Wij hebben vorig jaar een nieuwe badkamer laten plaatsen en hierbij ook nieuwe glazen douchedeuren. Wij wilden deze graag mooi en vooral zonder kalkaanslag houden, maar je raad het al, dit lukt ons niet. Altijd als we gedoucht hebben maken we de deuren schoon met zo'n wissertje en op advies van degene die de deuren geplaatst heeft maak ik ze alleen schoon met warm water met een beetje schoonmaakazijn en een zeem. Geen microvezel want dit zou het beschermlaagje, waarvan ze zeggen dat het erop zit, beschadigen. En ook niet met die kalkreinigers (zelfe verhaal).Maar nu zijn de deuren helemaal vies met kalkaanslag en ik zil ze graag weer schoon hebben!! Heeft iemand tips hiervoor, ik vind het namelijk wel erg zonde voor zulke dure deuren....:x
Wij hadden ook een glazen douche duur. Gebruikte wel anti-kalk. Na douchen in spuiten dan even in laten trekken. En dan afspoelen en goed afdrogen. Anders kijk eens op www.omaweetraad.com, misschien staan er wel tips tussen. Die ook helpen. Succes!
Wat een tips al! Thanx ladies... Antikal ed gebruik ik dus nooit omdat dit de deuren zou beschadigen, maar dat is dus niet zo??? Dan zal ik van de week maar eens goed aan de poets gaan, ik vind het zo lelijk staan van de gekalkte douchedeuren......
Gewoon glassex, werkt hier prima voor de douchedeuren. Oh ja, en met een microvezeldoekje, ik vind dat ideale dingen, heb niet echt het idee dat die beschermlaagjes ergens vanaf halen.
Ik weet niet of je bekend met met HARA schoonmaakmiddelen, maar die hebben goede spullen en mileuvriendelijk. Ze hebben antikal maar ook een bleupasta, deze kun je bijna overal voor gebruiken is niet heel erg agressief maar werkt geweldig. Ik gebuik hem ook voor de douchedeuren en 1 keer in de zoveel tijd even lekker met chloor. Hebben de deuren nu ook een jaar en absoluut geen kalk.
beschermlaag van wat? een beschermlaag van kalk? hihihi Gewoon met wat glassex of antikal en ze blinken weer....
Hier ook gewoon ook schoonmaakazijn en een schuursponsje. Beschadigd niet hoor....ik weet wel dat er deuren/wanden zijn die een soort beschermlaag hebben, maar dan zou je dus juist GEEN last van kalkplekken moeten hebben.
Allemaal goede tips hier, maar zit net te denken.... De douchedeuren zijn dus al helemaal verkalkt, krijg je dat kalk dan ook nog wel, of voorkom je alleen maar dat het erger wordt???
Wat een het ergste helpt voorkomen, is als je gedoucht hebt, even met een handdoek je glas droog vegen. Als het er eenmaal zit: anti-kal, of harpic max, of badkamer reiniger
herkenbaar probleem (niet bij mezelf maar bij client thuiszorg) Daar word voor de douchedeuren speciaal middels van HG gebruikt effe in laten werken spoelen en droog wrijven en tadaa
Hier ook eerst een wissertje over de deuren en daarna met de handoek erachter aan. Ook op al het bling bling in de badkamer, hahaha! Werkt goed. En schoonmaken doe ik met een microvezeldoekje en glas en bling bling droog ik direct na.
klinkt gek maar glansspoelmiddel voor de vaatwasser, ff de eerste keer er puur op, ff in laten trekken en werkt prima!! dr kan je het verdunt ok makkelijk mee bijhouden
Hier alleen doekje met water...zit echt nergens kalk op tenminste niet op de douchedeuren wel op de tegeltjes . beschermlaagje werkt hier feilloos hoor anders eens die mensen bellen die de douche geplaatst hebben want mischien is het laagje niet goed?