Hoe krijg ik mijn man aan de groente?

Discussie in 'De lounge' gestart door Adriana85, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ja das ook precies mijn probleem.. ben nu al bijna 8 jaar bezig met hem dit aangeleerd te krijgen zodat als ukje er dadelijk is we niet in discussies raken "ja maar papa hooeft het ook niet wheeee"
    Ach ik heb nog even voor ukje het beseft ;)

Ben het met iedereen hier eens, je bent zn moeder niet maar wil graag wel met hem oud worden (en hoop ook dat hij ons kindje oud mag zien worden) en niet dat hij voor zn 30ste al diabetes heeft...

Dus blijf het proberen en aanbieden maar ja kan het niet naar binnen duwen..

En die pot multivitamine.. die staat al een paar jaar geopend in de kast.
    Legde in het begin er altijd 1 op de aanrecht naast zn melk (ontbijten doet hij niet) maar daar lag de pil nog steeds als hij al naar zn werk was..

Het is en blijft gewoon drama

2. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    @MaMa: wat erg dat je man echt helemaal niks lust! Jammer dat onze mannen het belang van gezonde voeding onderschatten. Ik hoop voor jou dat hij het wel gaat eten als jullie kindje er is, om een goed voorbeeld te stellen.

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

Mijn vriend werkt ook in ploegen.
    Als hij in de vroege ploeg zit, zorg ik dat ik wat extra groente/aardappels heb en dat vries ik dan in.
    DUs het is uit de vriezer of dan zorg ik dat ik zijn portie vanaf maandag in de koelkast bewaar en zo neemt hij elke dag een kliekje mee van de vorige dag.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het gaat hier over volwassen kerels. Die het vroeger of later in hun eigen lijf voelen als ze junk blijven eten. Vaak als eerste aan hun stoelgang (waarschijnlijk nu al) en al snel ook aan hun gewicht en hun uithoudingsvermogen (ook in bed).
    Jullie zijn echtgenotes, niet hun moeders. Het is niet je taak ze op te voeden. Je kunt wel aangeven wat je qua eten belangrijk vindt en waarom. En je man kan dan laten zien hoe volwassen hij is en hoeveel hij jou als volwassen verstandige vrouw serieus neemt.

5. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Ik zou gewoon een goede multivitamine kopen. Toch de vitamientjes, maar geen stress om dat hij geen groente en/of fruit eet.

Ik zou me er niet druk om maken. Hij is volwassen en moet zelf maar weten wat hij eet en hoe hij met zijn lichaam om wil gaan. Je kunt inderdaad wel bij hem aangeven waarom je het zo belangrijk vind dat hij groenten en fruit gaat eten( zoals hierboven aangegeven). Daarna ligt de keuze bij hem.

6. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik snap dit niet helemaal (?)
    Je kookt toch gewoon? dus aardappels groente, vlees oid? En dan eet je man dat niet op? Of kook je dus alleen wat HIJ wil? Iets zonder groenten?
    Ik zou gwn gezond koken, hem dat voorzetten, wil hij niet eten? Dan niet!
    Dus net als je met je peuterpuber zou doen! Ik zou er iig helemaal kriegel van worden van zo'n vent, jeetje zeg zou gwn een fles nutrilon voor m klaarzetten...is die navelstreng nooit doorgeknipt ofzo. Wat kinderachtig allemaal.
    Doe geen moeite voor zo'n vent.

7. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Mijn partner eet ook erg ongezond als hij late diensten heeft. Gelukkig is het de ene week laat en andere week vroeg. Als hij vroege diensten heeft eet hij dus thuis en gezond.
    Ook kook ik gezond in de weekenden. Maak dan vaak een lasagna met veel groente erin.
    Al kookt partner meestal het weekend omdat ik dan vaak werk.

Zelf werk ik ook onregelmatige diensten en wisselen we elkaar af. Op mijn werk eet ik samen met de bewoners. En als ik thuis ben en partner aan het werk eet ik vaak makkelijk.
    Soms maak ik een turksbrood met kebab en veel salade erin. Knoflooksaus op yoghurt basis. Erg lekker. Is voor hem ook erg lekker om ´smiddags voor het werken te eten.

8. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    schat ik begrijp je ;) heus waar maar geloof me dat stadium ben ik allaaaaang voorbij (een jaar of 7 geleden al). Want wat gebeurd er als ik iets kook wat hij niet hoeft, dan eet hij het niet.. En waar een peuter niet naar de snackbar kan rijden / pizza kan bestellen kan hij dat wel.. En dan is het nog ongezonder dan wanneer ik een maaltijd voor hem maak zonder groente.
    Dat is dan ook wat ik nu doe, ik kook voor mezelf (met groente) en voor hem iets zonder.
    Net wat je zegt ik ben zn ma niet en heb niets te zeggen over wat hij eet al probeer ik er af en toe wat goeie invloed doorheen te gooien :p Lees iets groens doorheen te gooien wat hij er niet uit kan vissen

Des te meer besef ik hoe belangrijk het is dat je dit je peuter aanleert, want als ze eenmaal de 20 voorbij zijn is het niet meer te redden..
    alleen jammer dat het bij hem nooit gebeurd is tsjah daar kan je alleen de ouders voor aankijken.

9. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hihi, leuk topic dit.

Mijn man woont doordeweeks in een hotel, zit dus altijd aan het hoteleten (biefstuk, gebakken aardappels etc.)
    Ik maak me er niet druk om.
    Hij is oud en wijs genoeg om zelf keuzes te maken.
    Als dat ongezonde keuzes zijn... tja, ik kan er niks aan doen.

10. flerk

flerk Niet meer actief

Als het zijn moeder nooit gelukt is, gaat het jou ook nooit lukken. Je hebt ´m niet gebaard, stop met dat verstoppen van groente en zet ´t elke dag,zonder mopperen, vers voor ´m neer. (en zeg nooit `eet je groente op`.)
    Naar de snackbar rijden is zijn eigen verantwoordelijkheid. Als hij de eerste gezondheidsklachten krijgt, gaat hij het hopelijk zelf besluiten. Maar zoals hij niet naar zijn ouders luisterde, doet hij dat ook niet voor jou... Al 8 jaar, pffff.....

ps en wat is de winst voor jouw man dat hij zich nog steeds als een peuter laat behandelen?

11. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    Geef 'm lekkere broodjes gezond mee, met sla, tomaat en komkommer, dan krijgt hij tenminste iets binnen. Of misschien een lekkere fruitsalade voor na de saté.

Deel Deze Pagina