hoe krijg je een mooie echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Anais, 7 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    hallo allemaal
    binnekort mag ik mijn echo laten doen van 8 weken
    hebben jullie tips over hoe je een mooie echo kunt krijgen?

ik hoorde wel eens van een volle blaas proberen te behouden,dat dit de kleine omhoog duwde.

nog iemand een idee of ervaring :D

2. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik weet niet of je een inwendige of uitwendige echo krijgt. Maar ik kreeg met 8 weken nog een inwendige echo, en dan is het handiger en ook prettiger om juist een lege blaas te hebben. Bij een uitwendige echo is het inderdaad aangeraden om een volle blaas te hebben.

3. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik heb met 7 weken een uitwendige echo gehad en de volle blaas zorgde er goed voor dat de kleine snel te zien was. Als je niet weet wat je krijgt, inwendig of uitwendig, kom dan met een volle blaas. Plassen kan altijd nog :) Succes!!

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Met 8 weken is het geweldig om een kloppend hartje te zien, maar een hele mooie echo is het dan nog niet..
    Hier bij de eerste met 12 weken een super mooie echo gehad, wrs gewoon omdat we een goede echoscopiste met goed echoapparatuur hadden. Bij de 2e was deze echo al iets minder duidelijk.
    Ook ligt het veel aan het contrast, volgensmij door de hoeveelheid vruchtwater en hoe 'vrij' het kindje ligt (dus het witte van je kindje tegen de zwarte achtergrond van het vruchtwater).
    Vrees dat je er zelf verder niet gek veel aan kunt doen..

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb t/m verleden week nog inwendige echo's gehad! :D
    Ik ga er wel altijd voor naar het ziekenhuis en maak geen pretecho's.

Die zijn altijd zoveel mooier dan uitwendige echo's! Ik ben best wel stevig (om maar niet te zeggen dik) waardoor het beeld niet goed genoeg is dat je er wijs uit wordt. De inwendige echo's zijn toen alleen 'voor de leuk' gemaakt - omdat wij (ouders, leken op dat gebied) het niet goed konden zien. De inwendige echo's geven echt heel erg gedetailleerdere plaatjes.

I love them! Ik voelde mij er eerst totaal niet prettig bij om mij telkens uit te moeten kleden (ook vanwege seksuele traumas); maar omdat ik positieve resultaten krijg, hoop ik er stiekem elke keer weer op.

6. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Idd een volle blaas voor een uitwendige echo.
    Het hangt een b-tje van de ligging van de bm en de bib af, maar als je weinig buikvet hebt, zou je op deze termijn een uitwendige echo kunnen maken.
    Mijn uitwendige echo rond die termijn was super haarscherp. (maar hier ook een zeer platte buik)

In elk geval.... spannend joh! Geniet er van!

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113
    op had op die termijn een uitwendige echo maar ben vrij slank en had erg weinig buikvet. Alles was toen al prima te zien.

8. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    De pretecho-mevrouw zegt dat als je een week op voorhand elke dag zeker 2 liter water drinkt, je meer vruchtwater hebt en dat mooiere beelden geeft.

En een volle blaas :)

9. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Tegen baby in de maak zeggen dat die mee moet werken omdat je hem/haar graag goed wil zien :D

Haha nee even zonder gekheid, meestal proberen ze eerst een uitwendige echo te maken en dan is het beter om een volle blaas te hebben.

Lukt dit niet dan doen ze vaak een inwendige echo en dan zegt de echoscopist vanzelf dat je eerst eventjes mag plassen..

10. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik kreeg een uitwendige echo met 7 weken en had geen volle blaas en alles was goed te zien.
    Dus ja het ligt denk ik ook heel erg aan hoe het ligt e.d.
    Want met 9 weken hele mooie uitwendige echo gehad, en toen zei echoscopiste ook dat mijn baarmoeder naar voren lag waardoor het goed via de buik kon.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het ligt ook aan de apparatuur. Bij de ene was het hier echt duidelijker dan bij de andere. ondanks amper een week verschil en dezelfde voorbereiding.. Daar kun je ook weinig aan doen.

Hier ook goed gedronken voor de tijd. Maar bij de oudste moest ik toch nog plassen en een inwendige doen. Dat was bij 11/12 weken, het leverde wel hele mooie plaatjes op. Dat inwendig vs uitwendig scheelt ook wel een hoop op zo'n termijn. Zeker met een beetje vet ertussen ;)

12. Saffron88

Saffron88 Actief lid

28 okt 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Als je een uitwendige echo krijgt, stop een paar dagen vantevoren met met je buik smeren (als je dat doet)

De echoscopiste die ik had zei dat door de crème die in je huid trekt, het beeld wat waziger kan worden omdat er een wat minder doordringbaar laagje op je huid zit. Ook al gebruiken ze gel, het kan ervoor zorgen dat het apparaat wat meer moeite heeft met scherp beeld krijgen.

Deel Deze Pagina