Hoe krijg ik mijn baby/kinder kleding verkocht???

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door aicirtap, 2 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Ik verkoop ook deze merkjes kleding op Vinted maar dan voor een jongen en het verkoopt prima. Echter heb ik het er wel per setje op staan en verder netjes gestreken zodat het ook mooi toont. Ik verkoop sommige setjes gewoon voor € 10,- per setje en het loopt als een trein. Heb setjes van name it, Noppies, feetje van € 35,- nieuwprijs die 1/2x gedragen zijn en die verkoop ik zelfs prima voor € 15,- per setje. Denk dus echt dat het probleem bij jou zit in hoe je het aanbied (alles op een stapel, ongestreken en niet overzichtelijk).
     
  2. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Nou echt wel. Deze merken was ik via vinted zo kwijt. Vooral aan Franse kopers. Die hebben juist veel intresse in zeeman, c&a, h&m, primark enz.
    Ik doe er niks bijzonders aan. Gewoon 1 foto en een beschrijving van 1 zin. Ik strijk het ook niet van te voren. Strijk het een beetje glad met m'n handen en klaar.
     
  3. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik zou toch even een ochtendje vrij maken en foto's maken. Ik zou dit ook niet kopen, je ziet bijna niet wat je dan koopt. Vaak als m'n dochters kleding niet meer passen, haal ik het uit de kast en zet het gelijk op de foto. Vaak heb ik nog een aan-foto waar ik het gezicht van af haal.
    Dat verkoopt best lekker, zeker 500 euro al verdiend en dat zijn niet allemaal echte merken. Veel zara, hema enz.
     
  4. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    3.998
    5.133
    113
    Ik vond het hier echt zoveel werk, doneren was uiteindelijk makkelijker en koste minder tijd - de leukste dingen heb ik aan een vriendin gegeven. De hoeveelheid tijd en moeite die in het verkopen ging zitten, vond ik het echt niet waard. Plus ook nog gezeur over dat iets op de foto donkerder leek dan in het echt etc etc, ik was er zo snel klaar mee…
     
    Kraanvogel vindt dit leuk.
  5. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    3.998
    5.133
    113
    Oef, had ik misschien toch beter m’n best moeten doen :D
     
  6. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Hier was ik er ook helemaal klaar mee, heel veel merkkleding, maar het kostte mij heel veel moeite en tijd om voor die kleine bedragen elke keer een pakketje versturen. Daarom heb ik vorige week alles gedoneerd aan een opvanghuis voor Oekraïense vrouwen met kleine kinderen/baby’s. Het voelde goed om op die manier gewoon anderen te helpen en blij te maken. Heb ook nog een foto gekregen van opgemaakte wiegjes en stapeltjes kleding erbij van wat ik gedoneerd heb. Vond ik heel fijn om te zien.
     
    Dubbelgeluk, Sophy en smax vinden dit leuk.
  7. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Ik geef de te kleine kleding altijd aan een bekende. Zonder er iets voor te vragen krijg ik er altijd iets leuks voor terug; een goede fles wijn, een doos bonbons, iets leuks voor de kinderen, etc. Het is veel minder werk en ik krijg er toch iets voor.
     
    GossipGirlxoxo en HappyRabbits vinden dit leuk.
  8. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Zelf verkoop ik aardig wat op MP via combinatie maat paketten. Strijken en erbij zeggen wat er in zit. Ik zet er altijd iets op als merk en non-merk zoals....en dan noem ik wat merken die erbij zitten waar mensen op zoeken.
    De rest verkoop ik op een kledingbeurs. Aangezien veel mensen verwassen en verkreukelde zooi inleveren, loopt dat van mij meestal wel goed. Al was het de laatste keer wel minder.
    Wat dan nog overblijft, gaat naar vrienden, familie of de kringloop.
     
  9. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mijn ervaring is dat setjes beter verkopen dan losse artikelen! voorbeeld vorig jaar op vinted. Rokje b-nosy €5, T-shirt Zara €2 (super leuke match bij elkaar) niemand reageert.
    Als complete set voor €10 erop en binnen een uur verkocht. En zo met nog veel meer items die los niet verkopen en als set veel meer opbrachten. Ik had het idee dat sommige mensen zelf niet zo goed in combineren zijn en als ze het gecombineerde setje zien ze pas door hebben hoe leuk de kleding is :p
     
    Kraanvogel vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dus je kocht echt met het idee dat het minder duur zou zijn omdat je het toch wel goed zou verkopen nog? Je kan trouwens ook een mixje doen leuk van name it en leuk van H&M. Merk staat niet gelijk aan leuk, blijkt nu ook bij je verkoop.
     
