Voeding verhogen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Belly34, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Even een vraagje. Ik geef mijn dochter nu 120cc +4 maar nu wil ik dit langzaam wat gaan verhogen, maar ik twijfel moet ik als ik zeg maar de fles met bv 140 doe ook gewoon met 4 scheppen doen? of kom je dan al bij 5 scheppen.
    Want ik wil het wel goed doen,want anders raken haar darmen van slag omdat die ook steeds nog moeten wennen, dus ik wil het wel netjes geven.
    Ik moet 6 dec naar het consul en dan weer ik ook weer wat ze weegt, afgelopen keer woog ze 3780, maar daar zal ze nu wel overheen zijn, en heb ik dus het idee dat de voeding aangepast moet worden. Voor ze de nacht in gaat krijgt ze 150ml.
    Ik geef trouwens 6 voedingen per dag.

Gr Desi

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Desi,

Rond de 800 ml is qua leeftijd en (waarschijnlijk) qua gewicht voor nu voldoende. Dit is een gemiddelde hoeveelheid. Je kunt dan bijvoorbeeld 6 voedingen van 135 ml geven of 5 voedingen van 165 ml.
    Wanneer je wat meer per keer gaat geven is ze hier als het goed is wat langer tevreden op en kan je inderdaad kijken of over te gaan naar 5 voedingen per 24 uur. Als tussenstap kan je bijvoorbeeld 10-20 ml extra water in het flesje doen. Dan geef je al wat meer en kan je kijken hoe dit gaat zonder gelijk een extra schepje erbij te doen. Als dit goed gaat kun je 150 ml met 5 schepjes gaan geven, en dan 5 voedingen.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina