Volgens mij is er wel eens een dergelijk topic geweest, van een lid waarvan de man vond dat ze te dik was en moest afvallen. En velen gaven de man wel gelijk.
Daar haalde ik dat je zeurde... uit je eigen eerste bericht... En je laatste alinea wat je nu schrijft vind ik heel mooi en ik hoop dus dat zijn ogen open gaan... (edit: over dat het je pijn doet dat het hem zo weinig interesseert dat jij je zorgen maakt... Er zijn nog dingen tussen in gezegd ondertussen ) Misschien inderdaad eens erop aan sturen dat jullie allemaal je bloed nog eens moeten laten trekken? En als zijn cholesterol dan te hoog is zal de huisarts er wel iets van zeggen? Ik weet gewoon uit eigen ervaring dat opmerkingen niet steeds helpen tenzij medisch onderbouwd... bij mij kwam de klik er niet toen mijn mama voor de 100ste keer wenend zei: X, alstublieft verzorg je zelf. Maar wel toen een arts zei: "De kans is reëel dat als je zo verder doet, je onvruchtbaar kunt worden..." Dat was voor mij de trigger om 30 kilo af te vallen (ja met hulp van een gastric bypass)... Niet de goed bedoelde, uiteraard lieve raad van iedereen die me graag zag... Dus misschien moet je meer die kant opgaan? Als zijn cholesterol echt te hoog is, of hij zit echt op randje suikerziekte, kan je huisarts dat niet negeren en zal hij je man misschien wel uitleggen wat de gevolgen kunnen zijn... Succes ermee!
Niets kopen.. Ook niet voor visite, als ik visite krijg koop ik vaak (of niet) iets lekkers op de dag zelf. Visite die onverwachts komen hebben pech. Dit weten ze en dit is voor hun ook normaal. (Overigens niet voor mijn man maar voor mij). Als mijn man iets lekkers wilt gaat hij naar de winkel en eet het op. Pas als er nog een beetje inzit vraagt hij of ik misschien ook wat wil. Regelmatig zeg ik dan nee (en ja dat moest ik leren).
Je kan hem wel wijzen op zijn gezondheid enzo maar je kan hem niet dwingen om af te vallen. Hoe meer je hierover gaat zeuren des te meer eten een obsessie kan worden. Koop zelf geen snoep en als hij zelf wat koopt moet je daar niet elke keer commentaar over geven. Als jij hem elke keer wijst op wat hij eet en dus zegt dat hij te dik is, denk ik ook niet dat dit zijn libido zal stimuleren... Misschien is hij een emo eter ofzo..
Ja jammer. Ik hoop dat je tot hem door kan dringen, want dit maakt hem en jullie relatie anders misschien wel kapot. Want mensen ja: het is geen schande dat je je partner niet meer (zo) aantrekkelijk vind als hij/zij enorm dik wordt. Natuurlijk is het een verslaving en heeft de persoon er hulp bij nodig, maar de partner heeft ook behoeftes, wensen en zorgen! Succes ts!
Succes ts! Ik vind dat je volkomen gelijk hebt dat je je zorgen maakt. Hoop dat je een oplossing vindt!
Dit! Wij hebben ook nooit standaard koek/snoep/chips in huis want dan moet het OP haha als we weten dat er visite komt halen we het vlak van tevoren.