Zoontje ligt steeds zonder dekbed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Dubbelgeluk, 6 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Mijn zoontje van 4 ligt halverwege de nacht vaak zonder dekbed. Hij wordt dan wakker van de kou. Ik stop hem altijd goed in, iemand nog tips hoe ik zijn dekbed beter op hem kan laten liggen?

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Onesie aantrekken en (nu nog) een dunne deken? Of zelf leren deken te pakken en over m heen te trekken.

G ligt nu ook zonder deken (lag vannacht naast dr maar R had net honguuuuur), die trapt ze altijd van zich af, net dr vader. Maar die wordt er dan niet meer wakker van om m weer te pakken. Dat gaat half slapend zoeken, pakt m en snurkt verder.

Van 3-6,5jr spookte ze alle nachten, laatste half jaar nam dat pas af. Maar dat was dan weer niet van de kou.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.298
    10.265
    113
    Haha wat herkenbaar maar die van mij is 9.
    Waarschijnlijk had hij het te warm met een dekbed om vervolgens halverwege de nacht te koud re hebben.

Wanneer ik naar bed ga kijk ik altijd bij hem. Als hij zonder laken ( of dekbed) ligt en slaapt op zijn rug heeft hij het te warm en laat ik hem zo liggen.

Ligt hij anders leg ik zijn laken terug. Midden in de nacht moet ik altijd naar de wc. Dan doe ik het zelfde.

Aan zijn houding kan ik zien of hij het koud heeft. Vannacht zonder laken geslapen.

Zijn laken of dekbed leg ik naast hem neer aan 1 kant zo kan hij het altijd pakken. Ook altijd aan dezelfde kant en vaak pakt hij het dan zelf weer.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Met 4 kan hij toch zelf weer de deken over hem heentrekken.

Sado, Dubbelgeluk, NiVa0230 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.409
    113
    Leren ‘m zelf weer over zich heen te trekken als hij wakker wordt van de kou? Hier zit het dekbed onder ingestopt, en hebben ze een zacht nachtlampje, zo konden ze de deken altijd zelf wel vinden.

6. AuroraLeigh

AuroraLeigh Actief lid

22 okt 2019
    167
    312
    63
    Mijn dochter raakt haar dekbed niet kwijt, maar in de zomer wel steeds haar laken. Ze heeft nu Kidz Sheets, een hoeslaken waar een laken aan vast zit. Ze had dit als peuter ook en in de winter had ze er nog een deken bovenop. Doordat ze niet zo wild meer kon bewegen, bleef dat deken ook liggen. Ik heb het hier gekocht: https://educadora-webshop.nl/kids-zip-sheets/

7. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.864
    5.135
    113
    Home
    Hier idem de jongste doet het al vanaf baby maar toen had ze nog een slaapzak om
    Maar vooral in de winter is ze ijskoud
    Ik heb toen gekeken voor slaapzakken voor 4 jarige maar niet gevonden
    Hier word ze niet wakker van de kou

8. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.409
    113
    En bv een warme onesie ipv pyjama? Kun je nog een dunne deken bij doen, maar als die dan eraf gaat, is het ook niet zo’n ramp en weet je zeker dat ze wel warm blijft.

Anna009 vindt dit leuk.
  9. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Het overtrek andersom leggen. Dan kan je ze veel verder en strakker instoppen onder het matras zeg maar! Hier hielp dat toen goed!

10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.864
    5.135
    113
    Home
    Ja doe ik ook wel in de winter
    Voor ik ga slapen doe ik de deken weer op dr
    En nog een extra deken maar een half uur later is alles er alweer af

11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ja, dat doe ik ook altijd. Ik dek hem altijd even toe als ik ga slapen.

owly vindt dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Dat zal hij vast kunnen, maar hij wordt wakker en komt dan meteen naar ons toe, ipv dat hij zijn deken pakt. Hij gaat tussen ons in liggen en weer verder slapen. Ik zou willen dat hij zijn deken niet verliest, zodat hij niet wakker wordt.

13. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Dwars bedoel je? Dat is een goed idee!

Mammavantwee vindt dit leuk.
  14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Nouja 1 bonus: hij slaapt weer verder.

Maar in alle ernst, ik zou voor een warme onesie gaan. Deken overdwars is allicht ook nog een optie (en t makkelijkste te testen). Slaapzakken voor 4jr zijn er niet, althans niet die baby modellen zeg maar. Ik zocht ze destijds ook voor G en heb nog overwogen m zelf te maken, maar onesie deed t prima bij ons.

Er zijn wel junior slaapzakken (zoals wij ze kennen voor bijv de camping maar dan korter), zag ze van de zomer bij de Lidl.

Begreep wel dat er iets is van een slaaptunnel, de originele bedoeling van dat ding is wat anders maar allicht lost dat ook een deken kwijt issue op?

15. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik denk dat ik een katoenen onesie moet zoeken, want het is niet koud op zijn kamer. Ok, dit klinkt tegenstrijdig tov mijn verhaal, maar ons huis is enorm goed geïsoleerd, maar zonder dekentje en stil liggend toch te koud.

16. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

ja indd! Dan kan je hem echt goed onder zijn matras instoppen!

17. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.409
    113
    Of een gewone kampeer-slaapzak?

18. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb voor mijn zoon een tweepersoons dekbed zodat ik het aan beide kanten strak op kan maken.Doordat het te groot is kan ik het onder de matras stoppen,hij ligt nooit meer zonder deken.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dwars over het dekbed een dekbedovertrek leggen en die aan beide kanten goed instoppen.
    Dan houd het dwarsliggen laken het dekbed op z'n plek.

Zonnestralen en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  20. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

2 persoons dekbed voor hem kopen?

Deel Deze Pagina