zoals nu inmiddels wel bekend gaan wij eind deze maand verhuizen, maar we zitten nu even met het opzeggen van onze huidige huurwoning. wij zijn hier in juli komen wonen en getekend voor een jaar. vanaf de dag dat wij hier in zijn getrokken hebben we problemen gehad met de gemeente en allerlei instanties, omdat er voor de bouw van dit huis nooit een bouwvergunning is aangevraagd door de verhuurder, en volgens de gemeente dit huis niet bestaat. gevolgen: *heb weken bij de gemeente gezeten, op zoek naar een mogelijkheid om ons toch in te kunnen schrijven op dit adres. *we komen niet in aanmerking voor vaste telefoonlijn en internet, omdat volgens kpn dit huis niet bestaat, dus zijn duurder uit met mobiele telefoon en mobiel internet *zelfde geld voor huurtoeslag *hebben toen we hier kwamen wonen bemiddelingskosten, borg, huur en adm kosten betaald *betalen per maand 50 euro service kosten, maar hebben geen idee waarom, nooit ene service gezien. (ook geen lift oid) nu hebben wij dus opgezegd omdat we een andere woning hebben, wij kunnen hier niet blijven wonen vanwege ruimtegebrek met 2 kids dadelijk. in principe doet de huisbaas niet moeilijk, hij wil ook een verhuurdersverklaring afgeven, maar kreeg net te horen dat omdat wij er eerder uit gaan dan voor getekend is, we 300 euro administratie kosten moeten betalen. ik vind dit een vrij hoog bedrag, oke, wij plegen in principe contractbreuk, maar dat heeft hij toch ook gedaan door ons een huis te verhuren wat niet bestaat, waardoor wij een hele hoop extra onkosten hebben gehad? weet niet goed wat ik hier mee aan moet, ik ben bang dat als wij zeggen hier niet mee akkoord te gaan we onze borg niet terug krijgen, en die hebben we wel nodig voor onze nieuwe woning. wat zouden jullie hiermee doen?
Jeetje hij verhuurt jullie een huis wat "niet bestaat" en dan ook nog 300 euro in willen houden... Ik zou idd ook maar eens informeren bij een advocaat o.i.d. wat je mogelijkheden zijn denk dat je daar heel wat aan zult hebben.
Ik zou eens contact opnemen met het juridisch loket of met de huurcommisie, die kunnen je wel verder helpen!
Voelt bij mij een beetje aan, als een poot uittrekken. Ik geloof dat ik niet zou betalen. Inderdaad even advies vragen aan een jurist.
Als je alles op papier hebt staan van die borg enz. Dan idd naar juridisch loket en eens navragen wat je rechten en plichten zijn en wat de verhuurder zijn rechten en plichten zijn. Dat jij er eerder uit gaat dan het huurcontract afloopt...snap ik even niet. Hoe zit dat huurcontract dan in elkaar? Hoeveel opzeg termijn enz? Want normaal kan je per maand opzeggen bij een verhuurder. Dan betaal je misschien 1 maand meer maar kan je infeite meteen weg zolang je spullen er maar uit zijn als de huur afloopt.
300 euro aan administratiekosten??? Welke administratiekosten...als het huis niet bestaat Vind dit wel een heel hoog bedrag hoor! Wat staat er over contractbreuk in het huurcontract?
ik ben alleen zo bang voor weer gezeik en rechtzaken. heb een aantal jaar geleden ook heel veel problemen gehad met een huisjesmelker (studentenwoning), is een lang verhaal, maar eindigde dat 6 van de 7 bewoners tegelijk zijn vertrokken omdat we weigerde nog langer iets met hem te maken te hebben, en die zag de bui al hangen, 6 x borg terug betalen.. en is verhuisd naar tunesie. zijn inmiddels 5 jaar verder, en zit nog steeds te wachten op 700 euro, maar wel een hoop advocaatkosten kwijt. ben dus heel bang als we hier nu moeilijk gaan doen, we weer in dezelfde cirkel komen, omdat wij dus ook contractbreuk plegen, en heb op dit moment al zo veel aan mijn hoofd dat ik dat er niet bij kan gebruiken. maar ben het er gewoon niet mee eens, vind 300 euro echt schandalig hoog, en is niet iets wat wij makkelijk kunnen missen. wij zijn echt afhankelijk van onze borg hier, om de borg in de neiuwe woning te kunnen betalen.. om verder even antwoord te geven op jullie vragen: we hebben een contract voor bepaalde tijd, dus 1 jaar, en daarna word het per maand verlengt. borg was 1 maand huur (dus wel een stuk meer dan die 300 euro) is inderdaad particulier, via een soort direct wonen bedrijf gegaan. het contract ben ik even aan het zoeken, dat zat in mijn tas ivm woningbouw, maar vriend heeft het ergens neer gelegd en ik weet niet waar. daar kom ik zo nog op terug!
