chemo terwijl dat je ziek bent

Discussie in 'De lounge' gestart door toetie, 11 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    goedendag dames,
    mijn man moet eigenlijk gaan starten met chemo maar het leuke griepvirus woont weer in huis hij heeft elke keer 37.5 - 38.8.
    iemand ervaring mee of dan de chemo überhaupt wel start als je ziek bent..
    We kunnen morgen pas bellen om te vragen hoe en wat.:)
    alvast bedankt

2. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    He bah.. Wat vervelend voor jullie. Hoogstwaarschijnlijk zal er niet gestart worden met chemo bij koorts. Heb je geen telefoonnummer gekregen die je kunt bellen in geval van spoedzaken in het weekend? Dan kun je het alvast even checken en doorgeven. En anders morgenochtend vroeg direct bellen om het door te geven.
    Ik weet niet wat voor kuur je man moet krijgen maar als het een infuus is dan is zijn kuur nog niet gemaakt. Dit ivm houdbaarheid. Daarom belangrijk om het op tijd door te geven omdat het anders moet worden weggegooid.
    Sterkte en beterschap!

3. tuc

tuc Niet meer actief

met je eigenlijke vraag kan ik je niet helpen. Maar vervelend om te horen dat het nodig is, en heel veel sterkte en beterschap voor je man.

4. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
  5. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Heftig dat je man ziek is en chemo's moet. En vervelend dat er dan een griep tussendoor komt. Ik vind het wel vreemd als je niet kan bellen op zondag. Er moet toch vast wel een speciaal nummer zijn?

Sterkte!

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Wat erg om te horen, toetje! Sterkte!

Ik zou inderdaad vandaag even het ziekenhuis bellen, gewoon het algemene nummer, dan weten die vast wel bij wie je moet zijn.

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.660
    1.419
    113
    Als hij koorts heeft starten ze in principe niet tenzij het uitstellen van de behandeling schadelijker wordt geacht dan het risico van extra ziek worden door te starten met chemo. Dus uiteindelijk zal je echt moeten horen van de behandelaar wat hij verstandig acht, maar ze doen het liever niet starten met koorts.
    Veel sterkte met de behandeling voor jullie

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik wilde jullue alleen maar veel kracht en sterkte toewensen!!!

9. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik wil jullie ook veel sterkte en kracht toewensen voor de komende tijd!

10. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Ik weet van mijn ouders dat er absoluut niet gestart werd met chemo zodra er koorts aanwezig was. Tenzij het inderdaad gevaarlijker is om te wachten met chemo.

Wil jullie wel onwijs veel sterkte en kracht wensen.

11. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Wat erg voor jullie. ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe

12. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik wil jullie als eeste heel veel sterkte en kracht toe wensen.

Bij mijn moeder werd er niet gestart met chemo als ze koorts had, ook werd er niet gestart als er bepaalde symptomen had van bepaalde ziektes. Haar was dit overigens van te voren al uitgelegd en zelfs in een brief meegegeven zodat ze dit altijd konden controleren, ook had ze een brief waarin stond met welke klachten ze contact op moest nemen na de chemo. Hebben jullie niet een soortgelijk iets meegekregen?

13. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Bij mij werd er geen chemo gegeven als ik ziek was.

14. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    #14 toetie, 11 jan 2015
    Laatst bewerkt: 11 jan 2015
    hmm dan is ons vermoeden wel juist denk ik.
    aangezien hij nog geen chemo heeft gehad vinden we griepverschijnselen niet zo dus danig dat het spoed is.
    als het goed is krijgt hij een bep kuur (weet het niet 100% zeker) zo hopelijk meer kuren te voorkomen anders moet hij nog 4 kuren ondergaan.
    morgenvroeg bellen we ze direct maar veel info hebben we niet gehad.
    alles ligt aan zijn bloeduitslagen mochten die weer afwijken word er weer een andere plan van aanpak gedaan.
    het is wel geneesbaar in ieder geval alleen de weg er naar toe is nog een beetje onduidelijk.
    weten jullie toevallig ik kreeg te horen dat er geen kinderen dan op bezoek mogen komen hoe dat zit of dit ook echt zo is?

dankjewel voor alle lieve reacties!.

15. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wat naar om te horen toetie
    Heel veel sterkte

16. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Allereerst heel veel sterkte gewenst.

Mijn moeder kreeg geen chemo als ze ziek zou zijn of koorts zou hebben. Ook moest ze inderdaad oppassen met kinderen. Die mochten niet op hetzelfde toilet na een chemokuur, want het is toch gif dat gebruikt wordt. Volgens mij duurde dat een paar dagen en dan was er niets meer aan de hand tot de volgende kuur.

17. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    maar mogen ze wel bij papa op bezoek in het ziekenhuis het is anders wel lang dat ze papa niet kunnen zien.

18. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Mijn man heeft 3 jaar geleden chemo gehad. Maar kwam ,s middags gewoon weer thuis en daar was mijn dochter dan ook . Inderdaad uitkijken met toilet gebruik. Uitkijken met zieke mensen. Maar als je koorts heb , mag je geen chemo

19. penseel

penseel Niet meer actief

heel veel sterkte. Verstand van chemo heb ik niet.

maar veel sterkte samen.

20. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Vreemd dat de artsen dit niet allemaal met jullie besproken hebben van te oren eigenlijk.
    Hier ging ik dezelfde dag nog naar huis, dus had gewoon contact met de kids. Wel moest ik na een toiletbezoek twee keer doortrekken. Ook at en dronk ik niet uit hetzelfde glas/ bord als hun.

Deel Deze Pagina