Hallo, De laatste tijd staan er steeds vaker "schokkende onderwerpen" op zwangerschapspagina. Nu snap ik wel dat men behoefte voelt om daarover van gedachten te wisselen maar ik stoor me aan de topictitels. Als ik door de de "nieuwe berichten" aan het browsen ben heb ik eerlijk gezegd geen behoefte om titels te lezen als "baby aangerand, verkracht, vermoord en opgegeten" of titels van die strekking. Zou het misschien een idee zijn om de forumregels hierop aan te passen? Het is helemaal niet zo dat ik vind dat die topics hier niet thuishoren (of eigenlijk vind ik dat wel, maar ik kan inzien waarom mensen het daar niet mee eens zullen zijn). Het zou bijvoobeeld al schelen als de topictitels zelf niet de inhoud van het bericht hebben. Dus dat je dan iets schrijft als: Schokkend nieuwsbericht over baby" ofzo. Dan heb je zelf de keuze om het te lezen en draait mijn maag zich niet elke keer om als ik die titel weer lees. Nogmaals, als het aan mij ligt hoeven deze schokkende nieuwsberichten hier helemaal niet te staan, maar kan er dan in ieder geval iets met de topictitels gebeuren? Groetjes van Vlinderbloem
Tja... aan de ene kant snap ik je, aan de andere kant... deze dingen komen ook in de krant en het nieuws e.d... je kan je ogen helaas niet sluiten voor de ellende in de wereld....
Daar heb je gelijk in. Alleen vraag ik me af of deze site daar de juiste plek voor is. Het lijkt me dat daar genoeg andere kanalen voor zijn toch?
Vlinderbloem ik ben het met je eens. Ik vind dat ze hier best mogen staan, maar die topictitels hoef ik ook niet elke keer te lezen als ik op dat forumkopje wil kijken. Ook mijn maag draait er van om en ja er is ellende in de wereld, maar als ik dat wil weten kijk ik het nieuws wel. Hier kom ik voor ontspanning en gezelligheid.
Hier sluit ik me bij aan. Vaak staan die titels al in een apart gedeelte ( tv -nieuws ) waardoor je er toch niet bv net als in de lounge gelijk mee geconfronteerd wordt.
Behalve dan dat ik (en volgens mij velen met mij) niet via de aparte gedeelten forummen, maar met de knop "nieuwe berichten". En dan staat alles gewoon in een lijst.
Tja.... Ik krijg altijd een koud gevoel bij sommige topics van de vlinderlounges... ik wil ook niet geconfronteerd worden dat daar een bericht staat van iemand die met 39 weken geen levend kindje meer heeft.... maar als dat berichtje nou eenmaal in beeld staat, dan staat het daar... het is een openbaar forum, en iedereen wil het over andere dingen hebben...
Maar toch vind ik dat anders dan wat er bijv nu ook weer bij het nieuws staat... Bij de vlinderlounge kun je ook kiezen of je daar kijkt, bij het andere subforum ook, maar er staan ook vaak leuke of grappige nieuwsberichten. Die men dan wel wil lezen, maar niet die schokkende dingen.
Daarom is er dus een apart gedeelte voor nieuws op het forum. Misschien moet je dan je manier van forummen iets aanpassen en dus die titels omzeilen.
Ik ben het helemaal eens met Vlinderbloem, ik ga ook door de 'nieuwe berichten' en heb me al vaak gestoord aan de titels van topics. Misschien kunnen mensen die deze topics starten gewoon zeggen dat het een schokkend nieuwbericht is, zonder in details te treden. Mensen die dit interessant vinden kunnen dan gaan lezen. Misschien is het allemaal nog erger door de hormonen, maar ik word echt niet helemaal goed van de titels, ik wil dat helemaal niet weten. En natuurlijk is er op het nieuws ook slecht nieuws, en is er op SBS6 ook sensatieberichtgeving, maar daar kan je voor kiezen om daar niet naar te kijken. En ik vind het best een verschil tussen een forummer die een kindje is verloren, of een gruwelijke daad van iemand die een kind iets heeft aangedaan. Mijn 2 centen.
Ik heb liever een duidelijke topic titel, zodat ik van te voren kan goed kan beslissen of ik een onderwerp ga lezen. Een titel als "vraagje" of "help" vind ik veel storender.
Ok ik kan me voorstellen dat je meteen duidelijkheid wil en dat je dan kunt beslissen of je zo'n topic opent. Alleen: bij zo'n titel als ik noemde heb je het artikel dus eigenlijk al gelezen. Zonder dat ik dat wil. Vandaar ook dat ik vraag om de titels aan te passen. Zet er dan bij "schokkend" ofzo en treed niet zo in detail. Dan kun je de keuze maken of je het wil lezen. Nogmaals, ik vraag dus niet of deze topics helemaal weg kunnen, alleen een iets minder plastische titel zou fijn zijn.
Tja denk dat iedereen wel onderwerpen heeft waar hij/zij niks mee heeft. Denk dat je er dan maar overheen moet lezen, je bent tenslotte er niet verplicht toe om alles te lezen. Hoe doe je het dan met het nieuws? Moet dat dan ook maar van de buis verdwijnen omdat het schokkend is?
Gatverdamme, sttan er weer 2, ik wil het niet eens herhalen wat er staat. Kan wel janken godverdomme!!!
Met het nieuws kan je kiezen om om 8 uur niet naar de zender te kijken. Dan weet je dat het komen gaat, toch? Nou ja, ik hou erover op, ik ga mijn hormonen in een heet bad gooien denk ik.
@lovelyDK Ik kan het wel blijven herhalen: het gaat me alleen om de titels. Niet het feit dat die onderwerpen er staan. Maar zo'n titel is zo "in your face". Als ik naar het journaal kijk maak ik zelf de keuze of ik wel of geen nare dingen wil zien en horen. Hier wordt de keuze al voor je gemaakt en daar zit ik op zwangerschapspagina gewoon niet op te wachten.
Sorry maar hier moet ik als vlinder mama even op reageren. Als je hier niet tegen kan kan je die hele vlinderhoek ook voorbij scrollen. Of idd op onderwerp gaan lezen, en niet meer via nieuwe berichten En idd, is een openbaar forum, dus mag ieder hier zijn ding neerzetten. Vind het sowieso jammer dat veel topics in discussies eindigen omdat niet iedereen in zijn waarde wordt gelaten.
vind het ook wel een beetje overdreven hoor... misschien dan inderdaad je manier van "forummen" aanpassen... die dingen gebeuren nou eenmaal en op deze manier kunnen mensen erover praten