Ik zei toch ik ga NIET boos worden , en ik heb het berichtje HEEL goed gelezen hoor voordat ik reageerde maar het is openbaar he ? dus wij met onze moeilijk te krijgen of overleden kinderen mogen ook reageren toch......? liefs mama van mees*
jullie kunnen de titel wel lezen.. maar dan verder lezen dan je neus lang is.. pf wrm moet ze zo aangevallen worden? als mensen er kwaad om worden wat ik ook wel snap reageer dan niet, maargoed is hier vast al een paar x gezegt. ik snap wel dat ze een meisje wilt!! ik denk ook steeds van oooo een meisje een meisje.. terwijl een jongen net zo geliefd is bij mij en ik er echt NIET minder van zou gaan houden.. duh ben niet gek. en mannen willen tegenwoordig alleen maar jongentjes.. " ah ik hoop dat t een jongen word " nou als me vriend dat zegt word ik echt niet krankjorum hoor. ik heb hiervoor ook een mk gehad en alleen maar gehuild en gehuild en dacht ook alsk ooit weer zwanger raak ben ik net zo dankbaar als bij me mk want het blijft toch mijn wonder* TS hoop dat je snel zwanger raakt van een gezond kindje misschien nu eens een meisje! maar ja indd een jongen is net zo welkom maar ik snap je volledig!! er zijn trouwens 1000000e sites waarop staat waneer je een jongen of meisje krijgt..waar je t meeste kans op heb of je dit of dat doet.. en daar word nooit op gereageert maar als iemand de vraag stelt.oehh alle remmen los. maar goed ieder voor zich. Liefs fay
Ik denk dat zo'n topic openen op een zwangerschapsforum wel een beetje onhandig is. Dat je na 2 jongens graag een meisje zou willen dat snap ik wel, maar ga dan lekker op google zoeken. We kunnen wel gaan roepen dat je topics die gevoelig liggen niet moet lezen, maar alleen de titel vraagt al om reacties. Maar nu on-topic: Ik geloof er zelf niet in dat je het kunt beinvloeden, maar ik verdiep me er ook niet in. Ik hoop voor je dat je een mooi en gezond 3e wondertje mag krijgen, misschien wel een meisje. Succes!
De naam van deze site alleen al is wat mij betreft een teken dat het juist een zeer geschikte plek is om zoiets te vragen.
van mij mogen jullie reageren ik zal je niet tegen houden maar zij wordt aangevallen dat vind ik wel iets anders dan reageren. naar mij idee is het totaal niet in de trant geschreven om mensen te kwetsen of pijn te doen.
Ik snap je vraag heel goed. In jouw situatie zou ik me waarschijnlijk hetzelfde aanvragen. (helaas na 3 jaar nog steeds geen teken van een kind) Er zijn heel veel studies naar het beinvloeden van geslacht. Toch is het zo dat bij de eerste celdelingen het al bekend is op het kindje een meisje of een jongen wordt. Op DNA-niveau is dan al beslist of je een jongen of een meisje bent XY-chromosoom of XX-chromosoom). De uiterlijke kenmerken komen pas veel later (denk aan 20-weken echo) Ikzelf denk dan ook niet dat er veel te beinvloeden is. In de dierenwereld is daar wel weer meer mogelijk. Bij bepaalde temp/vochtigheid bv worden er bij schildpadden meer of minder mannetjes geboren. Ik denk dat als je al iets wilt beinvloeden, dat je dit voor de conceptie moet doen, waardoor alleen het zaad dat voor een meisje zorgt overblijft... Succes!
Dat deze vraag voor sommige vrouwen die moeilijk zwanger worden zwaar is snap ik wel, maar voor sommige vrouwen is het niet krijgen van een meisje ook iets waar ze erg mee kunnen zitten. Ieder heeft zijn eigen problemen en je kunt niet voor een ander bepalen dat ze zich ergens maar overheen moeten zetten omdat jij dat anders voelt. Wat betreft de oorspronkelijke vraag van TS. De link van de onderzoekster die ik had gemaild gaat dus over een methode die de kans echt (wetenschappelijk bewezen) lijkt te vergroten. Het werkt op basis van een natrium-arm dieet en timing van seks. Er is ook gekeken naar toepassingen voor stellen waarbij een jongen een grote kans op een ernstige erfelijke ziekte zou hebben, maar daarvoor is de kans niet groot genoeg helaas (85% kans oid is wel groot, maar niet groot genoeg als het echt om ernstige ziektes gaat).
