Wie heeft hier ervaringen mee? Ik heb ze in april ingehuurd en ze hebben 4 dozen neer gezet, waaronder 1 buiten op het balkon. Daarna niks meer gehoord. Sinds vorige week geritsel in een doosje wat ik tussen het raam en de boxspring heb staan, 2 dagen later dode muis midden in de keuken. Nu kom ik vandaag rond 19.15 de keuken binnen en ik zie een muisje rennen van het gasfornuis naar de wasmachine om vervolgens erachter te verdwijnen. ( De dozen die een minimaal een jaar goed zouden moeten zijn, staan hier dus ook achter) Ik heb 2 jaar katten gehad waarvan ze ook 1 keer 1tje gedood hadden, maar aangezien ik allergisch bleek zijn ze nu weg. Ik ben het echt helemaal zat ik bel ze morgen weer om te komen kijken maar ik vind dit dus ontzettend vies, en nee mijn huis is schoon ik stofzuig om de dag in de keuken, en voel me gewoon totaal niet relaxed en wil er graag vanaf oud huis of niet! Iemand een goede definitieve tip?
Waarom strooi je geen gifkorrels? Ik zou daar geen mensen voor laten komen hoor. Gewoon een doosje halen bij de Welkoop ofzo, strooien op de plekken waar ze zitten en ze bent er zo vanaf. Mijn moeder heeft ook vaak muizen (oud huis) en dit is echt het meest effectieve. Alleen blijven ze wel terugkomen ja, daar doe je niets aan.
gaan de muizen dan weg of sterven ze in huis en ga dan stinken? ik ben er zo klaar mee ik wil ze weg hebben als de kleine hier is en ik heb een koophuis ff
Ja dan gaan ze dood en dat ruik je idd een paar dagen. Maar volgens mij is er geen middel waardoor ze weglopen hoor.
Vind het niet erg om ze te ruiken maar wil geen lijkjes opruimen. Weetje hoe die korrels dan heten? hahah ik ben zooo zat he pff
Gewoon rattengif kopen bij de dierenwinkel. Ik heb er ook veel gehad, je ruikt niks en ik heb er ook nog nooit een terug gevonden, wel elke keer bijvullen tot er na een week ongeveer niet meer van gegeten is. En het heeft niets met wel/niet schoon te maken hoor, ik ben echt superschoon, maar in een oud huis heb je er gewoon wat sneller last van, niets om je voor te schamen!
@mamabri ik ga die korrels dan maar proberen heb ik ook geen idee waar die krengen vandaan komen. Ik heb nu een abbo van de muizendokter maar die ga ik dan opzeggen want ze hebben blijkbaar schijt aan die doosjes. @winddanser ik heb van die eucalyptus geur dingen gehad hebben ze ook gewoon schijt aan.
Let wel op: het is gevaarlijk spul, hou het dus wel weg bij dieren en kinderen! (achter de wasmachine zetten bijv)
@mamabri thnx voor de waarschuwing heb hier gelukkig nog geen kids lopen dus ga gelijk strooien rond heel de keuken morgen. bah krijg er echt de kriebels van
Niet rond strooien, op schoteltjes zetten (in gedachten zie ik jou nl al dat gif door je keuken smijten ) en hoef maar 1 per kamer, dus gewoon 1 in de keuken zetten.
hahaahh @mamabri nou goed dat je het zegt want dat zou ik echt doen hoppa achter het gasfornuis, koelkasten en wasmachine.
whahaha, niet doen! het is nl echt giftig, goed je handen wassen erna, maar als het goed is verteld de dierenwinkel je dat ook, zo niet, weet je het in elk geval, belangrijk is dus wel dat je elke dag controleert of het is aangevreten, dan vul je weer bij, totdat er een week niets meer van word gegeten, dan zijn ze allemaal kassiewijlen
Nou toen ik in een oud huis woonde hielp de pepermunt heel goed, overal neergelegd en geen muis meer gehoord of gezien. Proberen kan altijd toch?
@winddanser klopt maar dat heb ik al gedaan eucalyptus is het bestanddeel in munt waar ze niet tegen zouden kunnen. Maar hier zijn het super muizen volgens mij onder tussen.