Hoi allen, we zijn vandaag begonnen met zindelijk maken. En t ging super goed ze heeft maar 1 ongelukje gehad. Voor de rest alles in het potje. Kan k dat morgen ook verwachten? Bij wie is t ook zo gegaan
Bij ons was dochter op 23 maand op 1 dag zindelijk. Geen ongelukjes, geen stress, meteen goed. Dus ja, het kan. Ik hoop het voor jou
Wij zijn ook vandaag echt begonnen met trainen. Onderbroek aan en de hele dag op de pot geplast. Ben ook heel benieuwd hoe het morgen gaat, moet ik werken dus mag mn man het doen. Heb je een sticker beloningskaart? Werkt hier goed!
Hier was het eerst ook mega leuk en ging alles perfect. Nu in het stadium dat hij niet meer wil. Over 4 weken heb ik vakantie en laat ik hem echt in zijn ondergoed rondlopen.
Tja ligt eraan. Hier ging super goed was binnen paar dagen zindelijk. Dan kdv-luier, ballet-luier, dan weer thuis zindelijk, dan nu vakantie en ze wil alleen luier aan, logisch want is andere omgeving en we zijn amper thuis. Als we terugkomen gewoon weer hele dan onderbroek aan. Merk wel als vaste tijden plast is geen ongelukjes en als niet dan wel waardoor ze van slag raakt en wil luier voor zekerheid. Ik zou dus het echt zo inplannen dat er paar dagen achter elkaar thuis kan zijn. Hier drukker leven dus tja..
Ja, ik werk niet dus we zijn nu hele dagen thuis. We gaan ook niet naar buiten totdat ze t door heeft. K ben echt benieuwd naar morgen. En we hebben hier idd een stickerkaart! Als ze heeft gepoept of geplast geeft ze haar zelf een schouderklopje dan zegt ze; goedzo narjis xo schattig Whaha
Net weer een ongelukje omdat ze dit keer een broek aan had, maar vandaag doet ze wel wat moeilijker dan gisteren heb ik het idee. In hoeveel dagen waren jullie kindjes zindelijk? En hoe doen jullie het met naar buiten gaan of bezoek. Gewoon weer luier om doen?
Ongelukjes zijn super normaal, niet alleen op het begin, maar ook in tijden van spanning/stress. Als je naar buiten/bezoek gaat zou ik persoonlijk een luier over haar onderbroek aan doen. Klinkt raar, maar zo voelt zijzelf alsnog wel dat ze in haar broek geplast heeft, maar is niet alles vies.. Als ze een luier aan heeft, voelt ze dat minder/niet.
Ik heb enkel een luier aangedaan bij het slapen. Voor de rest was het: je bent wakker, je bent een grote meid, grote meisjes gaan op het potje. Naar buiten had ik steeds een potje mee. Dochter deed dan gewoon haar ding op het potje in de koffer van de auto, of gewoon ergens achter een hoekje als we gingen wandelen.
Hangt af. Ik doe als ik dicht bij huis bent geen luier om wel plas voor weggaan. Ze is erg eigenwijs dusvaak doet ze niet plas. Dan moet ze buiten dan ben je te laat met zien/uitdoen. Ik neem nu gewoon altijd schone onderbroek, kleten en billendoekjes aan. Ik kleed haar dan om zo leert zedat ze buiten moet ophouden. Potje naar speeltuin meenemen vind ik onzin ze moet wel leren opvangen/vasthouden plas buiten en niet gelijk kunnen plassen waneer ze dat wil vind ik. In auto of bezoek kan je indd potje meenemen Middagslaapje doe ikook zonder. Ideaal vind ik zelf als je 2-3 dagen kan hele dag zonder luier voortzetten dus ook middagslaap, buiten en thuis. Schrijft wat vaste plaas/poep momemten en zo ook op potje/wc zetten. Als we weg gaan buitenhuis lang en zonder potje/ballet/ps/kdv krijg ze gewoon luier. Gelijk thuis hop broek aan. Ook gewoon in onchtend gelijk broek aan ook al weet ik dat we over 30 min weggaan moet ze luier om. Hier btw poep kan ze nog niet ophouden ze begint al persen in broek en dan pas loopt op de potje. Plas is wel meer gecontroleerd. Ongelukjes horen bij het hangt af welk zijn dat: als dat volle broek is en ze vind dat prima is een ding en als dat paar druppeltjesen dan wil ze op potje en doet plasje dus dat sluitingsspier kan wel nog minuten lang volhouden dan is andere verhaal. Hier is tweede dus ik zie dat als "ongelukje" en dat 1e als dat meerdere malen per dag zal hier zijn zou ik zelf nog niet aan zindelijkheids beginnen denk ik.
