Hoe krijg ik een medische indicatie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dds, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik snap het ook niet helemaal meer hoor.
    Die €300,00 is het probleem niet, dan is het probleem toch op gelost?

En een mi......ik had hem ook liever niet gehad hoor.

2. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    naja... shoot me

3. Aecatz

Aecatz Actief lid

2 apr 2009
    276
    1
    0
    Bij mijn vorige zwangerschap vroegen ze aan mij of ik me nog extra wilde verzekeren halverwege het jaar. Ik zit bij OHRA. Hun zeiden dat alleen het basispakket niet overgezet mag worden naar een andere verzekeraar maar dat je wel aanvullend mag verzekeren. Ik bleek na de check al de een na hoogste te hebben, wist ik niet eens meer. Wij zijn overigens pas NA bevalling medisch geworden.

4. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Wij zitten bij de Friesland, maar bij ons is het ook mogelijk om halverwege het jaar nog te switchen van aanvullende verzekering inderdaad.
    Wij hebben het gewijzigd voor het nieuwe jaar in ging, voor de zekerheid. Maar een vriendin van mij heeft het pas nog alsnog om laten zetten.. Dus misschien dat die mogelijkheid er wel is inderdaad..
    Misschien toch even goed navragen of dat ook kan, ipv je hele verzekering

5. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0

Je kan gewoon aangeven dat je zowiezo in het ziekenhuis wilt bevallen.
    Als je pijnmedicatie krijgt dan houdt dat niet in dat je perse een MI hebt/krijgt.
    Dan zouden er complicaties moeten optreden, zoals gepoept in het vruchtwater, inleiden, KS, vacuumpomp oid...

Maar ik zou gewoon info opvragen bij het ziekenhuis waar je wilt bevallen.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik had wel een mi maar mocht ook echt niet direct naar het ziekenhuis hoor ;)

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Op eigen verzoek een ruggeprik is geen medische indicatie.
    Een medische indicatie betekent dat er iets aan de hand is waarvoor het perse nodig is dat je in het ziekenhuis bevalt.
    Niet tegen pijn kunnen hoort daar niet bij.
    Mijn VK noemde trouwens de tense ofzo, voor pijnbestrijding. Is dat niet wat? Kun je met veel minder pijn toch thuis bevallen en heb je niet zulke hoge kosten?

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Ik sluit me bij mijn voorgangers aan.
    Al voordat ik zwanger was hebben mn vriend en ik besloten dat ik in het ziekenhuis ga bevallen.
    Gewoon omdat het me persoonlijk prettige lijkt, zeker met een eerste bevalling. Ik weet niet wat ik moet verwachten, daarbij we wonen op 3 hoog zonder een lift. En eerlijk gezegd zie ik mezelf niet met (zware)weeen naar onderen lopen.

Mijn gyn heeft ook gezegd, je moet doen waar JIJ je prettig bij voelt. Ik weet dat ik dus 300,- aan eigen bijdrag moet betalen. Dat heb ik er graag voor over! Tenzij er tijdens de bevalling iets medische gebeurd, waardoor het alsnog een MI zal worden, maar daar denk ik en wil ik nu niet over nadenken.

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

vergis je niet hoor..ik gilde ook maar van ik wil pijnstilling en bij de eerste heb k het gekregen ook maar daarna had ik last van alles en nog wat omdat ik door de pijstilling niet wist/voelde waar ik naartoe moest persen. en de eerste 3-4 weken na de bevalling waren echt een hel!

bij de tweede heb ik geen pijnstilling gehad en ja tuurlijk doet het wel pijn..geen enkele bevalling is pijnloos maar het is absoluut niet iets dat je niet kan handelen.maar de dagen daarna dus na de bevalling zijn me zo goed bevallen!nergens last van geen pijn geen scheurtje geen knipje helemaal niks. ik ben ook als de dood voor pijn maar het is me achteraf gezien reuze meegevallen hoor. en je mag als alles goed gaat idd pas bij 6 cm ontsluiting naar het ziekenhuis.

