Hoi, ik heb even een vraagje. Vanmiddag een discussie met mijn zus over hoe ze kinderopvangtoeslag etc vaststellen. Volgens mij gewoon het verzamelinkomen toch? Van beide? Mijn zus zegt dus dat ze alleen naar het inkomen kijken van de minst verdienende. We kwamen op dit gesprek omdat de toeslagen allemaal minder worden en mijn zus haar man de baggerindustrie in gaat en erg goed gaat verdienen. Dus ik zeg: Nou dan zullen jullie wel meer kwijt zijn aan de kinderopvang met dat inkomen. Maar zij zegt van niet. Dankje!!
Zover ik weet kijken ze inderdaad naar het verzamel inkomen. Kijk anders even op www.toeslagen.nl daar staat het vast en zeker wel
Jij hebt gelijk. Er wordt gekeken naar het verzamelinkomen van beide partners samen. Op het totale gezinsinkomen wordt de kinderopvangtoeslag berekend. Was het maar waar dat je zus gelijk had...dan ging mijn zoon voor een prikkie naar het kdv
Zie je nou wel... haha! En zij maar beweren dat ze buiten de verhoging die er al aan zit te komen, niet duurder uit zullen zijn met die nieuwe baan van haar man.
Het volledige huishoud inkomen ja. Dus het verzamelinkomen van haar én van haar man. Verzamelinkomen heeft niks te maken met 1 of 2 personen, iedereen heeft een 'verzamelinkomen', ik als alleenstaande ook. Verwarrende term dus.
ja natuurlijk kijken ze naar beide. Stel je voor dat man een miljoen verdiend en vrouw 500 euro. Dat zou lekker zijn zeg in de situatie die je zus schetst
Ja dat probeerde ik dus duidelijk te maken. Maar goed! Ik zal het ff laten lezen, anders komen ze straks voor verrassingen te staan, de sufferd.
Laat haar anders dit even lezen Kinderopvangtoeslag verandert vanaf 2012 | Kinderopvangtoeslag | Rijksoverheid.nl Is er meteen geen discussie meer mogelijk, want het is een feit
Ik denk dat je zus een beetje in de war is met het feit, dat ze vanaf volgend jaar de kinderopvangtoeslag gaan koppelen aan de uren van de minst werkende. Niet aan het inkomen van de minst verdienende