Ik heb geen idee hoe ik die vervelende bruine vlekken (van banaan) en groentevlekken uit de kleertjes van mijn dochtertje kan halen. Bleken is geen optie aangezien het om gekleurde kleding gaat. Shout en Vanish heb ik al geprobeerd en ik las op internet ook dat afwasmiddel zou helpen maar helaas werkte dit niet. Wie heeft de gouden tip? Alvast bedankt!
Hmm bij mij helpt Vanish heel erg goed. Maarre... misschien handig om haar voortaan een slab om te doen zodat het niet op haar kleertjes komt
Bananen zijn rotvlekken, maar ik had standaard een emmer sop klaar staan en liet ze weken en daarna in de wasmachine. Dus nooit vies in de was, om vervolgens na een paar dagen pas echt het uit te wassen.
Nu kan er niks meer helpen. want het zit al helemaal in de kleertjes. maar voor de volgede keer. kan je het in de melk legen. want met melk gaat alles er uit. verf bloed rodewijn.
Ik heb dit ook gehad, dat er bananenvlekken op gekleurde kleding zat. Het ging er echt met niks uit! Ik heb de gok toen toch maar genomen om te bleken en de vlekken gingen eruit en het gekleurde bleef gekleurd! Ben er wel bij gebleven en regelmatig afgespoelt en opnieuw spul erop om het goed in de gaten te houden. Wel veel werk, maar er zat emo waarde aan dus had het er wel voor over.
Groene zeep of zwitsal babyshampoo wil ook wel eens helpen. De babyshampoo werkt als je het meteen op de vlek doet
je moet echt voorwasspray hebben van de Lidl. Daar krijg ze zelf gras mee uit je kleding. Ik krijg daar echt alle vlekken mee uit kleding.
Ikhaal de vlek er meteen uit met handzeep. Geoon vloeibare handzeep. Gooi wat zeep op de vlek, goed laten schuime door even met je knokkels erover te gaan. Uitspoelen en daarna in de wasmachine. Op deze manier heb ik zelfs alle poepvlekken uit haar witte ronpertjes gekregen. Maar dan moet je het wel gelijk doen voordat de vlek opgedroogd is. Dan werkt 't het beste
grappig, ik wou net dezelfde topic starten! Ik krijg bijna alles eruit, behalve bananenvlekken! En laat meneer nou net dol zijn op banaan, en dan vooral 'uit het vuistje'. En dat gaat vaak mis... Ik denk (mijn ervaring + bovenstaand gelezen) dat het inderdaad een kwestie is van meteen in de week leggen. Ik doe dat vaak, maar mijn man krijg ik het nog niet aan zijn verstand. Ik krijg oude vlekken van alles behalve banaan eruit na een nachtje weken in vanish. Wat ik maar eens ga proberen met de oude banaanvlekken is nachtje in de biotex, en anders toch maar bleken. Ook een kijken bij die speciale 'vlekverwijderaars'. Tenzij de gouden tip nog langskomt...
Lieve allemaal, Bedankt voor jullie reacties! Ik heb hele grote slabben van Silly Billyz met lange mouwen maar ja, toch gaat het weleens mis helaas. Aangezien we haar op de Rapley-manier bijvoeden wordt het nou eenmaal een kliederboel. Bovendien is papa nogal makkelijk (hij doet de was niet ) en hij wil nog weleens zo'n klein (melkfles)slabbetje pakken voor haar banaantje Ik ga maar eens aan de Biotex inweek. Hopelijk geeft dat het gewenste resultaat! En als ik bij de Lidl ben dan ga ik de voorwasspray halen. Daar hoor ik vaker goede dingen over. liefs Lara
ik heb dat ook weleens in esmee's kleren zitten en dan vooral banaan.. wordt idd helemaal bruin.. heb er iets opgevonden.. Shout.. ken je dat? dat spuit je erop en dan met een borsteltje wrijf je het er even goed in, wel oppassen dat je niet een vale plek maakt natuurlijk.. even laten intrekken en dan de wasmachine in.. daarna is de hele vlek verdwenen.. succes!
hmm ik geloof dat de shout dan toch nog maar een tweede kans krijgt.... hoop dat t ook werkt met oude vlekken, ik had laatst een stukje banaan gemist en dat is er niet uit gegaan, miss lukt het zo dan nog wel
Jesses kleertjes zijn allemaal schoon, maar ik krijg de vlekken dus met geen mogelijkheid uit de slabben. Nouja, 't staat niet leuk, maar dat vind ik minder erg dan in z'n kleertjes.
mijn man is kok en wij doen alle vlekken eerst behandelen met witte glorix ( ook voor de gekleurde was). gaat heel goed
Ik haal(de) bij banaan de pitjes eruit, want die geven die vervelende rotvlekken. (ik snij het middelste eruit, en eet ik lekker zelf op, de rest is dan voor de kleine)