Met 1,5 overgegaan van opvolgmelk naar gewone koemelk

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door moonlight159, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    3 weken terug zijn wij overgegaan van opvolgmelk naar gewone koemelk. Alleen één probleem, meneertje krijgt er erg harde ontlasting door.
    Iemand een tip??

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Weet je zeker dat het van de koemelk komt?
    Met anderhalf heoven ze niet meer dan 300cc en eten ze al zoveel andere dingen.
    Heeft het niet gewoon met de warmte en te weinig drinken te maken?

3. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Drinken doet hij echt genoeg, dat weet ik zeker. En hij krijgt alleen nog voor het slapen gaan melk + toetje na het eten. Ik denk dus echt dat het daardoor komt. Vooral omdat het juist toen begonnen is.
    Misschien moet ik hem toch weer een paar dagen opvolgmelk (dreumesmelk) geven, om te kijken of het dan weer beter wordt. Dan weten we het helemaal zeker.

Bedankt voor je reactie.

4. misa

misa Niet meer actief

Misschien moet je de melk voor het slapen gaan weg laten en alleen bij het brood en door de pap geven.

Als het goed is moeten ze genoeg hebben aan warme maaltijd en toetje..! :)

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En, hoe gaat het?

6. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Hij heeft het eigenlijk alleen voor de regelmaat nodig. Dus ik ben bang, wanneer ik dit weg laat, dat het een drama wordt 's avonds. Ik ben namelijk net blij dat hij sinds een paar weken ZONDER huilen in slaap valt. Dit wil ik graag nog even zo laten. Ik wil hem namelijk leren dat naar bed gaan echt zo hoort en dat het veel fijner is, om zonder huilen te gaan slapen. Hij wordt ook uitgeruster wakker 's ochtends. En sinds hij goed in slaap valt 's nachts gaan de nachten ook 10 keer beter. Dus als daar voor de regelmaat nog een flesje/beker melk bij hoort, dan neem ik dat voor lief.

Cb heeft ons als tip ook gegeven om geen melk te geven bij het brood, omdat hij meer ijzer nodig heeft, doordat hij heel veel ziek geweest is het laatste half jaar. De ijzer opname wordt namelijk verslechterd, wanneer je direct achter/met de maaltijd zuivel gebruikt (dus eigenlijk ook geen zuiveltoetje).

Maar goed, ik heb een pak dreumesmelk gekocht van Nestle en ik merk direct verbetering. Zijn ontlasting is een stuk zachter en hij doet er ook minder lang over om te poepen. Zijn buikje voelt ook wat soepeler. Ik maakte naar mijn vriend al de opmerking dat hij dan maar aan de Activia moest :D grapje natuurlijk ;)
    Misschien dat ik toch het cb of de ha even bel en dit probleem voorleg.

7. misa

misa Niet meer actief

Dat begrijp ik: als het bedgaan een een drama is/was en nu wat beter gaat, dan wil je dat niet op het spel zetten! Je kunt later altijd nog overgaan op wat diksap/ roosvicee/ water en uiteindelijk niets mees.

Ik zou je probleem toch maar even aan het cb of de ha voorleggen, je weet maar nooit! Succes!

8. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Dat is natuurlijk ook nog een idee, om voor het slapen wat sap te drinken ipv melk. Eventueel kan ik de melk dan tussendoor geven.

Ik overleg het eerst even met de ha of cb en als het dan helemaal goed gaat, probeer ik daarna de fles voor het slapen er af te halen. :D Bedankt voor jullie tips!!

9. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    misschien kan je ook thee met een scheutje melk geven voor het slapen... Is het wél warm, en smaakt ook nog naar melk. Misschien is dan de overgang wat minder groot!

Deel Deze Pagina