Hoii Ik weet dat ik dit onderwerp ook wat meer op gevoel moet doen. Maar ben toch even benieuwd naar jullie mening om het eventueel nog wat te sturen. Mijn dochter is bijna 11 weken en ik geef haar borstvoeding. Ze slaapt in de meeste gevallen 's nachts door. Laatste voeding is tussen 2100 en 2200. Ze komt dan weer om 0700. (Sinds deze week, hiervoor kwam ze soms nog om 0200). Vervolgens slaapt zij elke keer maar maximaal 1 uurtje (na het voeden en knuffelen/spelen) ik krijg haar niet stil in haar bedje dus haal ik haar eruit en kijk of ze weer voeding wil. Ze wil meestal voeding en daarna speelt en lacht ze maar begint ook heel snel weer te gapen (zonder te huilen), om haar dan zo snel weer naar bed te brengen? Ik probeer regelmaat & ritme toe te passen. Maar ze maakt er 's ochtends en overdag soms een potje van haha. Pas na de voeding eind dag (rond 1600) slaapt ze heel goed, waaronder dus 's nachts en heeft ze ook geen inslaap huiltjes. Opzich niets om zorgen over te maken, maar vind het voor haar ook fijn om overdag OF langer wakker te zijn en te kunnen 'spelen' OF beter te slapen. Maar wat ze nou precies nodig heeft vind ik lastig. Hebben jullie tips? (Toch ondanks het gapen langer wakker en bezig houden? Gewoon naar bed blijven brengen en weer na 2 uur te voeden als ze wakker wordt?)
Als het een troost mag zijn, hier gaat het er hetzelfde aan toe met onze dochter van 9 weken. De nachten gaan vrij ok . Ik ben wel nog diegene die rond 2u op moet voor eten te geven . Maar overdag hier net hetzelfde. Ik probeer haar toch tot aan de volgende voeding in bed te laten liggen en telkens tutje terug te geven... Het probleem is anders dat ze in slaap valt als ze dan eindelijk wel honger heeft! Als ik haar ophaal weent ze bij mij wel altijd! Ik zou proberen haar toch bij eerste gaapje terug in bed te leggen? Ik luister mee hier naar de tips want ik heb hetzelfde probleem! Het lijkt normaal baby gedrag te zijn, maar ik heb niet echt een vrolijk kindje in huis door die korte slaapjes!
Zeker met borstvoeding zou ik eraan toegeven. Ze drinkt overdag dus vaak, en slaapt de nachten door. Dat is best knap bij 11 weken. Ter vergelijking: mijn dochter sliep toen overdag 3x45 minuten, was met een beetje pech de hele avond (huilend) wakker, ging rond 22u naar bed en kwam dan meestal rond 1u en 5u (op een goede nacht alleen om 3u). En dan nog mag ik me gelukkig prijzen, het kan nog veel slechter..... Het is dus normaal babygedrag en het gaat voorbij. Mijn dochter is nu een knorrepot eersteklas. Lekker aan toegeven dus en 's nachts lekker slapen
Ik hield wel het ritme aan van slapen eten spelen slapen. Zoon sliep ook steeds maar drie kwartier. En heel af en toe anderhalf uur. Maar na het slapen gewoon weer voeden, en dan ff knuffelen of in de box liggen tot hij weer moe werd. De tijd dat ze wakker kunnen zijn wordt steeds langer, ook gaan de voedingen steeds minder tijd in beslag nemen, waardoor ze meer tijd hebben de wereld te ontdekken. Regelmaat en ritme heeft weinig met de klok te maken, maar veel meer met zorgen voor voorspelbaarheid, steeds dezelfde volgorde, hetzelfde ritueeltje. En volgens mij doe je dat, dus is prima. En elke twee uur aanleggen is ook prima met borstvoeding, zeker als ze snachts zo lang slaapt. 8 voedingen per dag is namelijk wel wenselijk, en dat red je niet als er 3 uur tussen zit. (Als je op minder voedingen zit en ze is vrolijk, voldoende volle luiers heeft en groeit goed, is er ook niks aan de hand hoor)