Hoe krijg ik er ritme in?

Discussie in 'Voeding' gestart door Vanes, 27 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanes

Vanes Actief lid

28 jul 2007
    182
    1
    0
    Hallo allemaal,

Hoe krijg ik er ritme in?

Al vanaf heel klein gaat Frederique iedere dag tussen 19.00 en 19.30 naar bed en dit gaat perfect.
    Verder over de hele dag lukt het me maar niet een vast ritme te krijgen....
    Ik had bedacht 7.00 drinken, 9.00 fruit, 11.00 drinken.
    Nu sliep ze vandaag van 9.45 tot 12.30, dus 11.00 drinken is verschoven, waardoor heel de dag weer op zijn gat ligt :(
    Ik wil haar ook niet wakker maken als ze lekker ligt te slapen, dat is toch ook zielig!

Hoe hebben jullie dit aangepakt?
    Ik ben erg benieuwd!

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik zou me niet aan tijden vasthouden. Ritme en regelmaat is voornamelijk de volgorde waarin je dingen doet (wakker worden, schone luier, eten spelen en weer slapen)

En die hapjes kun je dan ergens tussen proppen, die zijn nog niet zo belangrijk op deze leeftijd. De melk is veel belangrijker dat ze die binnenkrijgt.

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik zou haar ook niet wakker maken nee..

Maar even een vraagje: is er een speciale reden waarom ze nu met drie maanden al fruithapje krijgt? Anders zou ik daar gewoon nog helemaal niet aan beginnen tot zes maanden.. Meteen je probleem opgelost!

4. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    wij doen ook niet aan strikte tijden.wel een ritme van dagindeling en ongeveer tijden van dingen doen

rond half 9 eten (bambix en rest van dr fles,en n hapje brood)
    erna de honden uitlaten
    dan wil ik dat ze rond 11 uur gaat slapen.komt het ervoor uit dan krijgt ze ervoor dr fruit,en anders erna.
    rond half 1 / 1 uur een fles
    en rond half 3 slapen
    rond 4 uur/half 5 groente
    en dan rond half 8 / 8 uur laatste fles en ze slaapt gelijk .
    doordat we met slapen altijd een bepaalde routine erin houden weet ze van hoe en wat en ze slaapt zonder problemen.

en gister avond hadden we toevallig een etentje met mn schoonvader,zn vriendin en mn zwager.en werdt t wat later.
    ze lag om half 10 op bed.ging prima zonder problemen.
    en ze sliep tot 9 uur vanmorgen.dus waren we met alles ietsje later.
    toen gingen we mn zwager ff met de auto wegbrengen en heeft ze vanochtend niet geslapen.maar hebben gewoon om 1 uur dr fles gegeven,en na dr badje net is ze om 14.10 naar bed gegaan,en sliep lekker meteen.dan kan ze straks lekker als ze wakker wordt om 4 uur dr eten.

dus hierzo....wel een soort van ritme van dagindeling,maar niet exact zo laat en zo laat alles.slaapt ze en keer ietsje langer krijgt ze lekker wat later alles en haal ik t met de volgende voeding weer in.

en hup ik zit weer in mn "ritme"

5. Vanes

Vanes Actief lid

28 jul 2007
    182
    1
    0
    Vlinderbloem:
    Frederique krijgt al fruit omdat ik aan haar zag dat ze er behoefte aan had. Ze keek het eten uit mijn mond, zeg maar.
    Vorige week ben ik begonnen met wat hapjes, maar ze vind het fantastisch! Ze eet dan ook sinds een paar dagen een heel fruithapje.
    Het is misschien wat vroeg, maar aangezien ze het zo goed eet is ze er dus ook echt aan toe.

6. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Daar zijn de meningen over verdeeld denk ik maar goed, daar gaat dit topic niet over.

7. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    nee alsjeblieft niet weer een discussie over te vroeg en niet te vroeg bijvoeden.... :)

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Regelmaat is iets wat ze zelf krijgen. De één wat eerder dan de ander.
    Je baby regelt zijn zijn ritme, en daar moet je als moeder maar genoegen meenemen.
    Jesse heeft nog maar een maandje enigzins regelmaat. Daarvoor at en sliep hij zoals het hém uitkwam. Gaat vanzelf over, de regelmaat komt wel.

Hier nog zo eentje die al vrij vroeg fruithapje kreeg. Was ik zo gewend met m'n oudsten, 20 jaar geleden kreeg élke baby al vanaf zes weken fruit! Dus ik had echt het idee dat ik Jesse tekort deed door hem alleen maar melk te geven!
    Toch heb ik netjes gewacht tot 10 weken, eerst begonnen met een paar hapjes en inmiddels eet Jesse ongeveer zoveel als in een half potje olvarit past.
    Maar goed: daar ging het niet over idd. ;)

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je kan zelf wel een rtime bedenken, maar een kindje heeft daar geen boodschap aan ;). Gewoon dat ritme loslaten en kijken naar je kindje (en dan heb ik het niet over bijvoeding, het is toch beter om daar iets langer mee te wachten ;).

Kisbaba, 10 weken! Het is niet voor niets he dat er nu andere adviezen zijn...

10. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    nee daar ben ik ook wel achter, het heeft geen zin om zelf een ritme te bedenken. Gewoon goed naar je kindje kijken en verder wel alle dingen wel vast doen (bijvoorbeeld altijd s avonds in bad, of s ochtends...
    Ach en als hij hier bijvoorbeeld langer slaapt dan pas ik het dan wel aan. Dan maar wat later eten.
    Vandaag is ook alles in de war, maar er valt ook haast niet te slapen met die hitte, voor die kleintjes. Ik zal zo maar even met hem wandelen, misschien pakt hij dan nog wat slaap...

11. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    een ritme heeft niet veel zin, ze bepalen het zelf, zit je weer in de ritme die jij wil ,gooien hun het weer om

12. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij hebben eigenlijk nooit een ritme "gestuurd". Merel kwam als ze hoger had en sliep als ze moe was. Na 6/7 maanden is er vanzelf een ritme ingekomen. We wilden wel een ritme voor het makkelijke, maar we konden Merel er niet in dwingen. Ik heb het toen losgelaten en haar zelf laten bepalen en dat werkte dus perfect.

13. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    Wij hebben ook niet echt vaste tijden met voeden, want dat werkt hier echt niet. Dan moet ik als ze wakker is gaan rekken, zit ik een uur met een huilend meisje en als wij honger hebben gaan we toch ook eten... Soms moet het alleen wel, het rekken, omdat ze dan binnen 3 uur alweer komt en das iets te snel, want dan krijgt ze veel te veel op een dag.

Alleen, ik ben wel bezig met rust, ritme en regelmaat strak aan te houden omdat ze zo weinig sliep overdag. Dus slapen, verschonen, voeden, spelen in de box of wipstoel, slapen, etc... Maar... Soms wil ze echt na 30-45 min of een uurtje niet meer slapen, en dan is het echt nog te vroeg voor de volgende voeding, omdat er tussen de voedingen wel 3 uur moet zitten. Dus daar gaat dan de regelmaat, want dan zet ik haar in de wipper of box, tot het weer tijd is voor de fles. Maar dan klopt het slapen-voeden-spelen-etc. niet meer...
    Hoe doen jullie dat?

14. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Dax heeft nooit tot aan de volgende voeding geslapen ondanks rust en regelmaat. Ik probeerde de tijd dan maar te overbruggen door allerlei dingen, bijv. zijn kamer poetsen terwijl hij wakker in bed lag, in de wipper, box, op schoot, in de draagzak etc. etc. In het begin was dat wel heel moeilijk maar dat wordt gelukkig steeds makkelijker.

15. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    De enige constante in het ritme van Julia is dat het steeds verandert :)

In de afgelopen maanden zijn we geleidelijk van bv naar 7 flessen naar nu 3 flessen gegaan en haar slaapbehoefte verandert ook constant. Ik vind dat best lastig hoor. We hebben een maand op 5 flessen gezeten en dat kwam mij het beste uit met haar slaapjes enzo, maar dat is uiteraard geen reden om dat te handhaven. Ik ga er maar vanuit dat het ritme zich aan zal blijven passen tot ze ruim een jaar is en hopelijk met 1 slaapje toe kan.

16. flippy

flippy Actief lid

16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    Mrijn
    De enige constante in het ritme van Julia is dat het steeds verandert !

Nou dat is bij ons precies zo. Bij Armin weet je nooit wat de nacht en dag brengt, vooral nacht! :)
    Ritme creren ze zelf, tenminste bij ons wel. Het heeft lang geduurd
    voordat hij een vaste avond slaap had. Het veranderde steeds.
    Van 22.00uur naar 19.30uur. Ook ondanks rust en regelmaat zoals
    Suzanne75 zei slaapt hij nu nog steeds wanneer hij zin in heeft!
    Wat ik ook doe om hem in slaap te krijgen op die vaste tijdstip
    als hij er geen zin in heeft, ben ik wel 2-3 uur uitendelijk mee bezig.
    Ik breng hem gewoon naar bed wanneer ik merk dat hij slaperig
    en te veel zeurt! Nu gaat hij nog weleens wat later naar bed.
    Zal wel met die hitte te maken hebben.
    Als hij bijvoorbeeld slaapt wanneer de tijd voor het fruithapje was
    dan geef ik het gewoon wat later. Voor de rest doe ik hem bijvoorbeeld wel op ongeveer hetzelfde tijd in bad, voor het slapen gaan.
    Wordt hij ook slaperig van!
    Ik zou haar zeker niet voor eten wakker maken![/quote]

17. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    Dus dan ben ik nog helemaal niet zo slecht bezig eigenlijk... ;) Als Nikky eerder wakker is, laat ik haar dus ook wel eens even in bed liggen of in de box/wipper, maar waar ik dus vooral mee zat, was dat het voeden direct na het wakker worden schijnt te horen bij RRR, en als ik dat ga doen dan krijgt ze wel 12 flessen op een dag, en dat doen we dus niet! ;) Vaste voedingstijden hebben wij ook niet, maar wel bijna altijd 6 flessen op een dag, soms 5.

Net ging ik trouwens kijken, ze lag er al een uurtje in, lag madame klaarwakker om zich heen te kijken, druk te doen en te brabbelen. Ik ben er heen gelopen, heb het lakentje weer over haar heen gelegd, gezegd "weltertusten, slaap lekker, tot strakjes", en ik ging 5 minuten erna weer kijken, ligt ze weer heerlijk te slapen! :D

18. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Super toch!

Deel Deze Pagina