Dochtertje bijna 5 maand weigert fles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Inge36, 8 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge36

    Inge36 Actief lid

    16 apr 2013
    181
    0
    0
    Binnen 8 dagen is ons jongste dochtertje alweer 5 maanden. Zij krijgt volledige BV. In het begin heb ik heel wat afgekolfd en had ik een mooie voorraad. Zo konden we volop oefenen met een flesje voor als ze een keertje bij oma gaat logeren. De eerste 3 maanden was er geen enkel probleem. Alleen weigert ze nu elke flesje afgekolfde melk. Omdat ik ondertussen door de voorraad zit en niet genoeg bij mekaar gekloft krijg, willen we haar af en toe een flesje hypoallergeen met jbpm geven (dit heeft ze in het verleden heel af en toe gekregen) maar ook dit weigert ze.
    Morgen om 18u heb ik afgesproken met enkele ex-collega's om een hapje te gaan eten. Ze krijgt echter rond 18u nog een voeding. Mijn man gaat "babysitten" maar ik weet nu al dat ze niet zal eten. Ik ben zo bang dat ze zich "uithongert" tot ik thuis kom. Vrijdag hebben we ook een babysit omdat we uit eten gaan met een bevriend echtpaar. Ik kan dan zelf haar voeding geven maar wat als ze rond 22-23u wakker wordt voor haar laatste voeding? Is er iemand die tips heeft of mij kan gerust stellen?
     
  2. hanneke7

    hanneke7 Lid

    9 jul 2012
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik zou morgen gewoon een flesje kunstvoeding laten geven door je man. Eens kijken hoe dat zal gaan. Ze weet hoe ze uit een fles moet drinken, dus dat is het probleem niet.
    Mijn dochtertje van drie maanden krijgt 3x een flesje kV en 2x bv., die flesjes blijven een beetje een strijd, omdat ze veel liever aan de borst drinkt, maar als ze honger heeft gaan die flesjes echt wel leeg hoor. Ze laat zichzelf niet verhongeren.

    Verder zou ik standaard een voeding per dag uit een flesje geven, zodat ze er aan gewend blijft, en niet als ze weigert alsnog de borst geven, maar even 10 minuten wachten en nogmaals de fles aanbieden. Maar misschien doe je dat al.

    Wij vervingen de voeding van 23u als eerste door kV. Misschien dat jullie dochtertje de fles 's avonds wel accepteert. Misschien is ze dan te slaperig om te protesteren. Gewoon proberen dus. In het ergste geval heeft ze het de babysit moeilijk gemaakt en zal je haar wanneer je thuiskomt nog een keer aan moeten leggen.
     
  3. Tante Truus

    Tante Truus Actief lid

    14 jul 2014
    343
    110
    43
    Bij mijn collega was het zo, dat ze geen flesjes dronk als mama ze gaf, maar wel als mama er niet was en papa ze gaf. Onder het mom van waarom flesje als je het lekker vers bij mama kan krijgen. Misschien dat dat bij je dochtertje ook zo is. Zou het dus gewoon proberen morgen, dan kun je altijd nog kijken of het goed gaat of niet.
    En verder idd proberen elke dag een flesje, bv de laatste voeding een flesje.
    Succes.
     
  4. me87

    me87 Fanatiek lid

    12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Ik zou geen kunstvoeding geeven, dat is zo'n onzin, alsof ze dan wel gaan drinken? En daarbij kan ze daar last van krijgen als ze ineens andere voeding in de darmen krijgt.

    Ik zou net voordat je weggaat nog voeden, kan ze ff vooruit jij ook.

    Mijn dochter dronk ook tot een week of 8 gewoon gekolfde melk uit de fles. Daarna was het over. 1 groot drama. Op het kinderdagverblijf vervolgens dronk ze gewoon niet was ze er een hele dag. Ze speelde gewoon, en zodra ik haar ophaalde haalde ze de schade in. Ik heb alles geprobeerd, verschillende flessen, verschillende manieren, verschillende mensen. Niks hielp. Wel bleven we het elke dag een keer aanbieden maar ze deed het niet. Zelfs bij logopediste geweest --> niks mis met haar mondmotoriek maar gewoon stronteigenwijs. Toen heb ik besloten om haar tijdens me werk te gaan voeden. Ik ging dus weg van werk om te voeden of ze kwam naar mijn werk. Dit hebben we tot 7 maanden zo gedaan, tot ze opeens bij toeval wel dronk. Ik mocht in die nachtdienst niet naar huis van me collega's, belachelijk maar ok, heel de nacht heeft ze niks gedronken maar wel veel wakker geweest. De nacht erna dronk ze opeens uit de fles.
    Het blijkt heel vaak voor te komen en al die adviezen die iedereen geeft, tja ik geloof er niet in. Het zijn slimme kinderen en het beste kan je zelf maar flexibel erin zijn, denk ik.
     

Deel Deze Pagina