spruw, nystatine, daktarin en verdrietig kind en mammie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DeeLighT, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Stomme spruw, eerste potje Nystatine leek aan te slaan maar het ging er niet helemaal mee weg. Aan het einde van het tweede potje kwam het net zo hard terug en werd weer erger. Toen begonnen met Daktarin. De doktersass zegt: Daktarin doe je op de speen, dan sabbelt ze en zo verdeelt ze het door heel haar mondje.

Nou, ik aan de slag... Nystatine was qua smaak al geen succes maar dit slaat alles. de eerste keer pakte ze d'r speen wel met Daktarin, maar daarna elke keer huilen! Nu gaat ze zelfs al vies kijken als ik haar speen zonder spul geef! Gelukkig slaat de Daktarin wel aan, maar het is elke keer brullen en een smeerpartij :(.

Wie heeft er tips voor deze twee verdrietige dames?

2. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

hier ook al 2 weken spruw. ben met 2e fleshe nystatine bezig, maar het gaat niet helewmaal weg. Finn vind het trouwens wel lekker spul.
    Denk dat wij eind van de week ook gaan beginnen met daktarin, heb daar dus nog geen ervaring mee dus lees ff mee...
    hoelang heeft ze al spruw?

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Finn heeft ook spruw gehad, nystatine werkt ook niet bij hem, het werd 1 kliederboel met dat spul. hij heeft daarna daktarin gehad, werkte perfect.. ik deed met mn pink in zn mondje smeren..want met een speen kunnen ze het toch niet overal goed uitsmeren? pink vond ik het fijnste, kon ie daarna meteen lekker ff zuigen...mijn geluk, hij vond dat spul wel lekker.

Succes!

4. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Klinkt misschien raar, maar ik zweer bij biologische extra virgin kokosolie. Moet echt biologisch en extra virgin (koude eerste pers) zijn. Kan je gewoon bij de natuurwinkel halen.
    Kokosolie werkt onwijs schimmeldodend en is een natuurlijk middeltje, dus dat is ook een fijne bijkomstigheid :)
    Inderdaad op speen smeren, of gewoon met de vinger goed in alle hoekjes en gaatjes van de mond smeren. En elke keer voor en na het voeden je tepel er goed mee insmeren en laten opdrogen. Je kan het ook zo vaak herhalen als je wilt. Hier de spruw er heel snel mee weg gekregen. En als je wilt kan je voor de zekerheid nog een tijdje doorgaan daarna als je bang bent dat het weer terugkomt.
    Succes!

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    tanjax11, heb toen ik het ontdekte snel gebeld, dus ben nu 15 dagen aan het behandelen, afgelopen maandagmiddag begonnen met daktarin.

SanneT, ze zuigt dus echt nergens meer aan he zodra ze dat spul proeft. Smeer het ook zelf een beetje uit nu.

Oleander1986, bedankt voor de tip als het nu niet weggaat ga ik het zeker halen. Gelukkig geef ik geen BV. Hoe snel ging het bij jouw kindje weg met die olie? En vond je kindje het vies?

6. oleander1986

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Het ging na twee dagen weg en mijn zoontje vond de olie helemaal niet vies... maar dat zegt vrees ik niet zoveel, smaken verschillen! haha

7. Kejay

Kejay Niet meer actief

De KA zei bij ons dat hij niet snapte dat Nystanine nog voorgeschreven werdt. Volgens hem hielp het voor geen meter. Ik had ondertussen ook 2 potjes opgemaakt die de HA had voorgeschreven.
    Uiteindelijk heb ik Daktarin gekregen. Ik nam altijd een wattenstaafje en deed daar wat op. De binnenkant van de wangen mee insmeren, de gehemelte en eventueel de tong (was bij ons niet nodig). Dat werkte perfect.
    Het is nogal dik spul, misschien heeft ze er last van achter in haal keeltje dat ze moeite krijgt met slikken. Het staat ook duidelijk in de bijsluiter dat er geen klodders moeten achterblijven ivm stikkingsgevaar! Dus gewoon lichtjes inmasseren.

