Hoe krijg ik een medische indicatie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dds, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Natuurlijk zit TS niet te hopen op een ernstige complicatie zodat ze niet hoeft te betalen, dat snapt iedereen toch wel...

Als je pijnstilling wilt is dat je goed recht. Het enkele feit dat jij erom vraagt, maakt ook dat je dat kunt krijgen (behalve als het onverantwoorde risico's met zich mee zou brengen). Geen enkele vlos of gyn kan zeggen dat jouw pijn niet erg genoeg is om een ruggenprik te mogen krijgen.
    Hier is het standaardbeleid ook om pas 'in te sturen' (naar het zkh te gaan) bij ongeveer 6 cm. Maar als je pijnstilling wilt, laten ze je eerder gaan, juist omdat het anders misschien niet meer kan, of omdat het dan minder effectief is.
    Bovendien kun je zomaar ineens van 3 naar 9 cm gaan en dan heb je het hele moment gemist, en zul je het zonder pijnstilling moeten doen.

Meteen naar het zkh, dat zal niet gaan. Wat is meteen? Bij de eerste wee? Dan zou je wel dagen in het zkh kunnen liggen, omdat sommigen dagenlang met voorweeën lopen, zonder dat die iets doen.
    Overleg het nogmaals met je vk, dat je zeker weet dat je pijnstilling wilt en dat je afspraken wilt maken die het mogelijk maken dat jij die pijnstilling krijgt. Bel anders ook met de afdeling verloskunde in het zkh, zodat je die afspraken ook rechtstreeks met hen kunt maken, als je je vk niet vertrouwt (er zijn jammer genoeg nog steeds verloskundigen die pijnstilling actief ontmoedigen, ook al heeft een zwangere er goed over nagedacht en er bewust voor gekuzen).

En die eigen bijdrage, tja, daar is niet veel aan te doen. Als er geen specifieke risico's zijn voor jou of je baby, zul je die eigen bijdrage gewoon moeten betalen, als je daar geen aanvullende verzekering voor hebt.

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Bri
    Dan had ze een andere titel uit moeten kiezen dan "Hoe krijg ik een medische indicatie"
    Een M.I. krijg je niet zomaar.. Kom zeg, het leven van moeder en/of kind KAN dan in gevaar zijn.. Het is maar net waar je om wil vragen;)

Gewoon gaan sparen, dan heb je die 300 euro zo bij elkaar.. je hebt nog even te gaan..

3. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    TO je wilt dus een medische indicatie om die 300 euro te besparen? Ik snap dat dat veel geld kan zijn, maar een 'medische' bevalling is echt geen pretje hoor. Naja, je hebt t zelf meegemaakt. Al die toeters en bellen.
    Door een niet vorderende ontsluiting moest ik uiteindelijk in t ziekenhuis bevallen met een ruggenprik. Ik was al uuuuuuren bezig en toen had ik nog krap aan 5 cm. En die weeen! Ik hield het echt niet meer. (en al zeg ik het zelf, ik ben best een bikkel. Maar dit was gewoon teveel.) En daar ging mn vertrouwde vk en er kwam een vreemde gyn voor in de plaats. En dan al die draadjes in en aan mn lijf! Op den duur waren t er 9! Nee, ik had echt gehoopt het lekker thuis te kunnen doen in mijn vertrouwde omgeving. En dan nog niet te spreken over ons meisje die het uiteindelijk benauwd kreeg en dus met de pomp gehaald moest worden. Een medische indicatie gaat meestal gepaard met een hoop problemen. Dus nee, bedankt!
    Je weet trouwens niet of het nu weer zo'n pijn gaat doen. Bij de tweede gaat het meestal vlotter. Tenminste dat zei de gyn tegen mij. Ze zei "je kunt het de volgende keer gewoon weer thuis proberen. Grote kans dat het dan wel goed gaat."

Maargoed, ik zou voor die 300 euro niet moeilijk gaan lopen doen en lekker in het ziekenhuis bevallen als je dat het prettigst vind.

4. liebrando

liebrando Niet meer actief

Dat ze angst voor pijn heeft kan ik me indenken heb ik ook elke bevalling gehad, maar ik begin ook een beetje te denken dat ze heel makkelijk van de bevalling af wil. Dus even "lekker" een pijnbestrijding zodat ze rustig na de 10cm kan zonder een grijntje pijn en dan persen tot de kleine er is. Kortom niet teveel moeite doen, en al helemaal geen onnodig geld uitgeven... Als ik het verkeerd heb sorry daarvoor maar zo komt het bij mij op dit moment gewoon over. Je wil dolgraag een kindje, je bent zwanger maar nu wil je het wel "makkelijk" er weer uitkrijgen. Hmmm.........

5. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Tjeetje zeg, wat zijn sommige vrouwen aanvallend!!!! Ik raad jullie aan om nog eens het eerste bericht te lezen en niet zomaar conclusies te trekken. Ik vroeg om een oplossing niet een veroordeling!

6. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik kan het niet laten om nog 1 keer te reageren....

Jullie fokken elkaar op met verhalen over het niet willen betalen van 300 euro en vergelijken jullie situatie met de mijne enz. Ik vroeg om een oplossing, dus wil ik heus wel 300 euro betalen. Het was fijner geweest om alleen dat te mogen lezen:x

7. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

uhm ts... je vraagt om meningen en misschien had je je topic een andere naam kunnen geven.. Medische indicatie's zijn voor veel vrouwen niet fijn en het komt als titel over van die wil ik want das makkelijker ;)

8. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ja dat is het toch ook lautjuhhh?? Sterker nog, in veel delen van America krijg je standaard een ruggenprik.

Ik snap dat het bij sommige wat in het verkeerde keelgat kan schieten, maar hou je even in zeg..!! Wat een asociale manier van communiceren hier zeg. TS Vraagt om ideeën hoe zij aan een medische indicatie kan komen.
    Ze zegt niet een pittige en zware bevalling te willen, maar ziet erg tegen de bevalling op, wat ik mij overigens goed voor kan stellen.

Misschien dames die wel een idee hebben, waar ze iets mee kan (geen mening)??? Reageer anders ff niet dan..!!

9. Bri

Bri Niet meer actief

Je hebt geen medische indicatie nodig om in het zkh te mogen bevallen. En ook niet om pijnstilling te krijgen.

Is dat een antwoord op je eigenlijke vraag?

10. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Misschien de vraag eerst goed lezen??
    De vraag is hoe ze toch in het ziekenhuis kan bevallen, mét ruggenprik, zonder de 300 euro te hoeven betalen (wat natuurlijk het mooiste zou zijn).
    Dus eventueel met medische indicatie???? Wat naar mijn idee vrij lastig is om zomaar te krijgen..

Maar misschien zijn er nog meerdere opties?

11. Alita

Alita Niet meer actief

Er is geen andere oplossing, alleen dat je met je vk zou kunnen praten en kijken wat zij aangeeft.
    Jij mag nu gewoon in het zk bevallen met pijnverlichting dus je hebt helemaal gaan mi nodig toch? Of wilde je deze liever zodat je niet de bijdrage hoeft te betalen? Ik snap niet zo goed wat je nu vraagt namelijk.

12. Lt20

Lt20 Niet meer actief

@ TS; heb je onze reacties nog gelezen? Of heb je ondertussen al een oplossing bedacht?

13. Bri

Bri Niet meer actief

Een oplossing voor welk probleem dan?
    In het ziekenhuis bevallen: mag, ook zonder MI
    Bevallen met pijnstilling: mag ook, ook zonder MI
    Als je die 300 euro (of weet ik wat de eigen bijdrage is) wel wilt betalen, begrijp ik niet welk probleem er is dat opgelost moet worden.

14. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ja ik snap er ook niks van. Ik zou wel 3000 euro betalen als ik het zónder medische indicatie zou mogen doen, de bevalling. Maargoed dat is je vraag niet.
    Betaal de 300 euros en je krijgt een bevalling waar jij je beter bij voelt. Makkelijk toch? :(

15. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    De oplossing is meerdere malen genoemd. Bedankt.

16. Alita

Alita Niet meer actief

nou jammer dat ik moeite doe om je te beantwoorden en nu schrijf je alleen dit

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik snap er ook niks meer van..

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    die is er niet.. Als je vrijwillig naar het zh gaat (of dat nu met of zonder pijnstilling) betaal je hoe dan ook de eigen bijdrage..

Die krijg je nooit 'zomaar' omdat moeders dan geen eigen bijdrage hoeft te betalen;)

ik snap in dit geval de vraag dan ook niet geloof ik..

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    en wat gaat het worden?

20. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Je hebt toch lang geen aanvullend pakket betaald? Dus heb je geld bespaard. Dan weet je dat als er kosten komen het voor je eigen rekening komt?

En ik hoop voor je dat je geen medische indicatie krijg! Voor jou en je kindje. Want m.i. brengt ook zorgen met zich mee! Ik zou liever 300 euro betalen dan dat ik medische indicatie zou hebben.
    Maar goed, het is maar net hoe je er tegenaankijkt.

Deel Deze Pagina