Hoe krijg ik mijn man in het gareel?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nescio, 13 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

2. tuc

tuc Niet meer actief

3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik maak geen ruzie met mijn man over het huishouden, dat vind ik het echt niet waard. Ik probeer het iedere dag bij te houden, kost maar een paar minuutjes. Mijn man is wel slordig, soms echt een spoor van spulletjes die hij heeft gebruikt.. Wel verzamel ik als het te gek wordt als zijn spulletjes en leg die dan op zijn kant van het bed neer, als leuke verrassing :p en verder was ik niets wat niet in de wasmand ligt, dat weet hij ook. Als hij dan na een week vraagt of er nog schone spijkerbroeken zijn, zeg ik: nou, weet ik niet, de wasmand was leeg ;) dat werkt hier wel haha..

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

5. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Whahaha als ik tegen manlief zegt of hij kast inspectie wil, dan loopt hij met grotegrijns naar boven, doet zn kleding inde was en zet deze aan. Gelukkig valt wassen mee met al dat groen haha. Klein voordeel dat manlief alleen in het weekend thuis is. En hij ruimt over het algemeen altijd op (stofzuigd of afwas ook uit zichzelf).
    Bijkomend voordeel van een militair. Die laten op zn kisten na weinig slingeren.
    Geen tips sorry (of je moet hem de AMO laten doen, dan laat hij maar 1x zijn spullen slingeren en daarna laat hij het wel uit zn hoofd whahaha.)

6. bananarama

bananarama Actief lid

16 apr 2014
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mja.. die van mij moppert dan tegen mij of ik niet even had kunnen zeggen dat er wat in bed lag, raapt vervolgens de boel op, zegt dat hij het morgen weg zal bergen en dumpt het over de dichtstbijzijnde stoel, nachtkast, of gewoon de grond. ;)

En uiteraard ligt het daar na een week nog...

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Veel herkenning hier :D

Tekenend voorbeeld gisteren: hij moest een lezing geven en ik had de hele avond voor mezelf. Dus besluit ik, behalve een aflevering The Big Bang Theory te kijken, eens goed op te ruimen. Slingerend oud papier weg, het dressoir leeggemaakt van troepjes, keuken mooi afgesopt en de vaatwasser laten draaien. Het was echt spic en span, was er helemaal trots op :D.

Man komt thuis rond elven, maakt een broodje voor zichzelf en schenkt een biertje in. Na even gepraat te hebben ga ik naar bed en zie ik de brooddoos openstaan, brood ligt over de aanrecht, zo ook de kaas en de boter. Ik doe alsof ik gek ben, ruim alles op en zeg welterusten.

De volgende morgen vind ik een leeg bierglas op tafel, een leeg bierflesje op het aanrecht (dat dan weer wel), en de ontbijtspullen, lees: een lege kom havermout, het pak open op het aanrecht, de melkfles open op het aanrecht, de theebus open en de theeblaadjes van de thee van gisteren verspreid door de gootsteen.

Meneer was al weg, helaas ;)

8. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw

Ooo zo vreselijk herkenbaar!!!
    Ik heb geen tip voor je, maar wat ik de laatste dagen doe is het laten staan. Ik ruim even zijn rommel niet meer achter zijn kont op. Word er gek van en als ik een keer iets laat staan nou dan is het huis te klein!!
    Vreemde wezens zijn die mannen ;)

9. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Dit is zo verschrikkelijk herkenbaar dat ik er zowel keihard om moet lachen, als bijna om moet huilen ;)

Een jaar terug heb ik een "mamabri-uitbarsting" gehad, en sindsdien gaat het wel iets beter. Hij doet nu de afwas s'avonds :) Dat ie alle gewassen spullen vervolgens op het aanrecht laat staan, zie ik dan maar door de vingers.

Het hoeft ook niet altijd op mijn manier te gaan (hoewel dat wel de beste is ;)), hou ik mezelf nu altijd voor.

10. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Misschien moeten we ze allemaal eens hierheen sturen:

Alleen toegankelijk voor mannen!! Let op: vanwege de complexiteit en moeilijkheidsgraad van de lessen, zal elke cursus maximaal 6 cursisten accepteren!