Hai, Wij zijn vorige week maandag begonnen. Dat ging heel slecht. Zelfs in haar broek gepoept. De dinsdag naar het KDV luier om gekregen. Woensdag 1 ongelukje, super. Donderdag vertelt op het KDV en haar bij binnenkomst gelijk even op de wc gezet. De juf pakte het leuk op en heeft tussen de verschoningen door haar af en toe op de wc gezet. Ze ging naar huis met een plaskaart met 3 stickers er op. Helemaal trots. Vrijdag geen ongelukjes. Zaterdag 1, zondag 3, maandag 1 en vandaag hebben we haar weer naar het KDV laten gaan zonder luier en een berg reserve kleren. Ze is de hele dag droog gebleven! Redelijk afwisselend dus nog maar ze heeft de smaak nu redelijk te pakken. Als we haar grote zus naar school brengen doen we geen luier om. Als we wat boodschappen moeten doen wel even, zo ook tijdens het middagslaapje. En als ze meegaat op bezoek krijgt ze alleen in de auto even een luierbroekje aan die daar gelijk weer uit gaat. De tip om ondergoed onder de luier aan te trekken vind ik wel een goeie trouwens. Gaan we proberen. xxx
Het is maar hoe je het bekijkt. Ik vind het belangrijk dat de eerst altijd de signalen leert herkennen en kan aangeven dat ze moet. Zelfs als dat dan nú is. Daarom dus potje mee, maar geen luier aan. Dat is duidelijk. De volgende stap is dan het leren ophouden.
Nou het gaat echt goed hmdl! Ze heeft maar 2 ongelukjes gehad piepkleine. Vandaag onderbroek aan gedaan en soms vergeet ze die uit te doen dus ik rennen om het naar beneden te trekken Whaha. Maar t gaat echt goed. Vrijdag gaat ze hele dag naar oma. Wat moet m doen? Luier aandoen of oma instructies geven en veel kleren mee geven plus potje?
Hier had ik haar liever allang zindelijk gezien, gezien haar leeftijd. Ze weigert alleen te gaan en dwingen schiet je in mijn ogen helemaal niks mee op qua zindelijkheid. Moet dus zeggen dat ik de tip van de luier over de onderbroek wel een goede vind, dan voelt ze tenminste als ze nat is. Die ga ik hier dus maar toepassen als ik volgende week terug kom uit het ziekenhuis..... Bedankt voor de tip!!
Ja dat heb ik ook elke dag nog haha ik vind haar nog vrij jong voor alle andere die ik ken kindjes 2-2.5 jaar nog niet zindelijk. Ik had ook niet verwacht dat ze dat wil ik was ook niet bezig eigenlijk nooit op potje gezet etc.. Dus ben zeker troots! Maar ik doe nog wel vaak genoeg luier om als we buiten huis gaan naar zh/afspraak en kdv... Maar ze is gewoon echt zindelijk thuis zegt: "oi!, wc!!" En gaat. In ochtend wordt ze wakker, gaat eerst op potje met luier etc dan zegt "klaar!" En doet alsof ze dan plaasje weggooien in wc, doorspoelt en zegt "dag, dag pipi" ) Zo schattig! Buiten wandelen 2 uur durf ik ook al zonder luier. Maar kdv zegt dat ze liever hebben kinderen die zelf aangeven gelijk etc. Ze kan nog niet zeggen: ik moet plassen en dan rustig wachten tot buurt of iemand meeloopt naar wc. Ze moet dan gelijk. Maar ik ga morgen vragen of ze haar naar wc opzetten vaker.
er Lekker he? Hier gaat het ook goed. Ik heb woensdag de tip van potje meenemen opgevolgd toen we 2 uurtjes op een veld hier in de buurt gingen spelen ( 1 klein miniplasje ) en vandaag is mijn man zonder potje en luier naar het zelfde veld gegaan en gaf ze netjes aan dat ze moest plassen. Samen terug naar huis gewandeld, geplast en weer terug naar buiten. Op het dagverblijf is ze afgelopen dinsdag ook droog gebleven en gisteren 1 ongelukje. Heb je Narjis vandaag nog zonder luiers naar oma gebracht?
Ik heb op kdv gewoon gevraagt geen luiers omdoen. Ze had 1 ongelukje in begin en daarna gewoon plas/poep in potje. Sindsdien is gewoon geen ongelukjes meer ze kan echt 2-3 uur naar buiten en geeft tijdig aan thuis dat ze moet dat ze nog kan ophouden, middagslaapje ook zonder. We doen luier enkel voor nacht en in ochtend komt ze met onderbroeken aan en wil luier weg. Ik heb gewoon nu ook vertrouwen op, potje nemen we alleen als we lang met auto gaan of op bezoek.
mag ik ook tips? ze is bekend met potje, maar het lukt mijn dochter nog niet. Gisteren vanaf de middag luier uit. alle plasjes op de grond. Daarna wel op het potje gezet en uitgelegd. Vanmorgen weer de luier ui. alle plasjes op de grond. twee keer had ik het niet gezien en ging ze daarna zelf op het potje. ben nu moe ( ook zwanger) en heb luier weer aangedaan. Heb ook nog een kleine van 10 mnd en ik ben constant bezig. Hoe nu verder?