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

had niet alle reacties gelezen maar als je het geen probleem vindt om de 300 euro eigen bijdrage te betalen dan is er toch niks aan de hand? je mag gewoon in het ziekenhuis bevallen hoor en je kan ook om pijnstilling vragen maar dat is dan geen mi.

een mi kan je niet aanvragen (en ik zou er ook niet op hopen maar goed dat is mijn mening)

maar idd als het betalen van de eigen bijdrage geen probleem is..dan snap ik je vraag ook niet zo goed vrees ik.

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.058
    15.641
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe krijg je een medische indicatie .... ?? hmmm

Ik weet wel een antwoord!! Eerst 2 kinderen verliezen op het eind van de zwangerschap.

Dan weet je in ieder geval zeker dat je de zwangerschappen daarna heerlijk een MI krijgt. :x

12. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Kun je de 300 euro niet betalen? Ik veroordeel je niet hoor, het is gewoon een vraag. Als je het wel kunt betalen, lijkt de keuzeme simpel, en dat is bevallen in het ziekenhuis, + de 300 euro zelf betalen. Maar mocht je het niet kunnen betalen, en wil je toch heel graag in het ziekenhuis bevallen, leg dit dat eens voor aan je vk, wie weet kan zij iets voor jou hierin betekenen.

Overigens snap ik wel dat er aanvallen gereageerd wordt, het willen van een medische indicatie, zoals de titel van dit topic zegt, komt gewoon niet goed over.
    Ik kreeg twins, dus moest wel in het ziekenhuis bevallen, maar ik had het liever thuis gedaan hoor, lekker je eigen omgeving, je eigen vertrouwde vk, ivp 3 zusters, 1 staigere, 1vk, 2x gyn, en 2x kinderarts, geef mij de volgende keer mits alles goed gaat maar lekker een thuisbevalling, mijn man en vk, is wel genoeg!

13. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik vond de openingspost ook wel vrij raar overkomen dus ik begrijp de aanvallende reacties helemaal.
    Voor mij leek het er sterk op dat je per sé die mi wou om de eigen bijdrage niet te hoeven betalen.

Maar dat is dus blijkbaar geen probleem en er is gezegd dat je dan kan aangeven dat je echt wel in het ziekenhuis kan bevallen en dat je pijnstilling kan krijgen.

14. happymama

happymama Niet meer actief

das balen meid bij ons zit t ook niet in tpakket maar mag halve wege t jaar wel veranderen dus dat hebben we ook gedaan
    (CZ)
    normaal kan dat niet maar wel als je zwanger bent .

en idd je had miss een andere titel moeten kiezen , dit komt een beetje raar over .
    ik weet ook wel dat je niet echt een mi wilt ... da wil niemand

15. angel229

angel229 Niet meer actief

Kan me goed voorstellen dat voor sommigen hier dit kwetsend kan over komen. En wat is nu 300 euro???
    Ik heb al lang voordat ik zwanger werd besloten om poliklinisch te bevallen, mijn verzekering vergoed het toevallig, maar als het niet zo was, dan werd het gewoon betaald hoor.

16. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind iemand die zo bang is, en zich nu al zo druk maakt over de pijn die mag van mij ook een MI.

17. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    300 euro kan voor vele heel veel geld zijn!

18. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook liever normaal bevallen, en niet een hele poppenkast.
    Ik moet haast elke week naar de gyn controle, ik moet verplicht in het ziekenhuis bevallen.
    Maar vind haar woorden en vraag totaal niet kwetsend, vind het juist heel sneu dat ze zo opziet tegen de bevalling.

19. Rono

Rono Niet meer actief

Rogijuli: ZO kan die ook wel weer hea! Heel naar wat jou is overkomen, maar dit slaat werkelijk nergens op!!

Meid, bij menzis kan je halverwege t jaar nog veranderen.. kan ik ook. Kan je extra aanvullend kiezen.

20. Alita

Alita Niet meer actief

nou meiden ik denk dat ze er al uit is hoor....

Deel Deze Pagina