hoe krijg je de glazen douchedeur mooi schoon?

Discussie in 'De lounge' gestart door douglas84, 13 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Ha-ra is trouwens ook heel goed spul, daar was ik altijd de ramen mee, maar je kunt er eigenlijk alles mee schoonmaken, op kalk heb ik dat spul alleen nog niet geprobeerd.

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Antikalk en een schuurspons, geeft hier geen krassen, maar dat ligt wel aan het materiaal.

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Antikal is superspul. Ook kalkreiniger van de Lidl is goed volgens mijn moeder.

4. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Hagt ook van t glas af, kennisen van ons hebben een praxis deur, die ziet er niet meer uit, wij hebben een bruynzeel deur en blijft mooi. Een x in de zoveeltijd ff antikal voor t mooie en hij kan er weer tegen.
    Wel elke keer na t douchen ff droogtrekken met n trekkertje.

5. poohbear81

20 jan 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met antikal, daarna inwrijven met glansspoelmiddel voor de vaatwasser. dan blijft de kalk minder snel er aan hechten

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    gewoon schoonmaakazijn, puur op een doek en dan nawrijven met droge doek.. dat is de allerbeste manier om glazen deuren weer kalkvrij te krijgen.

7. A2CA

A2CA Niet meer actief

Toen wij verhuisde zat onze douchedeuren ook onder de kalk heb een hele fles antikal erop gespoten goed uitgewreven met een spons en in laten trekken en het was helemaal weg.

8. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    als je geen zin hebt om glas en chroom met verschillend spul te behandelen kun je HG proberen
    ik heb het ook en het werkt super!
    je hoeft niet te boenen, gewoon met sponsje erover heen en droogmaken en het is weg!

9. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Handige topic. Bij mij helpt kalk eventjes maar ik zie azijn en kalk gebeuren voor je afwasmachine staan wat een goeie tip zeg! Ik ga dat ook eens proberen. Thanks!

10. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    En hoe doen jullie het dan met ronde deuren? Die kan ik niet droog trekken?

11. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Van links naar rechts droogtrekken ?

12. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Heb ik al eens geprobeerd maar daar was de trekker te groot voor.. kan wel kijken of ik ergens een hele kleine trekker kan vinden..

13. akstra

akstra Actief lid

26 jul 2011
    215
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ooit ergens een tip gelezen en dat werkt prima... leg het doekje in de witte wijn (maakt niet uit welk merk) en maak daarmee je douchedeur schoon. Het werkt echt!

14. tulip

tulip Niet meer actief

Goedkope witte wijn erop spuiten, streeploos.

15. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier dus noooooit meer! Heel het chroomwerk dat om de glazen deur zit is er wit van uitgeslagen

16. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Onlangs cursus schoonmaken gevolgd..
    Daar vertelde ze dat je eerst moet reinigen met water en zeep, afspoelen met water (drogen) en dan met azijn in de weer.. Want het helpt namenlijk niets als er nog zeepresten of huidvet op zit. Het is wel dubbel werk maar het moet helpen!

Ik zou niet in de weer gaan met schuurspons of iets, je beschadigd zo het vlakke opervlakte en in de krassen die er ontstaan hoopt zich alleen maar kalk op!

Deel Deze Pagina