Ik kan je alleen maar uit eigen ervaring vertellen dat wij nu tweemaal voor de eisprong gevreeën hebben en daarna (niet bewust) niet meer en 2x een meisje. Zoiets ook weleens gelezen (voor eisprong=grotere kans meisje, tijdens en erna=grotere kans jongen ivm verschil in snelheid/levensduur zaadjes), maar er zelf eigenlijk nooit zo bij stil gestaan en wie weet was het ook wel 'toeval'/gelukje, tja net hoe je het wilt noemen
Ik had hier wel van zulke reactie verwacht (heb al spijt van mijn reactie)... Vind het altijd wel mooi dat iedereen zijn eigen verhaal er aan geeft wat de Topic starster dan bedoelt... Ik had wel verwacht dat er op het forum alles bespreekbaar was zonder elkaar steeds met de vinger te wijzen...Heb ook even gegoogeld en er is van alles te lezen en te vinden dus schijnbaar leeft het wel maar is het om sommige opmerkingen van andere een taboe... Heb dit even geqoute van een site: Wordt het een jongetje of een meisje? Op de vraag of de voorkeur uitgaat naar een jongen of een meisje, wordt door vele in verwachting zijnde ouders geantwoord: Maakt mij niet uit, als het maar gezond is. Natuurlijk willen we allemaal dat de baby gezond is, maar voel je niet schuldig als je toch een beetje op een meisje of juist een jongen hoopt. Je bent niet de enige. Menig stel probeert achter gesloten deur toch zo mogelijk het geslacht van de toekomstige baby te beïnvloeden. Onder het motto baat het niet, dan schaadt het ook niet. Er zijn vele methodes en middelen in omloop: gaande van de tips van tante, wetenschappelijke recepten tot Chinese conceptiekalenders. Niets houdt je tegen om het in ieder geval te proberen. Tuurlijk wil je een gezond kindje...En natuurlijk is het een wonder en maakt het verder niet uit of het een jochie of meisje is!! Maar waarom mag je er niet over nadenken ?? Heb mijn tekst nu 10x overgelezen...Hoop dat ik niemand kwets want dat is echt niet de bedoeling!!!
Ik kan je goed begrijpen TS. Na twee jongens is een meid zeker leuk. Hopelijk gaat het jullie lukken. Hier beide keren 6 dagen voor de eisprong en we hebben een meid en krijgen nu een knul Dus het zegt niks En kom op diep in ons hart hebben we bijna allemaal een voorkeur. Dat wil niet zeggen dat we niet blij zijn als het het andere geslacht blijkt te zijn. Mensen durven het vaak niet te zeggen door dit soort reacties.
precies helemaal mee eens. Ik wilde ook graag een meisje toen ik 6 jaar geleden zwanger was....en vanaf het begin voelde ik dat het een meisje was en met de echo bleek het ook zo te zijn...maar dat betekend niet dat ik met een jongen minder blij zou zijn...nu zou ik graag een jongen willen krijgen als het ons gegund is om nog een keer zwanger te raken....een meisje en een jongen nou super leuk toch...maar tuurlijk ben ik ook super blij met nog een meid..heerlijk 2 girls...ik denk idd dat iedereen wel een voorkeur heeft...
ik heb ook een voorkeur, so what... jongens zijn geweldig zoals ts zelf al weet maar een meisje zou ook erg leuk zijn. als je me mailadres pb-t kan ik je een effectieve methode toemailen. heel intensief maar er worden goede resultaten mee geboekt.
Ik heb ook voorkeur, zelfs na drie jaar. Alleen wordt het erg lastig als je een voorkeur hebt voor een jongetje, maar enkel leuke meisjes-namen kunt verzinnen... hahaha. Moeten mijn man en ik erg om lachen. Zoals ik eerder zei en anderen ook, zullen de trucjes voor de conceptie moeten plaatsvinden. Zaad voor een jongetje (Y) is idd zwakker dan die voor een meisje. Er schijnen ook in eerste instantie meer jongetjes te ontstaan dan meisjes, maar doordat het bij jongetjes vaker mis gaat (zwakker) worden er uiteindelijk ongeveer evenveel meisjes als jongetjes geboren. En dan zeggen ze dat wij vrouwen van het zwakke geslacht zijn...
