Hallo allemaal, Ik heb tips nodig Stijn heeft een splinter aan de onderkant van zijn voet en ik heb geprobeerd om hem met een pincet eruit te halen maar dat is helaas niet gelukt want hij zit echt te diep maar het begint er omheen wel een beetje rood te worden dus heb er afgelopen nacht een pleister met wat betadine opgedaan.. Maar ja hij moet er natuurlijk ooit uit dus de huisarts zegt doe er de hele dag maar een nat verband omheen dan komt hij er vanzelf uit maar ja om hem nou thuis te moeten houden van school omdat hij een nat verband om zijn voet moet vind ik een beetje onnodig dus ik dacht misschien hebben jullie tips?
tandpasta. Als ik een splintertje had, weet ik nog dat mijn moeder er een drupje tandpasta op de pleister deed en deze erop. vaak na dag zat die splinter heel mooi in de pleister
pleister met groene zeep, dat werkt als trekzalf als het ware. Ik heb het zelf wel eens vaker gebruikt en ook bij een ontstoken vinger, die niet 'open' ging als het ware.. m'n dochter riep naderhand iedere keer als ze de groene zeep zag 'pleister!' ze had niet meer door dat de groene zeep eigenlijk alleen gebruikt werd verder om kleren schoon te krijgen
Oh wat fijn. Mijn zoon heeft drie splinters in zijn hand maar krijg ze er niet uit. Ik mag natuurlijk ook niet aan zijn hand zitten. Hij heeft geen geduld om zijn hand stil te houden. Heb hem al een tijdje in bad laten zitten in de hoop dat het er een stukje uit zou komen maar helaas. Morgennacht dus maar even een pleister met tandpasta of groene zeep om zijn hand.
Die van Stijn is eruit. Heb hem heerlijk laten weken door dat natte verbandje en daarna even poeren en toen had ik hem gelukkig. Het plekje waar hij zat was vanmorgen nog wel erg dik en rood dus heb er nog maar wel even een pleister met betadine op gedaan.. Volgende keer ga ik die tandpasta eens proberen, zal een hoop ellende schelen
boter erop schijnt ook te helpen.. wij hebben zonet 'onder dwang' de splinter eruit gedrukt, na een biotex badje van 15 minuten. leuk was het niet, maar wel effectief. tandpasta, boter, ed. gaat bij ons toch niet werken; hij pulkt de pleister/verbandje (of de tandpasta, boter, etc.) er binnen no time vanaf...
Dat is ook een hele goede tip van Boukje34. Biotex! Mijn dochter van 4 speelt altijd in een speeltuin en glijd van de glijbaan af met houten randen. Ze heeft daar iedere keer wel 1 of 2 splinters in haar handen. Biotex werkt goed. Mijn vriend pakt soms ook wel eens een naald, doet de naald een héél klein stukje aan de uitgang waar de splinter is ingegaan en trekt als het ware een klein velletje los, het is wel heel erg janken maar dan is de splinter er dan ook wel goed uit. Het is wel naar om te zien dat ze pijn heeft, maar daarna is het ook zo weer over. Ach ja, vaders zijn er makkelijker in dan moeders haha!
Trouwens wat ik gisteren op internet vond is dat tandpasta ook helpt bij brandnetels Mijn zoontje was er gisteren in gevallen en na ik er tandpasta op had gesmeerd klaagde hij niet meer Tandpasta is nog wel ergens goed voor (naast voor je tanden dan )
Ik ben laatst ook id weer geweest met een naald. Ze vond het niet fijn, maar de splinter deed haar echt pijn. Had ik nu maar eerder dit topic gelezen!!