Hoe krijg ik een meisje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door amsterdamm88, 25 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pientje01

Pientje01 Actief lid

16 jun 2010
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoorde een tijdje geleden ook vaak dat de Chinese kalender klopte en toen heb ik een poll gemaakt op zp. Er hebben meer dan 100 vrouwen gereageerd maar de bleek toch dat het bij ongeveer 50% klopte en 50% niet.

2. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Ik zou zeggen bid, voor een gezond kind en wens een meisje.
    Kan me voorstellen dat je dat gaag wil, maar er zijn meiden die heel moeilijk zwanger worden waaronder ikzelf, of andere situaties, die hun kindje zijn verloren en weet ik wat nog meer, die vinden dit wel een beetje een ego berichtje zeg maar.
    Ik hoop voor je dat je een meisje krijgt, maar ik denk dat je de gelukkigste persoon op de wereld mag zijn als je een gezonde zoon krijgt.
    Succes.

3. lastbelly

lastbelly Lid

17 okt 2010
    62
    0
    0
    nagelstyliste
    Friesland
    Nou, kan wel een slotje op dit topic of niet? Dat ge-heen-en-weer-geemmer over of het nou wel of niet kan, zo'n vraag. Mensen die niet goed lezen, en vervolgens gaan lopen discussieren of iemand nou wel of niet zo'n vraag mag stellen hier. Pffff. Gaat allemaal niet meer over de inhoud van de vraag, dus wat mij betreft: slotje. Denk dat ze haar antwoord inmiddels wel heeft.

4. nijnonijntje

Denk dat het de risico is van zo'n vraag stellen.
    En iedereen mag hier zijn mening geven toch?

5. lastbelly

lastbelly Lid

17 okt 2010
    62
    0
    0
    nagelstyliste
    Friesland
    Ja maar wat is het nut van een topic wanneer iedereen maar wild begint te roepen en dat het geroep allemaal maar in een cirkeltje rondgaat, zonder dat de inhoud van de werkelijke vraag nog beantwoord wordt? Lijkt mij allemaal OFFTOPIC geschreeuw, en dus een reden voor een slotje. Nogmaals, mijn mening. Denk dat Amserdam88 hier helemaal niet op zit te wachten, zoals ze ook al aangegeven heeft vat iedereen haar vraag verkeerd op, waarschijnlijk door de wat ongelukkige vraagstelling. Alles is al gezegd wat betreft dit topic. Lijkt mij.

6. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Snap het van beide kanten, van de TS en de dames die een reden hebben om zo te reageeren bij het zien van zo'n titel.
    Ik geloof er zelf niet in. We kunnen de natuur (nog) niet helpen bij het kiezen voor een jongen of een meisje. Ze zijn al heel ver als de natuur niet zo goed haar best doet. Je kan natuurlijk wel hopen. En men zegt ''hoop doet leven''.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

het is net alsof je nooit mag klagen over spierpijn omdat er mensen in een rolstoel zitten..

wij reageren altijd begrijpend tegenover mensen die geen kinderen kunnen krijgen. en terecht want het lijkt me afschuwelijk! een vriendin van mijn man heeft eierstokkanker, en als ze beter is gaan we kijken of ik mijn eicellen aan haar kan afstaan zodat ze toch een kindje kan krijgen. lijkt me begripvol genoeg ;)

maar toch heb ik de wens voor een meisje.. het is inderdaad appels met peren vergelijken! we gunnen iedereen een kindje, maar dat staat los van onze eigen wens! (dus ook een beetje respect voor ons graag...)

8. nijnonijntje

@Marieke
    Dat is iets heel moois wat je voor je vriendind doet.

Verder blijf ik bij dat iedereen zijn mening mag zeggen.

9. lastbelly

lastbelly Lid

17 okt 2010
    62
    0
    0
    nagelstyliste
    Friesland
    En het circeltje gaat rond en rond....

10. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Jeej je kan over alles wel vallen...

ik kan me niet voorstellen dat je zover wil gaan dat je het geslacht wil kunnen beinvloeden maar ieder z“n ding. Om daar nu zo“n probleem van te maken.

Dan kan ik ook wel vallen over het zinnetje als het maar gezond is... alsof je er ook maar een beetje minder van houdt als het niet zo is. Ik zou mijn niet helemaal gezonde zoon nooit of te nimmer kwijt wille en ben enorm dankbaar dat we hem hebben. Z“n `problemen` maken hem ook tot wie hij is dus we zouden hem niet anders willen.

Allemaal even in en uit ademen en weer verder met je dag...

@ lastbelly; je kan het ook gewoon overslaan en ergens anders gaan lezen...

11. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

14 apr 2007
    2.702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    Ik vind het een interessante vraag. Ik zou het erg leuk vinden als ons tweede kindje een jongetje wordt. Maar twee meisjes op de achterbank van de auto is ook erg leuk, hmmm.... We willen het geslacht niet weten, net als vorige keer.
    We hebben trouwens na de eisprong gevreeƫn. Niet bewust, want zo gemakkelijk gaat het bij ons ook niet. Maar lees nu dat we misschien meer kans hebben op een jongetje. Nou we zullen het zien.

We hebben trouwens kennissen, die kregen na 3 jongens, die al naar de middelbare school gingen, ineens een nakomertje. Dat werd een meisje en op het geboortekaartje stond: Onze grootste wens is uitgekomen.
    Dat vond ik erg mooi....

12. Within

Within Niet meer actief

Kan me voorstellen dat dit een moeilijk onderwerp is. Mijn vader riep ook altijd "ik moet geen dochter!" God straft meteen: Mijn moeder was in verwachting van een tweeling, 2 meiden. Zal maar niet vertellen wat er gebeurde toen mijn broertje werd geboren..

Hij heeft hier wel spijt van betuigd.

Maar ondanks dat kan ik de TS en alle andere koppels met voorkeur wel begrijpen. Na een meid/jongen zou je toch wel willen weten hoe het is om een kindje van het andere geslacht te verzorgen? Andere kleertjes kopen, andere kleuren, ander karakter.. ik kan het me voorstellen.

Mijn man heeft ook een voorkeur voor een zoon. Daar is het een man voor, zijn naam word daarmee doorgegeven. Maar met een meid zal hij net zo blij zijn ;)

13. nijnonijntje

Ik kan me voorstellen dat je graag beide geslachten zou willen, zou ik ook wel willen. En dat je daarop hoopt als ej er al 1 of een paaar van hetzelfde geslacht hebt, maar om nou te zeggen dat je daar alles aan wil doen vind ik een beetje, de eigen leiding nemen in plaats van de natuur te laten bepalen.
    Dat is een beetje apart vind ik.

14. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    hey hey.. wat een reacties.. Net als een hop meiden moest ik ook wel even slikken toen ik je topic zag.
    Dat heeft niks met jou te maken.. dat heeft met mij en mijn situatie te maken.

Toch snap ik ergens je vraag ook wel.. Ik zou het heel leuk vinden als ons 2e kindje een jongentje blijkt te zijn, omdat mijn man de enige mannelijke nazaad is en de naam van de famillie op die manier nog een generatie kan redden;)

Maar uiteindelijk maakt het niks uit.. Als we maar weer een kindje mogen krijgen..

Ik denk niet dat wij kunnen bepalen of het een jongetje of meisje wordt.. Ik denk dat je dat ook niet moet willen. Wacht gewoon af wat er voor je wordt gegeven en wees er dan heel dankbaar voor!

LIefs Nanette

15. Chai

Chai Niet meer actief

Catfight... :$

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Beetje rare reactie hoor!

17. liefde is

liefde is Lid

14 okt 2010
    67
    0
    0
    dames nu maar stoppen he , soms mag de natuur best een beetje geholpen worden toch?
    volgens mij is bijna iedere vrouw op deze site daar mee bezig op haar eigen manier.

18. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Als je goed haar berichtje leest zou ze het leuk vinden om een meisje te krijgen na 2 jongens en hoe je de kans op een meisje kunt vergroten. Ik vind het geen rare opmerking, ze mag zoiets toch gewoon vragen zonder dat ze iemand er kwaad mee doet.

Succes in ieder geval.

Liefs riv.

19. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ja hoor dames die het niet goed lezen duik er maar boven op! Ze bedoeld het toch helemaal niet slecht. Ik snap wel dat het voor sommige mensen niet leuk is om dit te lezen maar iedereen is er anders mee bezig, Zij heeft er ook niet voor gekozen dat het voor sommige dames moeilijk zou worden, Net zoals julie daar ook niet voor hebben gekozen. Je hebt een keus

1) Open het topic,
    2) Open het niet!

Ik wil niemand kwetsen maar toen ik dit topic las en er nog niemand gereageerd had dacht ik al,, ow god dit word weer met rotte tomaten gooien.

Ontopic: Ik denk dat de natuur dit allemaal beslist, Echt invloed heb je er volgens mij niet op, Hier ook het motto als het maar een gezond gelukkig kindje is ben je gezegend!

20. schorpioentje80

22 apr 2010
    50
    0
    0
    fulltime moeder
    Drenthe
    Tuurlijk is het normaal dat je een voorkeur hebt voor een jongen of een meisje .
    Wij weten dat we een jongetje krijgen in het begin dacht ik dat ik een meisje zou krijgen maar het was een jongetje en wij zijn er heel erg blij
    mee zolang het maar alles heeft 5vingertjes aan ieder handje en 5 teentjes aan ieder voetje en dat het gezond is
    Ik denk zelf niet dat je het voor het kiezen heb of het een jogen of een meisje wordt de natuur bepaald het

Deel Deze Pagina