nou heb ik toch weer iets. de afgelopen 2 jaar ontving ik in september via mijn werkgever van het uwv de tegemoetkoming arbeidsongeschikten, (vorm van wtcg). dit was meestal rond de 350. afgelopen september niks gehad, begin oktober niks, gemaild met de werkgever maar nee ze hadden niks ontvangen. hmm vaag want ik had ook geen bevestigingsbrief van het uwv gehad voor die tegemoetkoming. maar zoals ik het online kon vinden heb ik er nog recht op en in de tussentijd ben ik verhuisd dus kan zijn dat de brief niet is aangekomen. net toch met het uwv gebeld en hun zagen in het systeem dat er in september 342euro is overgeboekt naar mijn werkgever voor die tegemoetkoming. ja daaaaag.. iemand liegt er dus of ziet iets over het hoofd, net weer de werkgever gemaild met dit verhaal en als zij het niet hebben moeten ze contact opnemen met het uwv. hoop dat dit niet een kastje naar de muur verhaal gaat worden. pfff, kan het geld hard gebruiken nu. wat zouden jullie doen?
helemaal zeker weten doe ik het niet, maar ik meen dat jouw werkgever gewoon moet betalen. Als hij zegt het geld niet gekregen te hebben van het uwv, is dit een probleem tussen hun, en moeten zij het samen oplossen, buiten jou om, ik zou als ik jou was even het uwv bellen met deze vraag, vervelend hoor, veel succes.
Het is niet jouw probleem. ZIJ (de werkgever) krijgen de tegemoedkoming en moeten dat weer aan jou betalen en anders regelen met het UWV dat het rechtstreeks aan jou uitgekeerd wordt. Heb je rechtsbijstand?
Als uwv in kan zien dat ze het betaald hebben hebben ze dus een betaalbewijs dus zal je werkgever dat even goed na moeten kijken en jou gewoon betalen en het dan maar uitvechten met het uwv,
bedankt voor jullie reacties. ik heb inmiddels een collega van de administratie gevraagd of ze het tussen de bedrijven door even snel wilde nakijken en idd eind september is het bedrag ontvangen bij de werkgever. nou lekker dan,, hebben ze dat al anderhalve maand. van mn werkgever heb ik nog steeds geen bericht terug ontvangen. wacht het nog even af en dan ga ik toch echt een email sturen aan de directie. vind dit niet kunnen.
Waarom afwachten,je wacht al lang genoeg af!Bel ze op en zeg dat je weet dat uwv het geld heeft overgemaakt en dat ze het per direct in orde maken.Bovendien jij moet betaald worden door je werkgever en wat er tussen hun en het uwv afspeeld is jou probleem helemaal niet!