@ Ecosa Herkenbaar Vol blijven houden hoor, gewoon blijven zeggen wat je verwacht desnoods gewoon een keer zeggen en nu doe jij het maar een dag ik ga even lekker winkelen met vriendinnen.. Succes Nou sterkte ermee!!!
Oh ja, en dan zeggen ze dat mannen jagers zijn en vrouwen zorgsters... Nou die van mij jaagt alleen op de afstandsbediening!! Zijn bijnaam/zin is: het ligt op de bank en het jaagt...
Pff en jij dacht dat dat dan wel gebeurt????? Hier niet hoor, en anders is hij ermee bezig als ik thuis kom! Ik heb dus precies zo'n kerel die alles laat liggen. begin 2009 hadden we laminaatproblemen, alles eruit gehaald. Hij moest alleen nog even het sierplintje onder de deur er weer in doen.De rest hadden de anderen gedaan. En je raadt het al....het is nog steeds open!
Het is wel een goed idee om niks meer voor hem te doen, maar wat nou als hem dat niet boeit, en alles gewoon zo laat liggen zoals het is?? Ik ken er zo ééntje: Koken moet je toch, dus eet hij gewoon mee, ... wassen... zijn spullen kan hij heus wel 5x achter elkaar aan hoor, zonder wassen. De wc niet schoonmaken? Nou en. De zooi niet opruimen? Lekker laten liggen toch? Bed niet opmaken? Geeft niks, je maakt er toch weer een rommeltje van als je erin gaat, waarom zou je het sowieso 's ochtends netjes maken? Etc. etc, etc...
Ik denk niet dat er een gouden tip is. Praten op een goede manier en op een kwade manier heb je al vaker geprobeerd. Je kan hem zeggen dat je eist dat hij naar HA gaat, maar ik denk dat het daar niet echt aan ligt. Als hij zo moe is waarom gaat hij dan zo laat naar bed? Ik zou dan niet willen horen dat hij moe is en zijn kop blijven zeuren tot hij opstaat om te gaan stofzuigen of naar bed gaat. Dit veranderd alleen als hij wil dat het veranderd en dat wil hij niet, want hij ondervind zelf te weinig last van zijn gedrag. Dus dan is het er mee leren leven denk ik....
Mijn vriend is ook een lui schaap.. Overdag is hij actief.. ook in de weekenden maar na 19.00 ( als Esmee op bed ligt) dan is het bank tijd en daar komt hij alleen vanaf om de honden uit te laten.. Heb het maar geaccepteerd.. Wil hij dit graag prima.. Ik ga mijn gang wel..
Hoi, Hier ook een man die andere prioriteiten heeft.....namelijk zijn laptop en de bank. Hij is iets aan het programmeren en daar gaat veel tijd in zitten dus me zoon die altijd papa zei om te spelen en te stoeien, is maar overgegaan naar mama, want papa zit maar achter de laptop en onze zoon heeft het gewoon opgegeven om aandacht aan hem te vragen. Wat ik zo frustrerend vind, is dat als ik vraag of hij iets wil doen dat hij altijd ja zegt, maar nee doet.....uiteindelijk doe ik het weer. In het midden van me zwangerschap had ik ontzettend last van me rug en kon ik een paar dagen niets doen. Weet je wat hij zei na die paar dagen?? Hij zei: "Ik doe best veel als man zijnde" Echt, op dat moment kon ik hem wel wurgen met me zwangerschapshormonen. Dus erg herkenbaar wat je daar hebt getypt....volgens mij is het gewoon vaak ook hoe de desbetreffende mannen zijn opgevoed, want bij hem thuis is het precies zo. Zijn vader werkt alleen maar en zijn moeder doet alleen het huishouden en zet alles klaar. Zijn vader weet niet eens hoe hij koffie moet zetten. Groetjes, Kim
Doet je man ook niets op zijn papa-dag? En werk jij zelf wel? Ik vind namelijk dat een man heus wel klusjes moet doen hoor maar als jij niet werkt vind ik het (persoonlijk!) wel logisch dat hij minder doet...