Hoe krijg ik haar in slaap (2 wkn oud)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lenn77, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie1

    Sammie1 Fanatiek lid

    14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Mijn zoontje van toen 2 weken wilde ook alleen nog maar op de arm liggen, wat op zich logisch is. Maar ik kon het niet aan om hem te dragen de hele dag, ook niet met een draagdoek. Daarom heb ik hem ingebakerd. Dat je kindje zo hyper lijkt, is waarsch. een teken van oververmoeidheid. Zoek maar eens op een filmpje van een oververmoeide baby.

    Ik raad je dus aan om een vast ritme te geven (niet op de klok maar op haar tijden) dus slapen - voeden - evt. spelen - slapen. En ik zou het nogmaals proberen om in te bakeren. Dit kan juist de eerste dagen wennen zijn voor je meisje. Maar daar moet je doorheen. Mijn dochter en zoontje waren na 2 weken pas gewend aan het ritme en inbakeren. Google maar eens op inbakeren, en geef niet op na 1 poging ;)

    Je baby dragen kan ook, maar je moet jezelf afvragen of je dat zelf wel aan kan. Je bent net bevallen, je lichaam moet herstellen. Je hebt ook je eigen slaap nodig. Geef je BV? Dat vreet ook aan je. Denk dus goed om jezelf! En als je je kind aanwent aan dat het altijd gedragen wordt, moet ze dat ook weer wennen ooit dat ze in bed kan slapen overdag.

    Doe vooral wat jou zelf goed lijkt.
     
  2. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Draagdoek gaf hier juist veel rust, dus wat jij aanhaalt over denken aan jezelf, bereikte ik hier juist met de draagdoek.
    Ik heb hier de draagdoek juist gebruikt om ritme en regelmaat te krijgen eerst, en vandaaruit meer slapen in eigen bedje. Was hier, even naast de slaapproblemen door medische klachten, geen punt.... :)

    Niet bedoeld om je af te vallen hoor, want als inbakeren werkt, is dat natuurlijk ook helemaal prima. Maar een draagdoek kan dus juist ook al die rust geven die jij aanhaalt, en het is vooral zoeken wat in elke specifieke situatie het fijnste werkt :)
     
  3. Sammie1

    Sammie1 Fanatiek lid

    14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @Rozemarijke, ja idd. Zo bedoel ik het ook.
    Ik zag het bij mijzelf al voor me: zoon hele dag in de draagdoek, dochter van 1,5 hangend aan m'n been. Dat met m'n bekkenpijn erbij, dat ging hem niet worden. Ook wilde ik gewoon niet dat hij dit zou leren omdat ik hem dat dan weer zou moeten ontnemen als ik zou werken.

    Ook zou ik het psychisch niet kunnen. Ik heb af en toe ook echt even me-time nodig, en ben blij als ze 's middags beide even in bed liggen :)
     

Deel Deze Pagina