Om gewoon haar melk uit een beker te drinken?!?! Ze kan gewoon uit een beker drinken daar niet van, maar de melk weigert ze uit een gewone beker te drinken, warm of koud, maakt niks uit! Ze drinkt alleen haar melk als die uit een fles komt. En nu ruim na haar 2e (!) verjaardag, wil ik gewoon van die fles af!! Maar zonder krijgt ze te weinig zuivel binnen, ben ik bang. Ze eet wel boter op brood, maar toetjes eet ze niet altijd op, smeerkaas houd ze niet van. Gewone kaas wel, maar alleen in plakjes uit het vuistje, niet op brood....... De enige reden waarom ik zo lang met die fles ben doorgegaan is omdat ik wil dat ze haar zuivel binnen krijgt..... Daar moet toch een manier voor zijn? Wie heeft voor mij de gouden tip???
Onze zoon van 20 maanden drinkt goed uit een rietjesbeker. Misschien is dat het proberen waard? Als het je trouwens echt om de zuivel gaat, zou ik me geen zorgen maken. We hebben helemaal niet zoveel nodig. Vaak krijgen we voldoende binnen, ook zonder het eten van kaas, yoghurt of boter. Ik heb het zelf altijd vies gevonden (en dus ook niet gegeten en gedronken) en menig arts heeft mij altijd gezegd dat het onzin is dat wij Nederlanders zoveel zuivel eten en drinken.
Geen ervaring mee dus geen gouden tip maar hoe lang geef je het dan alleen uit een beker, heb je het dan over een dag of over een paar weken? Is dat één of twee dagen dan zeg ik langer volhouden! Anders misschien karnemelk proberen of inderdaad een rietjesbeker...
ik zou de flesjes wegdoen of weggeven . Wat je niet hebt, kun je niet geven. Dus het is zo, en anders niet. Ik ga er vanuit dat de oudste gewoon uit een beker drinkt. Dus gewoon dagelijks die beker voorzetten. Wil ze het niet, prima. En zowel: Dáár staat de beker. Eventueel een tijdje met een rietje geven, omdat een rietje ook gewoon leuk is. Maarja, dan moet je dat misschien later weer afleren.
uitleggen aan je kleine en samen het flesje weggooien, en dan kwestie van volhouden haha makkelijker gezegd als gedaan denk ik maar denk dat je er anders niet vanaf komt hoor... en zeker als je kleine al 2 is snapt ze wel vort veel! en idd over zuivel tekort zou ik me ook niet zo'n zorgen maken hoor... succes!!
Drinkt ze andere dranken wel gewoon uit een beker? Lijkt me echt een voorkeur. Ik zou het gewoon in een normale beker gieten. Als ze weigert te drinken, dan terug in de koelkast. Bij het volgende drinkmoment weer die beker pakken. Als ze dorst krijgt drinkt ze echt wel, ondertussen niets anders aanbieden dan die beker melk. Niet moeilijk over doen, ze mag zelf kiezen of en hoeveel ze drinkt per keer, maar jij bepaald wat en hoe je het aanbied. Zodra ze voldoende zuivel op heeft kan je weer wat anders inschenken.