hoe krijg ik nou eindelijk dat knopje eens echt om?

Discussie in 'De lounge' gestart door meintje, 27 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Wie heeft de gouden tip om voor eens en voor altijd die knop om te zetten? Ik wil zo graag eindelijk normaal voldoende en gezond eten om op gewicht te komen en te blijven....

Geen shakes, niet uithongeren, niet extreem sporten, geen vreetbuien en dan kotsen. Dat heb ik allemaal al wel gehad in mijn verleden en daar wil ik niet naar terug. Maar bijna iedere dag neem ik me voor om weer een poging te doen om normaal te eten en iedere dag verlies ik die afspraak met mezelf en eet ik weer teveel en te ongezond. Ik ben normaal heel sterk en kan het wel volhouden, maar met een schildklieraandoening erbij lijk ik niet meer sterk genoeg te zijn. Ik baal daar zo van!

Herkenbaar en hoe echt die knop omzetten?

2. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Ik snap volkomen wat je bedoelt. Hier is het eigenlijk net zo.
    Ik lees dus mee...

Wat mij in het verleden trouwens wel eens heeft geholpen is om te zeggen: ik ga het 1 week volhouden, daarna kijk ik hoe ik me er bij voel en vaak voel je je doordat je het hebt volgehouden zo sterk dat je door gaat.

3. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ja dat herken ik zeker, alleen is het zo dat ik het momenteel niet eens 1 dag weet vol te houden...ik word er gewoon echt sip van en het geeft me een minderwaardig gevoel. Heel vervelend en wil er echt vanaf!

4. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Ik ben inmiddels 2,5 jaar onderweg en er is 26 kilo af. Oké ik moet datzelfde nog eens en dan ben ik denk ik nog niet onder de BMI van 25, maar dan zou ik echt HEUL erg tevreden zijn.

Ik heb mijzelf voorgenomen om in kleine stapjes te gaan en dat ik er 5 jaar over mag doen. Ik heb een mannelijke dietist, ik vind het fantastisch (geen wijvengedoe, ik neem namelijk niks aan van vrouwen die zo overduidelijk zelf nooit verslaafd zijn geweest aan eten... en bij hem kan ik het hebben dat hij het verslavingsstuk niet snapt ("dan hou je toch op met één handje borrelnoten"))

Ik denk dat het heel belangrijk is om kleine stapjes te zetten, vol te houden, meer te bewegen (is pas twee maanden geleden dat ik daadwerkelijk meer ben gaan bewegen), de eetmeter van het voedingscentrum in te vullen en uit te zoeken waarom je al die kilo's (of het eten) nodig gehad hebt. Ik heb geanalyseerd dat ik mij al die tijd te klein voelde en dat ik daarom de vetlaag nodig had om mij als een normaal geproportioneerde persoon te voelen.

Ik weet helemaal niks van jou en hoeveel kilo's er af moeten, maar dit is mijn visie:D! succes!

5. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Ik lees graag mee. Vroeger kreeg ik dat knopje makkelijk om, maar mij lukt het ook al heel lang niet. Maar wil zo graag slank op vakantie in juli, dus heb wel een doel, buiten dat om voel ik me ook niet fit. Twee jaar geleden viel ik 10 kilo af door niet meer te snoepen en normaal te eten. Maar ben een emotie eter.

6. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

Normaal mensenvoer eten. Groenten, fruit, vlees, vis, ei, noten en goede plantaardige olie zoals kokosolie en olijfolie.

Dus geen brood, geen suiker, geen rijst... hier raak je aan ''verslaafd''. Het ligt niet aan jou, het ligt aan wat je eet. Google eens op paleo en op LCHF. Of kijk op pinterest. Laat je die dingen achterwege: geen vreetbuien, geen honger, afvallen zonder honger....

