Hoe krijg ik mijn konijn (weer) zindelijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wij hebben een konijntje van mei 2010 en ze zit gezellig in een hok binnen. We laten haar er iedere avond uit, zodat ze lekker rond kan lopen en we lekker met haar kunnen knuffelen op de bank.

Het ging heel goed met haar zindelijkheid, ze hield haar drolletjes keurig op en deed alles in haar hok. Tot een week geleden. Het is ineens gewoon voor haar geworden om steeds keuteltjes te laten op de bank.

Hoe krijgen we haar opnieuw weer zindelijk? Want het is wel een beetje vervelend zo en vies.

2. danip

danip Niet meer actief

Is het konijn in zijn kooi wel zindelijk? Heb je er een konijntoiletje in? (zo'n hoekbakje bv)

3. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik heb geen flauw idee eigelijk...misschien een soort kattenbakje in de buurt leggen en haar daar op zetten...maar ben bang dat dit niet altijd lukt!

toch maar een oude handdoek op je schoot en daar het konijn op, deed ik met mn cavia wel want die liet het ook gewoon lopen.

4. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb eerlijk gezegd nog nooit van een konijn gehoord dat zindelijk is :D grappig

5. Noi

Noi Actief lid

2 jan 2011
    147
    6
    18
    Noord-Brabant
  6. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

@ Danip, ze heeft idd een hoektoilet waar ze ook keurig altijd haar drolletjes en plasjes op deed. Maar ook dat doet ze de laatste dagen niet en doet ze het in het hok tussen het stro.

@ Rica, die oude handdoek heeft geen zin denk ik, want ze rent over de hele bank heen en doet het verdeeld over de hele bank. En voornamelijk graag bovenop de kussens, zodat het ook achter de kussens valt.

7. danip

danip Niet meer actief

Als je ze weer zindelijk in haar kooi kan krijgen, dan wordt ze het waarschijnlijk ook weer op de bank. Je zou kunnen proberen om in haar toiletje een andere bodembedekking te doen. Dan weet ze het verschil tussen bak en plee. Dus bv eerst wat je nu hebt in het toilet doen, en bv eens houtsnippers in de rest van de kooi.

8. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

@ Mamabeer, haha ja het kan echt. :D

@ Noi, dankje voor je link. Maar dat gaat meer over zindelijk maken in het hok, en ik bedoel voornamelijk op de bank.

@ Danip, ik had wel het idee dat mijn man dit keer de wc iets te vol had gevuld met houtsnippers. De rest van het hok zit vol met stro. Misschien bij de volgende hokverschoning dat we de wc moeten vullen met iets minder houtsnippers.

Ze zit nu trouwens al een minuut of 20 op de bank en heeft nog geen keuteltje gedaan.

Ga zo door konijn...!

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Er liggen nu weer drie keuteltjes op de bank.:x

Nu 4. Ik denk dat ze zo maar voor straf naar haar hok moet. :x
    Grrrr.....

10. geertje29

geertje29 Lid

25 aug 2008
    85
    0
    0
    Drolletjes zijn toch niet zo heel erg? Als ze tenminste goed hard zijn. Ik zou het erger vinden als ze plassen.

11. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ja hoor, ze zijn wel hard, maar ze ruiken wel. En vind het toch een vies idee. Als we nou een afneembare bank hadden, maar we hebben een stoffen bank. Maar die ga ik binnenkort ook eens ff reinigen met sopje en doekje.

Mevrouw zit weer in haar hok. :x

12. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hii,

Mijn Nijn ( inmiddels overleden:() was ook een tijd zindelijk, op een gegeven moment ineens niet meer en dat is er eigenlijk nooit meer afgegaan.
    Heel erg balen.
    Misschien eens fora's bezoeken over konijnen?

13. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Tamale, raar is dat he?
    Ja dan moet ik maar ff fora bekijken.

14. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hoi waardevol.
    Bij ons konijn heeft het ook een heel tijd geduurt.
    Achteraf bleek dat hij geen zaagsel in de kooi wou en plaste er telkens overheen.
    Toen we dat weg lieten hield hij ermee op en ging hij na de wc.
    Maar als we zijn wc niet op tijd legen dan doet hij het express weer buiten zijn kooi.
    Meschien dat je hier wat in herkent en aan hebt.

15. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Misschien moeten we idd ook goed opletten dat we haar hele hok goed bij tijds verschonen idd.

Deel Deze Pagina