9,5 maand en een (lastig) eigen willetje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veera, 1 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veera

Veera Niet meer actief

Ben benieuwd of iemand dit herkent. Dl is sinds ze een half jaar is een makkelijk meisje geworden, hele goede slaper en flinke eter maar de laatste tijd pff. :$ Ze is al een tijdje niet lekker, komen ook 2 eerste tandjes door en ze wenst niet meer gevoerd te worden. Brood en crackers eet ze prima, avondeten gebruikt ze als boetseerklei of gooit ze op de grond. Net als dat ze alles op de grond gooit eigenlijk.
    En dat gejengel! Ze hangt steeds aan mijn been, speelt nog geen 5 min zelf en wil ALLES wat niet mag ondanks dat ze een berg aan speelgoed heeft. Aan t tvkastje zitten, commode leeghalen, met mijn GSM spelen, kat aan de staart trekken..
    Ze kan kruipen, staan en langs meubels lopen dus niets is veilig. Als ik haar weghaal of zeg dat t niet mag begint ze te krijsen, laat zich op de grond vallen en mept op de grond. Ze is dan echt boos en afleiden helpt nauwelijks. Heb al een heleboel spullen weggehaald maar kan niet met alles natuurlijk, wil haar ook leren dat ze niet met onze spullen mag spelen.
    Herkenning? Of misschien tips voor mij?
    (Buiten in de buggy gaat ze al helemaal gillen omdat ze dan vastzit en zich niet kan verplaatsen)

O ja op het kinderdagverblijf is t trouwens het ideale brave meisje ;):D

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik herken dit niet maar kan me wel voorstellen dat ze meer wilt als dat ze kan. Maar daarbij denk ik wel direct; een baby van 9 maanden die bergen speelgoed heeft en niet zelf wilt spelen, dat is toch heel normaal, net als altijd aandacht en aan je rokken hangen... Hier is de draagdoek de ideale oplossing op, baby op je rug en dan kan je gewoon koken, strijken etc.

3. Veera

Veera Niet meer actief

Helaas wil ze absoluut niet meer in mijn draagdoek. En past ook nauwelijks meer dus durf niet op de rug. Misschien is t ook wel heel normaal gedrag voor dr leeftijd hoor maar ze speelde eerst wel leuk zelf

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Vaak als ze meer willen als dat ze kunnen ( Bv lopen, of praten, maar ook kiezen zijn een ramp ) hebben ze een lastige periode. Dan kan je, in mijn ogen, best zoveel mogelijk toegeven aan die behoefte.

Wbt draagdoek, ik heb 2 weken terug mn 5 jarige ( 19.5 kilo ) nog op mn rug gedragen maar zeker tot een jaar of 2 zou je met een goede draagdoek moeiteloos moeten kunnen dragen. ZL is 3,5 en weegt 15 kilo en kan er ook nog moeiteloos in als hij moe is of ziek.

Deel Deze Pagina