Pakketje versturen, waar op letten

Discussie in 'De lounge' gestart door Jenny1980, 31 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenny1980

Jenny1980 Niet meer actief

Dag dames,

Ik ben een leek op gebied van pakketjes versturen. Na de zolder te hebben opgeruimd, heb ik wat spullen op marktplaats gezet en nu moet ik dus ook spullen verzenden.
    Zijn er regels voor waarin dit verstuurd moet worden (het zijn vn kledingstukken). Ik bestel zelf wel eens wat en dit kan dan gewoon door de brievenbus in zo'n A4 enveloppe.
    Hoe versturen jullie je pakketjes en hoe weet je hoeveel postzegels er op moeten? Bedankt alvast voor jullie reacties!!

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Kleren verzend ik of in een envelop en goed dichtgeplakt met tape of in een plastic tas met veel tape. Laatste doe ik liever want een envelop kan snel scheuren.

Grotere spullen verzend ik in een doos over het algemeen.

Zou gewoon naar een postpunt gaan om de pakketjes te laten wegen. Weet je zeker dat er genoeg op zit en ze doen hem dan gelijk op de post.Koop ook haast nooit losse postzegels moet ik zeggen.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Even kijken op postnl . Daar staat een schema met gewichten van brief en pakketkosten. Kledingstuk wegen en kijken wat het kost. Strak opvouwen en kijken of het door je brievenbus last. Zo niet, dan word het pakketpost. Je kan de envelop of doosje gewoon inleveren bij een inleverpunt voor pakketpost. Bij ons is dat bijv bij de AH. Die wegen het dan voor je en je kan direkt daar de verzendkosten betalen ipv losse postzegels.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik verstuur kleding in een grote envelop. Bijv een monster envelop die ze bij de action verkopen. Lekker goedkoop en ze zijn groot. Kleding doe ik eersr in een plastic zak en dan in de envelop. Tape eromheen zodat hij niet zo snel scheurt. Plastic zak houd de boel bij elkaar voor als de envelop scheurt.
    Soms verstuur ik het ook alleen in een plastic zak. Tape erom en klaar. Dit is ook erg stevig.

5. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Dit dus :)

6. Jenny1980

Bedankt meiden! Het is dus niet verplicht om het in een speciale enveloppe te doen.

7. Jenny1980

Uhm nog een vraagje: als je iets in een doos wil versturen, mag dit dan een doos zijn met reclame er op, bijv. Van de supermarkt, of moet het echt een neutrale doos zijn? Zo ook voor de plastic zak...

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    mag van alles gewoon zijn

9. Jenny1980

Oké bedankt, verder ben ik niet wereldvreemd hoor ;)

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik verzend alles in plastic tasjes. Altijd twee voor de zekerheid.

Deel Deze Pagina