Tijn had vorige week een keelontsteking en kreeg daar antibiotica voor. Meneer vond het prima en lekker en na 2 dagen was alles weg. Wel even de kuur afmaken natuurlijk. 2 dagen nadat zijn kuur klaar was, zag ik inene overal o pzijn lijf kleine rode puntjes met een heel licht wit kringetje eromheen. Van zijn kleine teen tot aan zijn nek! Ik bellen naarde HA, is hij allergisch voor die antibiotica! Waren typische kenmerken voor een allergische reactie. Nu vertelde ze dat ze het in de gegevens zou invoeren, omdat zo een allergische reactie bekent moet zijn. Nu vraag ik me alleen af, is hij nu voor elke antibiotica allergisch? wat als hij een keer iets erg mankeerd, dan moet ik dit toch melden? Hoe gaan ze hem dan behandelen? Ik meen ooit gehoor dte hebbend at bij allergische reactie van antibiotica een grote dosis zelfs heel gevaarlijk kan zijn? Of hangt dit erg van de antibiotica af? Welk kindje heeft dit ook en weet hoe dat zit? Hij heeft er zelf overigens geen last van gehad en nu 3 dagen later is het al weer stukken minder, je ziet nog maar een paar kleine stipjes. kus miek
hoi hoi ik heb zelf ook een allergie voor antibiotica. en dan de streng met amoxeline. aidan is de afgelopen maand veel ziek geweest en kreeg dus ook antibiotica. omdat ik zelf die allergie heb had ik ze al gewaarschuwd. toch geprobeerd en aidan zat binnen 2 dagen helemaal onder. weer terug naar de ha en opnieuw een kuur. omdat ze niet zeker wisten dat het vd antibiotica kwam hebben ze een nieuwe kuur gegeven met een andere 'streng' vd amoxeline om zo zeker te zijn dat het hiervan komt. en na 2 dagen was het zo erg dat bijna zijn hele buik en benen rood en opgezwollen waren vd uitslag. hij mag dus nooit meer antibiotica krijgen van deze streng. bij mij is dit ook zo begonnen als baby en uiteindelijk ging ik in shock. dus dat willen ze bij aidan voorkomen door het hem niet meer te geven. als het goed is maken ze er een notitie van in zijn gegevens die bij de ha liggen in de computer enzo. maar ik spreek uit ervaring dat ze het vaak vergeten/over het hoofd zien of gewoon niet nachecken. ik heb zelf al zovaak zelf aan de bel moeten trekken dat ze me het verkeerde meegaven dus als ik jou was zou ik heel duidelijk zijn wanneer je kindje weer eenkuur moet. aangeven dat hij de vorige keer een allergie kreeg. als het goed is moeten ze dit dan kunnen nakijken in de computer wat hij toen heeft gekregen. maar ik zou het altijd navragen! succes! gr kim
hoihoi! Ja het klopt! De assistente had het ind. over die amoxeline. En ze zei zelf dat ze er een melding over zou maken, dus mag aannemen dat het bekent is bij hun. In hoeverre kan het gevaarlijk zijn zo een allergie? kus miek
hey miek, het kan varieren. bij mij begon het als kind ook met alleen uitslag. daarna kwam ik in shock. dat is heel gevaarlijk. dus daarom ook altijd raadzaam om elke keer te vermelden dat je kindje die allergie heeft. dubbel check zeg maar. xxx