Onze kleine derde Diva is nu negen dagen oud. Overdag slaapt ze prima in haar wiegje niks aan de hand. Snachts wil ze dus niet in de wieg.... Ze wil best slapen maar dan bij MAMA op de arm. Dan is er niks aan de hand. Leg ik haar in de wieg dan is het direct de handjes zwaaien en mopperen ogen open en op mijn arm slaapt ze dan weer lekker verder. Hoe krijg ik kleine Diva slapend in de wieg? snachts dan? Wie heeft er een tip?
miss kun je t proberen om ze boven op jullie kamer in de kinderwagen te leggen dat hielp bij ons wel . anders evt strak inpakken savonds of inbakeren
Leg je al een warme kruik op haar plekje neer voordat ze in haar wiegje gaat. Wat je ook kan doen is je shirt (katoen) als hoofdluier neerleggen zo ruikt ze je geur. Maar meestal is het toch een kwetstie van tijd. Hier sliep mijn zoontje de eerste weken vaak wij mij op mijn kussen met zijn gezichtje tegen mijn gezicht.
Ja ik bouw mezelf nu helemaal in, ze ligt op mijn arm en ik kan amper bewegen. Word op deze manier zo stijf als een plank Kleine Diva slaapt hierdoor trouwens wel fantastisch maar ja........Bedje warmen we op met kruik dus ze gaat er lekker warm in. Wieg staat naast mijn bed.
Ik zou haar nog lekker bij me houden als ik jou was... Ze is nog zoooo ieniemieni-klein. Héérlijk! Als je er niet helemaal gerust in bent, kan je misschien het verzorgingskussen naast je hoofdkussen leggen en haar daarop laten slapen. Voor meer tips ivm veilig samen slapen: Borstvoedingorganisatie LLL - Veilig samen slapen Richtlijnen voor veilig slapen met baby’s
Hier slaapt de jongste overdag ook goed in haar bedje, maar 's nachts slaapt ze bij ons in bed. Wij hebben haar ook de eerste dag geprobeerd haar in haar eigen bedje te laten slapen, maar dan moest ik er steeds uit om te troosten en bij ons in bed sliep ze mooi 3 uurtjes door!! Ze ligt wel op het aankleedkussen die we dan "opmaken" als bedje, maar dat vind ik zelf prettiger omdat ik bang ben dat mijn man er anders op gaat liggen Dit hebben wij met de oudste ook zo gedaan toen ze met een week of 8 a 9 door ging slapen is ze naar haar eigen bedje verhuist dus dat zullen we nu weer zo proberen. Als ze dan een nachtje niet wilde slapen sliep ze gewoon weer bij ons in bed ik heb daar nooit geen punt van gemaakt.
Hmmm ze ligt nu op mijn borst ik lig wat rechtop met een voedingskussen om mij heen. Kan geen kant op en baby ook niet. Ze valt ook wel aan mijn borst in slaap. Zal me er eens even in verdiepen vind het ook wel wat griezelig al kan ze volgens mij geen kant op hoor. Maar een aankleedkussen is toch van plastic? lijkt me ook niet goed?
Als ze alleen maar een beetje moppert dan zou ik het even aankijken wat er gebeurt als je haar dan niet oppakt. Wat ook kan helpen ipv inbakeren is om haar armen onder de lakens te doen en dan strak in te stoppen. Dat werkt vaak ook al rustgevend.
Tja, mopperen doen ze meestal als ze uit mama's warme armen gaan. Maar ik denk dat je kindje daar even doorheen moet. Die van ons heeft altijd in zijn eigen kamertje geslapen, in zijn eigen wiegje (op de eerste week na, in het ziekenhuis bij mij op de kamer) en zodra we hem in zijn wiegje deden was het altijd even mopperen en huilen. Je moet je kindje ook de kans (tijd) geven om alleen in slaap te leren vallen. Dus niet meteen oppakken en het zielig vinden als ze even moppert. Zet voor mijn part een wekkertje. Spreek af dat ze vijf minuten (bijv.) mag huilen of mopperen. Huilt ze daarna nog, dan ga je naar haar toe. Dan weer vijf minuten enz enz. Dan leert ze dat je in de buurt bent en gaat ze zich veilig voelen op haar kamertje. Succes!