Ik snap dat je bang bent voor gezeik en rechtbanken en weet ik veel wat. Wij hebben het zelf ook ruim een jaar geleden meegemaakt en het was niet iets om vrolijk van te worden, maar als je uiteindelijk in je gelijk gesteld word ben je toch wel heel erg blij, en was het dit meer dan waard! Waarom bel je niet eens met het juridisch loket, als je aan hun je situatie uitlegt kunnen hun aangeven hoe en wat. Misschien dat je er wat wijzer van word!
Om eerlijk te zijn zou ik die 300 euro betalen, anders moet je die borg waarschijnlijk betalen. Mijn man is zelf particulier verhuurder en die hebben redelijk wat rechten wanneer je contractbreuk pleegt.
kreeg net te horen dat we voor onze nieuwe woning toch geen borg hoeven te betalen, alleen administratiekosten (34 euro, hoe ironisch). dus dat scheelt weer. we zijn nu dus niet meer afhankelijk van de borg hier, maar vind het nog steeds een hoop geld om weg te gooien.
verdomme zeg! ben ik helemaal blij dat we geen borg hoeven betalen in nieuwe woning, lees ik net in het contract dat als wij de minimale huurperiode niet uitzitten we de borg ook niet terugkrijgen. dus we zijn onze borg van bijna 800 euro kwijt, en moeten ook nog 300 euro adm kosten betalen waarvan niks is vermeld in het contract? ik word hier zo moe van, ik wil nooit meer particulier huren!
hoelang duurt je huurperiode nog... had je misschien beter even kunnen wachten met iets nieuws zo snel (sorry, ik weet dat het achteraf praat is......) is allemaal erg klote!
klinkt niet echt geloofwaardig! ik zou een iemand in de hand nemen om jullie te helpen. 300 euro voor administratie kosten is wel heeeeeel veel
moeten nog tot juli, maar blijven is echt geen optie. we hebben maar 1 kleine slaapkamer, die we nu met zn 3en delen, en over minder dan 6 weken met zn 4en? is geen optie. mijn oudste is een heel lichte slaper, en slaapt na 16 maanden nog steeds niet door omdat ze al wakker word als ik of vriend zich een keer omdraaien, en als haar zusje straks is geboren dus helemaal niet meer slaapt. daarna komt er nog eens bij dat de ruimte voor het bedje er niet is, en die dus in de woonkamer zou moeten staan?! en we hebben alleen een brandtrap om het huis binnen te komen, en is met een kleine buggy nog wel te doen, maar hebben nog steeds geen nieuwe kinderwagen kunnen kopen omdat die niet door de deur heen past (ook niet ingeklapt!). en ja, ben over 6 weken uitgerekend, een kinderwagen zou dan wel handig zijn.. (heb wel een draagdoek, voor nood, mocht ze echt eerder komen) geloof me, ik had ook liever hier nog een paar maanden blijven wonen, verhuizen als ik 37 weken ben is echt niet ideaal, maar we kunnen hier gewoon echt niet blijven met de 2e. zijn al heel lang op zoek, hebben vt voren aangegeven dat we waarschijnlijk eerder weg zouden gaan en het tijdelijk was, maar toen was het allemaal geen probleem. ben echt blij dat we op de valreep nog een woning hebben kunnen vinden, maar wel echt balen dat het nu allemaal zo moeilijk moet. wil me gewoon lekker kunnen verheugen op ons nieuwe huis, nieuw babietje, nieuw jaar en nieuwe start, en nu dit gezeik weer..blegh!