Te veel mannen hebben bepaalde onderwerpen gemist tijdens hun opvoeding of zijn deze onderhand allang weer vergeten. Daarom hier de eerste echte mannencursus. De cursus is verdeeld over 3 dagen en zal de volgende onderwerpen omvatten:

DAG 1
    HOE GEEF IK DE PLANTEN WATER?
    Er zal een stappenplan bestudeerd en een diavoorstelling besproken worden

TOILETROLLEN- GROEIEN ZE VANZELF WEER AAN?
    Groepsdiscussie

DE TOILETBRIL, GAAT HIJ VANZELF OMLAAG?
    We zullen allen een toiletbril gaan bestuderen en daarna zal er een groepsdiscussie plaatsvinden met enkele experts

BOEREN EN SCHETEN LATEN, KAN DAT OF IS HET ONBELEEFD?
    Persoonlijke geuren vergelijken met bloemen en een etiquetteles

EEN AVOND ZONDER JE VRIENDEN
    Groepsdiscussie, rollenspel en persoonlijke begeleiding mogelijk

VERSCHILLEN TUSSEN DE WASMAND EN DE VLOER
    We zullen oefenen met verschillende soorten wasmanden (visualisatietraining)

DAG 2

DE AFSTANDSBEDIENING
    De afstandsbediening loslaten: telefonische hulplijn en diverse praatgroepen

HOE KUN JE DINGEN VINDEN
    Training in het zoeken op de goede plek in plaats van schreeuwend het hele
    huis overhoop te halen.

LEGE MELKPAKKEN: KOELKAST OF PRULLENBAK?
    Groepsdiscussie en rollenspel

VRIJWILLIG MEEGAAN NAAR JE SCHOONFAMILIE
    Ontspanningsoefeningen, lachtechnieken oefenen en bespreking gepaste opmerkingen

BLOEMEN MEEBRENGEN VOOR HAAR IS NIET SCHADELIJK VOOR JE
    PowerPoint presentatie met bespreking achteraf

ECHTE MANNEN VRAGEN DE WEG ALS ZE VERDWAALD ZIJN
    Waargebeurd verhaal van de man die het eens probeerde

DAG 3

DE VAAT/ SERVIESGOED: VLIEGEN ZE ZELF NAAR HET AANRECHT/ AFWASMACHINE?
    Debat met enkele experts op dit gebied

BaSISVERSCHILLEN TUSSEN JE MOEDER EN JE PARTNER
    Praktijkles en rollenspel

HET IDEALE WINKELMAATJE ZIJN
    Ontspanningsoefeningen, meditatie en ademhalingstechnieken

BELANGRIJKE DATA ONTHOUDEN & BELLEN ALS JE LATER THUIS KOMT
    Neem agenda / PDA mee naar de cursus

LOSLATEN: ERMEE LEREN LEVEN DAT JE TOCH NOOIT GELIJK HEBT
    Persoonlijke begeleiding mogelijk

DE HOND UIT UITLATEN
    Powerpoint presentatie

JE JAS AAN DE KAPSTOK EN SCHOENEN IN HET SCHOENENREK PLAATSEN
    Stappelplan en waargebeurd verhaal van de man die het eens probeerde

Heeft u nog aanvullende punten van uw vrouw/vriendin meegekregen dan zal er op de laatste dag tijd voor worden vrijgemaakt om deze klassikaal te bespreken en indien nodig zal er een rollenspel worden toegevoegd.

Schrijf je zo snel mogelijk in, des te eerder kunnen we beginnen!

11. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Mijn man is ook niet de simpelste als het op de vloer aankomt.
    Het scheelde net of hij was met de stofzuiger getrouwd in plaats met mij. Ook wil hij ook altijd alles opgeruimd zien.
    Dit is heel erg vermoeiend voor mij!
    Want ik zie veel dingen die hij niet ziet...
    Als voorbeeld: ik kom met dochterlief thuis van school (nadat ik haar afgehaald heb, direkt na mijn werk), leg mijn autosleutel snel op de tafel omdat dochter drinken wil, haal de wasmachine leeg die ervoor draaide, doe even een nieuwe was in de wasmachine, doe gemakkelijke schoenen om de hond uit te laten, kom terug naar binnen, gemakkelijke schoenen komen NETJES in een hoek te staan, haal de afwasmachine ondertussen leeg terwijl dochterlief een boterham eet, hang de was op van de machine die ik eerst heb leeggehaald, neem in de keuken even stof van het aanrecht weg en was de badkamer uit.
    We zijn dan een anderhalfuur verder en dan komt manlief thuis.
    En dan komt het: "kan je je sleutel niet op zijn plaats leggen? Die gemakkelijke schoenen kan je toch terug in de kast doen? De stofzuiger moet ook weer een rondje draaien, enz..."
    Dat ik in die tijd een hele andere waslijst heb gedaan... dat ziet hij natuurlijk weer niet... zucht...

Deel Deze Pagina