geheid dat die er een keer vanaf lazert. Waarom meteen een groot bed? Ikmzou eerder kijken voor ee 9n 2e hands tussenvariant. Peuterbedje of meegroeibed. Nemen net iets minder ruimte in dan een gewoon bed. En daarbij op den duur een ledikantje. En eerlijk, ik zou een kindje van een half jaar niet bij een peuter willen van 2,5 jaar. peuterz zijn echt niet te vertrouwen met kleintjes. Die van mij wilde de baby toedekken want ze had het koud..... deken over dr gezichtje. Ze wilde ook graag op een kussentje liggen.... hup, kussen er bovenop en ze probeerde haar op te pakken. Bij dr hoofdje. Mn neefje was bij zn zusje in bedje geklommen. Er bovenop. Voor hetzelfde geld houden ze elkaar wakker. Ook iets om over na te denken. Wat ga je dan doen? Hier slaapt de jongste tot een jaar bij mij, in de co sleeper. Ze heeft een eigen muur in mijn kamer waar de commode en haar ledikant staan. Wanneer ik het vertrouw, komen de 2 kids bij elkaar op de kamer. De kamers worden omgewisseld. De kids gaan naar de grote kamer.
Wij hebben een stapelbed (kids zijn al wat ouder) maar dat bed wordt pas aangeraden vanaf 6 jaar, ik zou niet zo gauw een kleintje erin leggen. Kun je ook niet een peuterbed en een ledikant kwijt? Dat neemt net wat minder plaats in. Peuterbed kunnen ze best nog een tijd in, mijn jongste heeft er tot z'n 4e in gelegen, en kon nog veel langer alleen moest hij z'n kamertje opgeven Je zou dan als je jongste echt niet meer in het ledikant kan (evt. ledikant waarvan de zijkant afkan) alsnog een stapelbed kunnen kopen. Peuterbedden en stapelbedden worden ook veel op marktplaats aangeboden of anders bij Ikea, dus het hoeft niet heel duur te zijn.
Een kind jonger dan 4 a 5 jaar in een hoogslaper of stapelbed lijkt mij niet verantwoord. Waarom slaap je niet gewoon zoals wij sliepen toen ze klein waren? Gewoon alle bedden de deur uit, twee matrassen op de vloer van 1 slaapkamer, zodat het bij elkaar 270cm breed was, en gewoon een gezellig familiebed. Hou je zelfs nog een studeer/speelkamer over!
Wij hebben wegens ruimtegebrek een "kinderdagverblijfbedje". Ik vindt het absoluut ideaal! Zoonlief slaapt sinds hij 5 maanden is in het bovenste bedje. Heel makkelijk met naar bed brengen of uit bed halen, want al dat gebuk hoeft hier niet. Wij hebben wel een bedje met een dakje, zodat hij waneer hij straks gaat staan, en misschien wel klimmen, hij er niet uit kan vallen. Daarbij is er nu ruimte om speelgoed er bovenop te zetten, dat scheelt weer, want in hun kamertje past net dit bedje en een grote commode. Dochterlief wordt volgende maand 3, en slaapt nog meer dan prima in het onderste bed. De zijkant van het bedje is altijd ingeklapt, en we hebben er een uitvalhekje op gemonteerd zodat ze er zelf in en uit kan. Het bedje is 120 cm, dochterlief zelf 99cm. Ik ga er vanuit dat ze er voorlopig nog wel in kan. (We hebben ook een keer haar nichtje hier te logeren gehad, zij was toen 5, werd wel krap, maar paste nog net) Tot haar broertje ook in een groter bedje kan, en zij bovenin een stapelbedje. Maar dat duurt nog wel even, wie weet hebben we tegen die tijd ons te kleine huisje wel verkocht Samen slapen zijn ze aan gewend, ze worden niet wakker van elkaar, of iig merk ik daar niet van, dus ze slapen gewoon weer verder. En doordat de baby boven ligt kan dl snachts ook niet bij de baby komen. Hij ligt op veilige hoogte. Ik ben heel erg blij met het bedje. Heb hem bijna nieuw van marktplaats af, dus ook niet veel te veel voor betaald. Heb toen ook naar stapelbedjes gekeken, maar durfde dat nog niet aan met dl. Heb geen moment spijt gehad van mn aankoop. Succes