Wij zijn begonnen om een anti-slipmatje in de douche te leggen en zelf te douchen en hem al zittend op dat matje te laten spelen. Hij was uiteindelijk zelf nieuwsgierig genoeg om met zijn handje te voelen aan de waterstraal en zo ging hij elke keer een stapje verder. Nu vindt hij douchen helemaal geweldig, vooral met papa want dan gaan ze allebei lekker gek doen met hun hoofd onder de waterstraal
Wendy vond douchen ook vreselijk. Als kleine baby al krijste ze ALLES bij elkaar. Dus dat hebben we maar gelaten na n weekie proberen (ze was toen om en nabij de 9 maanden) En gedacht dat we dat nog wel weer eens probeerden als ze zelf kon staan. 1x is het goed gegaan op de camping en daarna weer DRAMA. Ondertussen kan ze natuurlijk niet meer in bad liggen maar zit ze er in. We zijn nu begonnen met haar in een leeg badje te laten zitten en beginnen dan met haar haar wassen en uitspoelen onder de sproeier (en onderwijl loopt het badje dan vol) Dat gaat goed zolang ik maar zorg dat ik met uitspoelen weinig tot geen water in dr gezicht laat lopen (en dat is n opgave want mevrouw vertikt het natuurlijk om omhoog te kijken!) Ondertussen staat ze in bad terwijl we haar van haar tot tenen insoppen (haar met shampoo en rest met wasgel) Wat hier heel erg hielp (klinkt misschien gek) is dat we samen een shampoo hebben uitgekozen (princessen shampoo van l'oreal geloof ik) tegen klitten (ze begint nogal lang haar te krijgen) en onderwijl heb ik haar verteld dat ze nu al zo'n grote meid is dat ze dus geen baby shampoo meer krijgt maar grote meiden shampoo. Sinds die shampoo is het gekrijs onder de sproeier miniem! Misschien dat mevrouwtje geconcludeerd heeft dat grote meiden ook niet meer huilen onder de douche?? Wat ik nog weet van toen ik zo klein was (en dat moet een van mijn nachtmerries zijn geweest want ik ben ondertussen 37 en kan het me NU nog levendig voorstellen) is dat ik ook een GRUWELIJKE hekel aan een nat gezicht had (en nu nog...het eerste wat ik afdroog is mn gezicht...het laatste wat nat wordt ...mn gezicht! Mijn moeder loste dit op door een washandje te geven en dit op mn ogen te houden...later hield ik dit vast. Dat hielp me altijd om door de ellende van water over mn hoofd heen te komen. Wilde dit al eens proberen bij Wendy maar die ging meteen het washandje soppen....schoot niet zo op dus Maar ik hoop dat wij uiteindelijk als ze zo groot is dat ze echt niet meer in het badje kan (past nog NET) over kunnen stappen naar wassen onder de sproeier zonder dat ze in een badje staat...
Mijn dochter durfde ook niet onder de douche tot haar 2,5. Thuis is het niet erg we hebben ook een bad, haren wassen met de douchekop deden we wel en dat ging wel of we deden het uitspoelen met een bekertje. Op vakantie hadden we alleen douches, ze was er zo bang voor dat ze elke avond in een afwasteiltje poedelde. En ineens was de angst over en wilde ze onder de douche staan. Kan dus ineens weer over zijn!
misschien altijd na het bad even gaan nadouchen? en dan proberen of ze wil gaan staan? Het is wel belangrijk dat het niet glad is in het bad of in de douche.
Volgens mij heeft mijn dochter stiekem dit topic gelezen, want vanochtend wilde ze echt niet douchen maar per sé in bad. Terwijl ze docuhen altijd wel leuk vindt/vond. Nou ja we zien wel weer morgen.
Thanks voor alle tips. Ik heb geen idee wat het hier is. Ze gaat normaal in het grote bad en zet dan ook zelf de sproeier op haar hoofd. Haren uitspoelen is ook geen probleem. Maar zo gauw ik ook maar voorstel om de douche in te gaan, wil ze dit niet. Ik kan het eens proberen met een washandje om de douchekop. En anders hopen dat het voor de zomervakantie over is. Had al bedacht dat ze anders maar eens samen met een groter nichtje moet gaan douchen ofzo... Kan misschien ook wel helpen.
onze Rick vond het ook eng. ook wij hebben een douchematje gekocht en ik ga dan zitten en komt tussen mijn benen staan en dan vind hij het heerlijk dan zegt ie hhhhmmm lekker douchen!! en dan pakken we de zwitsal champoo erbij en dan wil hij zichzelf wassen. dat vind ie geweldig. alleen idd het uitspoelen van het haar vind hij niks en wil geen water in zijn gezicht krijgen. maar dat doe ik dan met een washandje. maar als ik er niet bij ga zitten is het ook een groot drama hoor!! maar hij moet er aan wennen want we gaan van het weekend overhuisen en dan hebben we een hele kleine douche en ik weet niet of ik dan nog wel kan gaan zitten!! maar ja dat zien we dan wel weer. en misschien wat speeltjes die halen wat ze op de tegels kunnen plakken dan hebben ze vaak niet eens door dat ze onder de douche staan!!