@ Kimke: Ik vind het dus echt je reinste onzin dat een kind van 9 dagen moet leren in het eigen bedje in slaap te vallen als het net 9 maanden lekker veilig bij mama in de buik gezeten heeft. Dat zelf slapen komt echt wel. @ TS: Ik snap dat het voor jezelf niet zo comfortabel slaapt met de kleine op je arm in bed. En je kunt je nachtrust waarschijnlijk zelf ook goed gebruiken. Als ze echt niet in haar eigen bedje wil slapen zou ik haar tóch gewoon bij je in bed nemen. Bijvoorbeeld op een aankleedkussen zoals ik hier al eerder las. Mijn dochter heeft de eerste periode ook niet in haar wiegje geslapen 's nachts, terwijl het overdag altijd perfect ging. Inmiddels is ze 7 maanden en slaapt ze als een tierelier. Nooit problemen met in bed leggen en niet willen slapen. Je legt haar neer en ze gaat heerlijk slapen. Maak je daar dus iig geen zorgen om .
Ben met het Mermaid eens. Een kind van 9 dagen ga je toch niet laten huilen! Weet je hoelang 5 minuten is voor zo'n uk? @TS: het voedingskussen kan wel hoor meid. Die tip kreeg ik zelfs van m'n kraamverzorgster Je vouwt hem gewoon dicht, legt er een waskussenhoes omheen (als een lakentje). Dan vorm je het midden iets, zodat je kleintje er lekker in ligt en dan vouw je het dekentje eroverheen. ZO heb je een minibedje tussen jullie in. Ik heb Kyra in het begin zo lekker vaak bij me genomen hoor! Misschien iets om te proberen?
Silbeeb wilde eerst ook niet in haar wiegje slapen. Uiteindelijk hebben we er een soort nestje van opgerolde flanellen luiers/doeken in gebouwd en haar daar in gelegd. Ze heeft zo een soort van geborgen randje dicht om haar heen. Sindsdien slaapt ze veel beter in haar wiegje.
Dit vind ik ook een betere aanpak. Ik heb mijn dochtertje vanaf 3 weken steeds wakker in haar wiegje gelegd zodra bleek dat ze moe was. Het was inderdaad even jengelen/huilen in het begin, en als ik merkte dat het erger werd en niet ophield, dan pakte ik haar om haar te troosten. Zodra ze weer rustig was, herhaalde ik dit. Dit werkt goed bij haar, sindsdien valt ze in slaap overdag binnen 5-10 minuten. 's Nachts geen problemen met inslapen, ik pak haar op, verschoon haar, geef haar de borst, knuffel haar en laat haar een boertje doen, dan leg ik haar weer in de wieg, en vallen we allemaal weer in slaap tot de volgende voeding. @TS: Probeer gewoon alle verschillende tips en kijk wat het beste past bij jou en je kindje. Ik hoop dat er iets tussen zit dat voor jullie werkt
ts, jouw dochter is wel jonger dan toen het bij mijn meisje was, die kreeg dat pas toen ze een maand of 1 1/2 a 2 was en bij ons was juist overdag het probleem. Ik ontdekte dat zij overdag de wereld om haar heen wat griezelig vond. Ze lag in een ledikant en als het licht was en zij moest slapen, dan keek ze te veel om zich heen. Ik heb haar dus overdag in de kinderwagenbak te slapen gelegd. Het werkte als een treintje. Ook had zij het erg koud. Ik ben ook weer met kruikjes begonnen, gebruikte die eigenlijk niet meer, maar ben het toch weer gaan doen. Die heb tot 3 1/2 maand gebruikt, meisje had het echt nodig. Hopelijk kom je door mijn ervaring ook op een idee voor je meisje. Kimke, een kindje van 9 dagen oud laten huilen is in mijn oge bizar. Zoals cathie al zei: 5 minuten duurt in hun ogen even lang als een dag. Ik zou dat nooit of te nimmer doen. Ik heb laatst een topic geopend omdat ik mijn dochter van 2 nog geen 2 minuten kon laten huilen, dus dan weet je het wel.
Maar ts had het niet over huilen he! Alleen over een beetje mopperen. Dat vind ik iets heel anders. Ik ben het ook eens met Kimke en Bammetjebam. Maar vooral: probeer uit wat bij je past en waar je je goed bij voelt. Als jij het fijn vindt om je kindje bij je te hebben, probeer dan dat. Als je het fijner vindt om je kindje in haar eigen bedje te leggen, probeer dan dat.