Maar goed, je moet openstaan voor het idee dat je die enorme berg koolhydraten van het voedingscentrum niet nodig hebt. En vet durven eten. Geen kilo's boter, maar vooral planten, aangevuld met vetten, met wat fruit als ''snoep''. Je gaat je er zo veel beter door voelen.

7. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

1 feb 2011
    690
    0
    0
    Ik lees ook even mee, Het is namelijk zo moeilijk! Ik kan rustig een paar weken de knop om zetten, maar val altijd terug in het oude gedrag, ik ben er zo klaar mee!
    Ik weet perfect hoe je goed en gezond moet eten, en ik denk iedereen wel. Maar het lukt gewoon niet. Het is écht een verslaving.

8. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Ik vind het ook zo moeilijk. Weet je wanneer ik gezond deed en daardoor per ongeluk afviel. Tijdens mijn zwangerschap. Toen was er zwangerschapssuiker geconstateerd en moestik op dieet. Geen suikers dus en daardoor 8 kilo kwijt. Dus ik kon het niet voor mezelf, maar wel voor mijn kindje. Volgens mij is het er nu weer bij. Durf niet op de weegschaal te staan. Zou eigenlijk gewoon weerdat dieet moeten volgen, want je eet heel gezond. Heb zoveel slechte dingen langs mijn neus zien gaan die iknu helaas weer eet. Wehhhhhhhhhh!

9. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Mij is het gelukt door te stoppen met suikers... heel raar, toen kreeg ik opeens mijn eigen wil terug. Pas later besefte ik dat die zooi mijn gedachten zo manipuleerde. Als ik bijvoorbeeld wist dat er ergens snoep in de la lag, kon ik niet ophouden met daaraan te denken. Toen ik stopte met suiker was ik (na afkicken) werkelijk niet in snoep etc geinteresseerd. Als je je eigen keuzes weer wilt kunnen maken, moet je stoppen met suiker.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Met gewoon normaal eten uit de schijf van vijf, ga je vanzelf afvallen als je nu iedere dag snoept en/of teveel eet.

Gewoon die zooi niet in huis halen, simpel zat!

En erbij sporten of veel meer bewegen. Iedere avond een uur wandelen of fietsen ipv voor de tv met een zak chips of snoep.

Ik doe niet extreem aan de lijn en ben puur door minder te eten 10 kilo kwijt.

Ik heb ook een schildklieraandoening, maar die wijs ik niet aan als schuldige. Ik verbrand minder goed dan gezonde mensen. Dus is het zaak dat ik minder eet. Afvallen doe je als je minder eet dan dat je verbrandt, het is echt niet moeilijk.

En dietist is leuk, maar emotie-eten heeft een psychische oorzaak, daarvoor kan je denk ik beter terecht bij iemand anders.

11. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Zogelukkig heeft gelijk vind ik.

Het is gwn simpel.
    En als je die knop niet om kunt zetten wil je het blijkbaar niet graag genoeg. Dus misschien jezelf een schop onder je kont geven en er gwn voor gaan.
    Verschuil je niet achter je schildklier, emo-eter, verslavind oid.
    Waar een wil is is een weg.

12. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Weet je wat het is, ik heb twee kindjes en dus komen snoepjes en andere voor mij minder goede dingen toch in huis. Maar ik eet er dus ook van, niet alleen zij. Omdat het er is en ik minder goed in mijn vel zit, het is zo'n cirkel...

Ik beweeg heel veel, ik loop of fiets iedere dag wel en heb twee paarden thuis staan, dus bewegen doe ik een hoop.

Ik wijs mijn schildklier niet aan als schuldige, maar ik denk wel dat ik door de aandoening minder sterk ben dan vroeger. De aandoening heeft toch invloed, ik gebruik medicatie maar het is nog niet stabiel. Mijn schildklier werkt juist te snel en daardoor heb ik de hele dag honger en trek maar heb dus helemaal geen remming meer...:(

13. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ik weet niet in hoe verre het verstandig is om een diëtist in te schakelen als je een schildklieraandoening hebt.