  11. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik strijk echt alles van te voren! Voor mijn gevoel verkoopt dat beter. Ik kan zelf ook niet zo goed door gekreukte kleding heen kijken omdat ik het al snel dan minder mooi vind.
     
  12. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik zou het los of als setjes op vinted gaan zetten. En die foto met die stapel er helemaal afhalen mensen zien totaal niet wat het is. In je andere foto (niet de rompers maar de andere) zie ik wel een paar leuke items maar voor een paar items zou ik zelf niet zo een groot pakket kopen voor die prijs. En ik zou voor de losse foto’s dus zeker alles even strijken!
     
  13. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.687
    1.612
    113
    Vrouw
    Alles even netjes strijken en los op de foto zetten. Hier verkopen plaatselijke facebookgroepen goed. Vandaag 9 items verkocht. Wel de bekendere merken: bnosy, quapi, nono etc. Soms is het zo weg en soms krijg je het niet verkocht. Ik heb onlangs veel weg gegeven voor Oekraïnse vluchtelingen met kinderen. Vind ik dan wel een fijn idee dat het goed terecht komt.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    ik heb trouwens de ervaring dat de kleding waarvan ik denk dat ben ik zo kwijt voor die lage prijzen (denk aan de duurdere merken als Kenzo, Armani, burberry, Moncler en parajumpers) vaak juist slecht verkopen en de merkjes waarvan ik denk, maar ook goedkoop verkoop, dat zal wel even duren, zoals mayoral, le chic en vooral Zara, H&M en Primark juist weer zo weg zijn allemaal! En dan verwacht ik de snelle verkoop niet eens omdat het dure merken zijn maar naar mijn mening zijn dat dan de kleertjes die ik het mooiste vond en dochter het leukste vond staan en de kleertjes die ik had voor erbij naar school of om in te ravotten die ik minder leuk vond die verkopen dan sneller.
     
  15. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Ik heb nooit kinderkleding verkocht. Ik kreeg toen van links en rechts in de kleinste maatjes best wat kleding, en ik stuur na gebruik alles (ook wat ik zelf koop, geleidelijk aan is dat wel ongeveer alles) weer het weggeef-circuit in. Voor het meeste komt dat erop neer dat ik alles wat er nog aardig uitziet naar schoonmoeder breng. Soms pikt een schoonzusje er wat uit (vooral voor jongens, er is maar 1 nichtje jonger dan dochter, die heeft een oudere zus van wie ze al veel krijgt), soms duikt er nog iets op als reservekleding. Ze bewaart mooie items ook nog wel voor volgende kinderen: jongste neefje was voorzien van letterlijk tientallen en tientallen rompers zonder er één te hoeven kopen, en er doken ineens weer bekende pakjes van 7 jaar geleden op. Ik denk dat er binnen haar oma-netwerk ook weleens wat weggegeven wordt. Maar vooral gaan er koffers vol mee naar haar geboorteland, waar armoede er nog heel anders uitziet dan hier, en waar haar broer het verdeelt onder arme mensen die het goed kunnen gebruiken. Met 9 kleinkinderen in de groei en de reisbeperkingen door corona lijkt het op zolder ondertussen wel de kledingbank.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  16. Zweden

    Zweden Bekend lid

    14 nov 2011
    705
    78
    28
    Ik zou het ook weggeven aan wie het maar kan gebruiken. Geeft echt een heel goed gevoel. Ikzelf had na baby 3 (meisje) alles van haar broer weggedaan want we dachten compleet te zijn. Erg leuk om dan weer andere kindjes in de kleding te zien waar ik zoveel mooie herinneringen aan had. Toen baby nummer 4 zich aandiende (verrassing!) had ik dus niks meer qua kleding. En wat gebeurde er? Ik kreeg van alle kanten kleding aangeboden en kon de leukste dingen uitzoeken. Uiteindelijk had (en heeft!) mijn jongste zoon een uitgebreidere garderobe dan grote broer. Terwijl ik amper iets hoefde te kopen. Ik vond het een bijzondere ervaring.
     
    aicirtap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina