Tips om baby uit fles te laten drinken

Discussie in 'Voeding' gestart door noralie, 17 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Hallo allemaal,

Tot nu voed ik mijn zoontje van 8 maanden volledig aan de borst. Ik vind dat nog steeds fijn en makkelijk maar.... ben inmiddels toe aan weer eens een paar uurtjes iets zonder kind(-eren) doen. Maar de fles is vooral een leuk speeltje om te schudden en op te kauwen.

Heb al verschillende flessen geprobeerd en ook zowel afgekolfde melk als kunstvoeding geprobeerd. Het maakt ook niet uit of ik mijn man de fles laat geven. Ik heb geen haast dus het hoeft niet vandaag te gebeuren maar binnen de komende maand ofzo zou wel heel fijn zijn :)

Heeft iemand tips om hem te laten snappen dat er uit het flesje ook melk komt? Hij eet ook andere dingen en dat gaat wel goed, tenminste... steeds beter haha

Bij voorbaat dank!

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    En als je een gewone/rietjes/tuit beker probeert?

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heb je verschillende soorten flessen geprobeerd? BV kindjes drinken geloof ik 't beste uit een "grote" speen omdat er bij de borst ook veel melk uit allerlei kanaaltjes spuit. Verder zou je kunnen proberen, als hij de fles niet pakt, om de borstvoeding met rijstebloem of fijne granen pap ( van biobim ) te geven met een lepeltje. Of tijdens je afwezigheid ander drinken in een bekertje aanbieden en als je terug komt weer aan de borst.

4. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    @Gwenolyn: dat ga ik proberen al is dat niet de ideale oplossing voor 's nachts... Hij is gewend om liggend te drinken en valt dan erna meteen weer in slaap. Dat kan met een fles ook maar met een ander soort beker wordt dat lastig.
    @Suusjeuh: ja, al verschillende flessen geprobeerd (staat ook in mijn berichtje :)). En met lepeltje of beker is dus voor overdag een optie maar 's nachts wat lastig...

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ah joh, bij een kindje dat al zo oud is moet je echt geen energie meer steken in het uit een fles leren drinken, dat lukt meestal niet meer vanwege de verder ontwikkelde mondmotoriek, en met 9 maanden moet je het weer gaan afleren.

Geef ander drinken (met 8 maanden hoeft je kind als de borst niet in de buurt is niet meteen melk te drinken, water, slappe thee of aangelengd vers sap is ook prima) en doe dat in een beker. Beste gaat meestal uit een gewone beker die je tegen de lippen houdt, een tuitbeker zonder ventiel (dus geen antidrinkbeker) of een rietjesbeker. Mijn kinderen vonden zo'n spafles met een bidondop het lekkerste drinken.

6. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    @dirksmama: ben meteen even gaan lezen naar aanleiding van wat je schrijft en het lijkt inderdaad veel logischer om het zo te doen. Heeft veel voordelen alleen vraag ik me af hoe dat dan gaat als ie 's nachts wakker wordt, honger heeft en ik er niet ben... Haalt de oppas hem dan uit bed voor een bekertje water/thee? Ik ben een beetje bang dat dat het ritme door de war gaat schoppen. Maar ik geef ook toe dat ik vaak kies voor de veilige oplossing uit angst dat ik iets overhoop haal wat juist zo goed ging dus ben heel benieuwd naar hoe jij dit hebt gedaan. Dan ga ik er gemakshalve dus even van uit dat jij uit ervaring spreekt :)

Deel Deze Pagina