Hallo, Mijn zoontje is nu 5,5 weken oud. Hij krijgt nu 6 voedingen per dag. 120+4. Overdag krijgt hij standaard om de 4 uur en s'nachts op verzoek. Dan komt hij meestal rond 3 uur/4 uur. Hij krijgt zijn laatste voeding om 22.30. Dan geef ik hem rond 06.30 weer zijn eerste voeding want anders kom ik niet uit op 22.30. En ik wil het liver niet later maken want wij verdienen ook wel wat slaap. Maar ik vroeg me af of ik hem na de nachtvoeding niet beter kan laten slapen tot hij wakker wordt? En hoe dan verder met de voedingstijden? Nu ziet het schema er zo uit: 06.30 10.30 14.30 18.30 22.30 03.00/04.00 En stel dat hij straks s'nachts een keer wat later komt dan zit er maar heel weinig tijd tussen de eerste voeding s'ochtends. bijv. 2 uurtjes. Wat kan ik het beste doen?? En hoe kan ik hem s'nachts door laten slapen?
Afhankelijk van hoe je dagprogramma is. Moet je ergens optijd voor uit bed ( Werk, school? ) of kan je hem laten liggen? Ik heb nooit wakker gemaakt, alleen als ik moet werken ( 1 a 2 x per week ) maak ik haar wakker. Ik heb ze dus altijd zelf wakker laten worden, heerlijk! Okay, soms is dat 6 uur, soms 9 uur, maar ik geniet er des te meer van als ik wakker word voor haar, even snel kan douchen en ze dan pas wakker is! Overdag was mijn ervaring dat het wel losliep. Ze regelde de tijden wel een beetje zelf, alleen de late avondvoeding gaf ik op een vaste tijd en hield wel een beetje rekening met tijden, zo zou ik niet de 4e fles later als 16.00 laten komen, dan kan de 5e fles voor 20.00 en kan je netjes voor je naar bed gaat de laatste fles geven. Even proberen of het je bevalt, voor de ene werkt op verzoek prima, de andere zou er gek van worden!