Hoi, Ik vroeg me af tot wanneer jullie de avondfles hebben gegeven/ geven. Mijn dochter is bijna 13 maanden en ik merk dat ze hem niet altijd meer op drinkt (150+5). Hoe zijn jullie dit gaan afbouwen? Of hebben jullie hem gewoon in 1 keer niet meer gegeven?
Finn krijgt sinds hij 11 maanden is niet altijd een avondfles meer, eigenlijk alleen nog als hij echt niet in slaap kan vallen, en dat gebeurd nauwelijks
K. krijgt vanaf 10 maanden koemelk, en kreeg dus gewoon opgewarmde melk savonds. En dit duurde tot een maand of 13/14. Opeens niet meer gegeven maar wel een toetje om die tijd. Af en toe krijgt ze hem nog wel als ze slecht heeft gegeten of gedronken.
Finn krijgt het ook nog steeds. Er was een weekje dat ie minder dronk en toen wilde we er dus eigenlijk mee gaan stoppen...maar juist de afgelopen tijd (toen ie echt actoef ging lopen) drinkt ie hem tot de laatste druppel weer leeg. Hij heeft hem vandeweek 1 keer voor de helft laten staan en toen werd ie gelijk veel eerder wakker. Dus ik hou hem nog even
Wij hebben de laatste fles gegeven de avond voor zijn 1e verjaardag (opvolgmelk 120/4). Daarna gestopt en dat ging prima @Sarah... de kans dat dat toeval is geweest is veel groter dan de kans dat je kindje door 100ml minder veel vroeger wakker wordt! Als je kindje gewoon goed eet, dan is de fles in principe overbodig.
Bij de oudste hebben we een papfles gegeven tot 2 jaar. De jongste is nu bijna 15 maanden en krijgt nog een fles. Net zolang tot ze het zelf niet meer wil. Ik zou het alleen niet meer geven als je kindje het zelf niet meer wil....