Onze zoon van 9 weken doet het wat betreft slapen al super, ik klaag dan ook niet. Hij gaat zonder gedoe na de fles van rond 19:30 een uurtje daarna naar bed. Hij slaapt dan heerlijk tot een uur of 4, soms half 4, soms half 5, ik geef een schone luier een flesje, leg hem meteen weer neer en slaapt weer 3 uurtjes verder, hij wordt dus tussen half 7 en half 8 wakker, soms is ie het bed/slapen zat en dan gaan we de dag beginnen en soms komt ie even bij mij in bed knuffelen.... Maar nu mijn vraag: ik lees/hoor vaak over de laatste avond fles??? Rond 23 a 00:00 uur. Maar deze slaat hij dus over... Is het nou zo dat hij deze nu al overslaat en vanzelf later gaat wakker worden...zodat uiteindelijk de fles van Rond 4 eruit gaat! Of is het beter hem wakker te maken rond middernacht en dat hij dan wellicht tot 6 a 7 a8 wakker wordt??? Wie heeft hier ervaring mee? Ben namelijk bang dat als ik hem om 00:00 wakker ga maken, hij dit ten eerste niet leuk vind, hij misschien niet meer verder slaapt en dat hij alsnog om 4 uur wakker wordt😜
Ik zou er lekker van genieten! Onze dochter kreeg toen ze 12 weken was de laatste fles om 19.30 en ging toen om 20.30 naar bed tot 5u Als het qua voeding en kilo's mag zou ik het zeker aandurven.
Daar loop ik nu ook tegenaan bij dochter van bijna 11 weken. Hebben haar tot nu toe steeds wakker gemaakt rond 23:00 uur maar vind het zo zielig ze slaapt dan eindelijk vast ( overdag nauwelijks) Ze drinkt hem half slapend leeg en komt dan rond 8:00 uur weer. Vanavond laat ik haar slapen en wacht af tot ze komt, zal rond een uur of 4 zijn denk ik. Even kijken of dat beter gaat voor haar.
Ik geef nog wel een fles om 22.00/22.30 Mijn zoon is dan wel 15 weken Fles daarvoor is rond 18.30 dus echt te vroeg nog om de laatste fles te rkrijgen. Ik kom niet later uit.omdat hij als ik werk rond 7.00 de deur uit moet. Ik heb zelf liever een lange nacht en nog een avond fles dan in de nacht een fles geven. Als je niet werkt geeft dat niet zo mar als je werkt worden je nachten iets kostbaarder
Ja ik denk dat ik ook maar zo laat, vind het anders ook zielig om wakker te maken, meestal wordt ie daar niet zo vrolijk van... Maar weet niet hoe oud jouw dochter nu is? Maar werd ze dan steeds later wakker in de ochtend? Want wanneer gaan ze dan eerder naar bed? Of is het voorlopig prima om deze tijd naar bed? Heb echt geen idee hoe dat natuurlijk verloop werkt, uiteraard snap ik dat een kindje vanzelf aangeeft en dat je niks kan forceren, maar weet niet wanneer ik kan/moet beginnen om een bepaalde slaap tijd te stimuleren.
Ieder kind is anders... Lekker so toch? Wil je toch proberen, kijk dan es of je om 23:00 een droomvoeding kunt doen in zijn bedje
Mijn dochter is nu 2 Ze werd idd steeds later wakker. Ik heb gelezen dat je bij 3 maanden een vast tijdstip moet hanteren voor bedtijd. Wij hebben dat wel gedaan en het werd op een gegeven moment rond 6u, toen startte ik ook de dag ivm werk.
Ja dat heb ik ook weleens dat ik s'avonds rond 19:00 de fles heb, nu is dat nog te vroeg om naar bed te gaan, soms komt hij beter uit rond 20:30 dus dan kan hij meteen daarna naar bed! Ja ik de denk dat als ik werk het beter zo laat, ik moet namelijk om 6:10 de deur uit, dus sta zelf dan ook vroeg op, en lig er vroeg in!
Ja ik heb alleen gelezen dat de plek waar je eet en des plek waar je voed gescheiden moet houden, net als de box om te spelen en bed om te slapen...
Ja dat als ik idd ook, dat gaan we dan ook maar hanteren moet zeggen dat hij nu al rond 21:00 gaat slapen, las dat je het dan steeds 10 min moet vervroegen tot de gewenste bedtijd. Ik moet ook dus om 6:10 de deur uit, alleen niet elke dag, werk in wisseldiensten, hoe gaat het bij jouw dan als je vrij bent, wordt ze dan rond de wektijd wakker of slaapt ze dan wel langer?
