Het valt mij vandaag op dat ons mannetje steeds met zijn handjes in zijn mond zit. Als ik hem bijv. een rammelaar geef, stopt hij het ook in zijn mond (probeert hij). Ook hapt hij in mijn trui. We dachten eerst dat het honger was (misschien is dat het ook wel), maar hij wil nu bijna om de 2 a 3 uur een fles van 200 cc en dat lijkt me erg snel Kan het ook zijn dat hij in een andere fase zit? Hij is nu ongeveer 3 en een halve maand. (4 weken te vroeg geboren) Ook blaast hij steeds bellen en kwijlt hij meer en hij 'praat' ook meer, wel grappig hoor...
Iets anders... Het gevoeligste gedeelte van een baby is zijn of haar mond en daarmee ontdekt hij (zij) de wereld. Het is dus heel normaal dat een baby alles wat hij in handen krijgt, in z'n mond stopt en dat betekent zeker niet dat hij honger heeft. Je hebt goeie kans dat je kindje grote zuigbehoefte heeft. Heeft hij een speen? Kijk eens of hij tevreden is als je de speen geeft. Een kind wat echt honger heeft zal niet tevreden zijn en gaan huilen. Rond 4 maanden is het normaal om meer te willen eten. Kijk eens wanneer je kindje de fles echt snel op heeft en die kun je verhogen.
hij heeft een speen. Maar ik zal eens kijken of ik de fles dan wat langer kan rekken. Op zich drinkt hij hem wel leeg als ik hem aanbied. Hij drinkt al erg veel hoor, ruim een liter, dus vergroten is volgens mij niet handig. Zal eens kijken... Thanx
mijn zoontje doet dit sinds een week...het is geen honger en geen zuigbehoefte...gewoon lekekr sabbelen..hij vind het fantastisch...is heel normaal...handjes zijn ontdekt! gedacht aan de 8weken sprong ( uitgerekend als baby op uitgerekende datum geboren zou zijn)
Hier doet mijn zoontje ook zijn handje in zijn mond. Soms probeert hij 2 tegelijk. Het is gewoon een normaal ontwikkelingsverschijnsel en heeft niks met honger te maken.
Haha, dat bellen blazen vond ik vooral grappig toen mijn zoontje zijn eerste groentehapjes kreeg Maar idd, het is het ontdekken van de wereld. Babietjes ontdekken alles in hun mondje. Geen idee wanneer het op houdt. Mijn zoontje stopt nog steeds alles in zijn mond.
Hier ook eentje die vaak met de handjes in de mond zit.. Denk inderdaad dat ze in de ontdekkingsfase zit.. Onze dochter wordt 's nachts nog al eens wakker, dan geef ik speentje en gaat ze weer slapen.. vanochtend ging ik om 6.30 uur naar toilet en ik kijk op haar kamer en ligt ze lekker met haar vingers in de mond...
het hoeft geen honger te zijn, maar het kan wel. De speen proberen is een goede tip. Mocht hij echt meer eten willen zou ik proberen wat meer kleinere flessen te geven. Dan kan hij vaker iets eten. Meer dan een liter flesvoeding mag je niet geven, dus houd dat goed in de gaten. Je hebt ook nog voeding voor hongerige baby's.
Hier hebben we ook zo een 'sabberaartje' Hij zit meestal op zijn vuistje te sabbelen, soms op zn handpalmpje en af en toe ligt hij tijdens hij dat doet nog te brabbelen Bellen blazen en zeveren doet hij ook. Is volgens mij ook een ontdekkingsfase Zoek ik niets achter