Met de Daktarin en die methode was ze er in 2 dagen vanaf!

8. PollekePiek

PollekePiek Actief lid

19 jul 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bosbessensap, puur dus geen toegevoegde suiker.. werkt heel erg goed.. ontzettend zuur dus werk schimmeldodend.
    Maar.. kan het niet een melktongetje zijn? Wij hebben twee weken lopen kloten met spruw, wat helemaal geen spruw bleek te zijn.. zie je echt witte stipjes, of is het een geheel.. en alleen op de tong of ook op andere plekes? ..en heb je zelf ook last van je borsten? Dat vond ik zelf de beste manier om te weten of het ook echt spruw is namenlijk!

9. oleander1986

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Klopt! Die bosbessensap is ook een supertip! TS geeft de fles, dus gelukkig heeft ze geen last van haar borsten.

10. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    daktarin gekregen, na paar dagen zorgvuldig herhaaldelijk insmeren en het was weg! Hij ging er wel echt van smekken, het plakte beetje in zijn mondje, haha. Hij kon er wel om lachen! Heb het zelf ook eens even geproefd, vies hoor, maargoed, als het helpt..!

Verder dus ook al het speelgoed ff schoonmaken met heet water/sopje of in wasmachine!!! Daar blijft alles ook inhangen zonder dat je het ziet en heeft ie het zo weer te pakken!!

11. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Hier ook twee weken bezig geweest met spruw en zowel dactarin als nystatine. Uiteindelijk ging het wel weg, maar wat een gedoe. Die nystatine vlekt ook nog eens enorm in kleertjes.
    Mijn zoontje vond het beiden wel lekker. Ik deed nooit in 1 x die hele hoeveelheid in zijn mond, maar deed het in twee keer, met 5 minuten ertussen, voor op het tongetje en in de wangzakken.
    Vergeet niet de speen dagelijks te steriliseren en ook de spuugdoekjes heet te wassen, want anders blijf je herbesmetten.

13. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik had daktarin. Deed dit op een lepeltje en smeerde steeds wat op de binnenkant van zijn lipjes. Dan gaan ze vanzelf eraan likken en slobberen, is een reflex. Gewoon na elke voeding. Met een week was het over. En alles wassen wat met de mond in aanraking is geweest!

14. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

hier al weeeeeken spruw..
    2 potjes nystatine hielpen geen zak.
    nu met de tweede tube daktaryn bezig en ik zie verbetering!
    van het weekend is het op en dan stop ik er ook mee. ben al een week of 4 medicijnen aan het smeren;)
    ik heb ook het geluk dat meneer daktaryn lekker vindt!
    rot spruw bah

15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier bij twee kids spruw gehad en Nystatine gebruikt. Hier hielp het juist als een tierelier. Bij de oudste deed ik het op mijn pink en liet die dan uitgebreid afsabbelen.
    Bij de jongste kreeg ik een pipetje om het mee in zijn mondje te spuiten. Dat ging ook geweldig, de spruw was binnen een paar dagen over. Je moet wel voorzichtig spuiten, anders laten ze het er zo weer uitlopen.

16. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    Daktarin smeer ik er meteen wattenstaafje in. Op een speen nam ze het echt niet.

17. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    op een wattenstaafje is ook een goede tip...

het is zeker te weten spruw, wit tongetje, witte plekken op de wangen en lippen enzo...

alles wordt hier dagelijks uitgekookt, na elk gebruik met heet sop gewassen en textiel wordt direct heet gewassen... ipv spuugdoekjes gebruiken we ook wel tijdelijk papieren doeken die meteen weggegooid kunnen worden...

Maar zoals ik zie ben ik niet de enige die ermee tobt... Succes allemaal.

Deel Deze Pagina