Eindelijk iemand die het durft te beamen. Ik wilde altijd een meisje. En die kreeg ik ook als eerste. Bij de tweede leek het me zo leuk 2 meisjes met 20 maanden verschil. Maar omdat we kiezen voor 2 kindjes dacht ik toen ik voelde dat dit een jongen zou zijn dacht ik ineens nee wil graag een jongen want dan heb ik van beide 1. En ons is het gegunt. Maar ook was ik met 2 jongens of 2 meiden heel erg happy geweest
poeh wat reageren sommigen fel zeg, zonder eerst goed te lezen. Ze zal evengoed blij zijn maar zou het leuk vinden als het een meisje is. Ik zeg ook welleens mocht het zo zijn vind ik een jongen ook wel leuk maar dat betekent niet dat ik daar niet blij mee zou zijn, daar hebben veel mensen vast wel over nagedacht tijdens het "klussen en zwanger worden".
Ik zat te twijfelen of ik wel zou reageren.. maar aangezien ik niemand aan ga vallen of te kakke wil zetten kan het wel Ik heb zelf 2 meiden... en als ik (ooit) in mijn leven nog een zwangerschap (en dus een gezond kindje) mag krijgen dan hoop ik ook stiekem op een jongentje.... NIET omdat we geen meid willen... maar omdat het ons leuk lijkt om een knul te krijgen.. Zouden we 'weer' een meid krijgen zijn we er net zo gelukkig mee En ik had heel sterk het gevoel dat het bij beide meiden een knul zou zijn... maar aan het eind van het verhaal had ons babytje geen plassertje hahahahahah en was het dus bij beide zw.schappen en bevallingen dus een verassing.. Bij de eerste zw.schap wilde me vent graag een knul en ik een meid (hahahah hoe verrassend!! hahah) (als het een knul was geweest was ik net zo blij.. en me vent was net zo blij en gelukkig toen onze meid geboren werdt.) Bij de 2de zw.schap hoopte we beide op een knul en ja hoor meisje 2 deed haar intrede in ons leventje Net zo gelukkig waren we met haar, als met haar grote zus.. Dus ik kan me goed voorstellen dat dit topic kwetsend kan overkomen.... waarbij ik zeker niet verwacht dat het de bedoeling is.. En kan me goed voorstellen dat er bij stellen die voor een 2de (3de,4de etc) bezig zijn dat ze een 'voorkeur' hebben.. Want je gaat toch denken hoe zou een meid/knul zijn???? want je kent enkel de enne 'kant' en is de andere 'kant' toch ook wel een 'wereldje' die je niet kent, maar wel zou willen leren kennen.... Ik denk dat ik zo wel een beetje mijn gevoel en denkwijze heb kunnen uitleggen
ja ik denk er echt precies het zelfde over....net alsof ik(wij) minder van ons kind gehouden hadden als het een jongen was geweest, kom op zeg...maar een papa en mama van bv 3 meiden zouden het waarschijnlijk ook heel erggg leuk vinden om dan een jongen te mogen krijgen..is dat dan zo erg? ik snap echt niet waarom er zo fel op gereageerd moet worden sorry hoor.
Ik denk dat sommige vrouwen t zonodig vinden hun verdriet op anderen af te reageren. De ene doet er jaren over of kan geen kinderen krijgen en de andere stopt ze in een koffertje op zolder. Dat is pas erg, maar dit is wel heel erg appels met peren vergelijken zeg, jeetje..... Probeer even te relativeren voordat je reageert. Zij heeft duidelijk niemand willen kwetsen, maar andere meiden haar wel met hun overdreven felle reacties.
bij mij klopt de chinese geslachtsbepaling en volgens mij bij vele anderen ook. Dus klussen in de maanden met de M..... Maar een garantie is het niet, succes.
hallo dames, ik heb altijd een meisje gewild vanaf me schooltijd al, en we hebben ook een meisje gekregen, maar die is niet gezond, toen ze net geboren was was ik zo boos op mezelf omdat ik graag een meisje wilde! ik vond het vanzelf sprekend dat het gezond zou zijn omdat wij allebei jong waren en zoiets was nooit in ons familie was overgekomen, ik voelde me schuldig over, ik dacht waarom heb ik zo graag een meisje gewild en heb ik geen genoege gehad gewoon met een gezond kind. en ik ben nu weer zwanger en weet nog niet of die gezond is, ik krijg wel een vlokkentest, maar het kribbelt nog steeds (een Meisje) maar natuurlijk is de belangrijste dat het gezond is. ik zou ook heel erg blij zijn met een Gezonde Jongen. dus ik snap die boosheid van sommige niet zo goed. ik hoop dat je een Meisje krijgt en jij ook duimen voor een gezonde baby voor mij ,Deal?!