Ik zit hier ook met die laatste fles. mijn dochtertje is nu 14wk en krijgt rond 22.00/22.30u de laatste fles. Ik moet haar altijd wakker maken en ze drinkt hem de laatste dagen ook niet meer leeg. Ze slaapt dan tot 6.30u ongeveer. En als ik vroege dienst heb maak ik haar iets eerder wakker. Ik denk dat het gewoon uit proberen is om de fles een keer niet te geven en dan kijken wanneer ze komt, maar goed qua nachtrust vind ik dit zo ook wel erg prettig. De oudste twee regelde dit altijd zelf die waren veel sneller ook op 5 flessen en moest ik altijd uitkijken dat ik niet over de liter ging op een dag. Maar nu drinkt ze vaak de flessen niet leeg en krijgt ze nog steeds 6 flessen. Zo zie je elk kind is weer anders. Heel ander vraagje maar gaan jullie mee in het ritme van jullie kindje of houden jullie een vast schema aan? Ik ben zelf altijd van de structuur maar merk de laatste dagen dat ik haar regelmatig wakker moet maken 3uur na haar voeding. Gister heb ik haar laten liggen en kwam ze na 4uur pas maar dan lijkt het of ze de hele dag gelijk wil inhalen zeg maar.
Heb haar afgelopen avond rond 23:00 niet wakker gemaakt en ze kwam zelf om 01:30 en was huilerig dus ik blijf haar gewoon wakker maken dan slaapt ze blijkbaar een stuk beter.
Bij mij werd ze op vrije dagen ook om 6uur wakker, incl. weekend, feestdagen, enz. Dat was vrij pittig maar goed, na anderhalf uur spelen, knuffelen, voeden, enz was ze het weer zat en ging ze weer voor anderhalf uur slapen. Ging ik ook weer terug naar bed en pas toen ze weer wakker werd, startte ik de dag (als ik vrij was). Het was best pittig eerlijk gezegd maar het was ook zo van: het gaat vast wel weer over! Even doorbijten. Met 14 maanden kreeg ik ander werk en heb ik ze steeds 15 minuten langer laten liggen (ondanks dat ze wakker was) en verschoof haar bedtijd steeds dus. Kijk, krijsen is een ander verhaal maar dit was prima te doen. Inmiddels is ze tegen 7/7.30 wakker en heeeeel soms een uitschieter naar 8uur als we zelf ook nog liggen.
Toen mijn zoontje een week of 12 was heb ik ook de laatste fles er afgehaald. Ik moest hem altijd wakker maken en op het laatst dronk die heel erg slecht of langzaam omdat die echt moe was. Toen heb ik besloten geen fles rond 22.30/23.00 uur meer te geven. Hij sliep eerst van 22.30 tot 4 uur en dan fles en dan tot 7 uur. Ik ben de fles over gaan slaan en toen was het de eerste 3 nachten rond 2 uur en vanaf daarna gewoon rond 4 uur. Al vrij snel werd dit 5 uur en uiteindelijk 6 uur. Alleen ik liep tegen het probleem aan dat hij dus rond 18 uur echt op was. Hij kreeg dan ook vaak rond 18 uur de laatste fles en sliep tot 6 uur. Dit is ook niet ideaal maar hij wilden dat echt dus ging ik er im mee. Nu slaapt die van 17 tot 18 uur en sindsdien krijgt die zijn laatste fles rond 19.00/19.30 en ligt voor 20.00 uur in bed , meestal iets over half 8. En slaapt dan meestal tot 7.30/8.00 laatst een keer tot 9 uur maar dat is zeldzaam. Heel soms komt die snachts nog maar dat is uitzondering. Ik zou hem er af laten , eerst zal hij wat eerder komen maar daarna gaat hij zijn ritme weer terug vinden. Dit is hier gebeurd en ik hoor van meerdere dat dit zo werkt. Succes het is even zoeken maar komt goed.
Vanaf een week of 6 gaf ik om 19.00 een fles en daarna ging zoontje direct naar bed. Een poosje heb ik hem wakker gemaakt om 23u voor een fles. Hij dronk dit vaak niet leeg en kwam Alsnog vaak snachts. Ik heb die fles laten vallen en toen kwam hij zelf rond 3 uur en een paar weken later 5 uur en nu zelfs om 6 uur.