Het beste is om de ongezonde dingen niet meer in huis te halen. Wat er niet is, kan je ook niet snaaien. Vervang de ongezonde dingen voor gezonde dingen.

Hier een voorbeeldje van wat ik eet elke dag:
    Ontbijt: magere yoghurt met havervlokken, rozijntjes (of stukjes vers fruit), zonnebloempitten, pompoenpitten

Lunch: 4 sneetjes volkoren brood, allevier belegd met philadelphia, plakjes komkommer, rucolasla, waarvan 2 met gerookte zalm, en 2 met kipfiletworst

Avondeten: normaal gezond, minimaal 3 opscheplepels groente, aardappel/volkoren pasta/volkoren rijst, vlees/vis/ei.

Tussendoor: 2 stuks fruit en minimaal 6 grote glazen water

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Die snoepjes hoef je niet in huis te halen, nee ook niet ineens wel voor je kinderen. Wat is er tegenwoordig mis met fruit voor kinderen? Maar dat is weer een andere discussie. Stop eens zelf met suiker en wees sterk en houd dat eens een paar weken vol. Niet sjoemelen, dus ook geen gewone jam meer.

Kijk eens op suikerwijzer.nl of was het nou suikervrij.nl?

15. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Dat je snoep in huis hebt vanwege de kinderen vind ik geen goed excuus. Zie het als een goed moment om te zoeken naar gezonde tussendoortjes voor de kinderen, dan hebben zij ook voordeel aan een gezond eetpatroon. Het internet staat er vol mee :)

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Suikerwijzer.nl

17. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier kwam dat knopje ook nooit.. ik werd steeds zwaarder en zwaarder en nam me voor om er iets aan te doen, maar een paar uur later zat ik weer met een zak chips op de bank onder het mom van '' lukt me toch niet ;)''

Nu was de knop echt omgegaan en sta er voor 200% achter, en nu lukt het me :D nu 14,1 kilo in nog geen 3 maanden kwijt.. ik heb overigens ook een trage schildklier en hier medicatie voor ( 150 euthyrox), dus het kan wel :D

maar je moet er echt echt echt achter staan, net als stoppen met roken.. als je het niet 100% wil en er voor gaat zal het ook niet lukken

Hier overigens pizza, bapao, koeken, snoep, slaatjes, hamburgers, kant en klaar rommel etc in huis.. man eet dat gewoon nog, maar die heeft volgens mij een tamme lindworm :p maar ik kan er goed vanaf blijven en stoort me totaal niet als hij 's avonds zit te snacken, ga hem dat ook niet verbieden, heb daar echt geen moeite mee... mijn doel wat ik voor ogen heb vind ik belangrijker dan snack rommel

18. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    Google eens op paleo/ oervoeding of caveman.

Er zal een wereld open gaan.

Ik denk dat je zeker niet op zoek moet naar een dieet, een dieet is tijdelijk. Zoek naar een andere levensstijl die jij kan volhouden en wat gezond voor je is.

Wij eten hier volgens de oervoeding/paleo, en bevalt prima.
    Eet 6 keer op een dag en heb me nog nooit zo sterk en gezind gevoelt.

Schijf van 5 is hier de deur uit, geen brood meer, melk etc.

Maar doe vooral waar jij jezelf goed bij voelt!

19. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Mee eens...
    Daarbij kids hebben dat helemaal niet nodig.

20. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik herken het ook,heb ook suikervrij gedaan,viel inderdaad als een jekko af maar hield het niet vol,vond mezelf zielig zonder cola ;)
    Vaak is het vertrouwen in jezelf ook weg,je hebt immers al zo vaak gefaald dus lukt het nu vast ook niet...
    Probeer gewoon eerst 1 dag niet te snoepen,en de volgende dag probeer je het weer. Haal niets van troep meer in huis.

Deel Deze Pagina